Naila Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Har tenkt tanken på å chippe motoren min, som dere sikker vet er det en b230ft. Er det da slik at jeg må ha gullboks (tenningshjerne?) + chippa bensinhjerne? for så å øke ladetrykket, så er alt good to go? Må ikke stille noe på bensintrykket ol? Det jeg lurer på er hva jeg eksakt trenger og hvordan man går fram for å montere chippene, bytter man ut selve tennings og bensin hjernenene, med nye hjerner som er chippa?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 du kan klare deg med å bare åpne hjernen (hvis du har de nye typen hjerne) å bare ta ut "1000-beinet" å skifte det. hvis du ikke skal lade så alt for mye. skal du gjøre mer lønner det seg nok å chippe tenning også. det er ihvertfall min erfaring. kjenner en som kjører 0.9 ladetrykk med en 13c turbo med bare vanlig chip ikke tenningschip. da hender det at den får litt ettertenning etc. min som er chippa begge styreenhetene smeller aldri. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Hvordan er det med den chipen fra BSR..? Får man med både tenningschip og bensinchip eller er det bare bensinchipen som følger med der..? Hva slags chip er å anbefale på en slik motor..? (fabrikat / leverandør..) Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Er vel stort sett liten forskjell på chip, utenom prisen. Se på http://www.vikingchip.com Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 VIKING chip er desidert d beste på FT motor.... Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 De beste chipsa er døm fra volvo's "Utväklingsavdelning" som aldri kom ut. Jeg har ett sett med sånne (tenning og innsprut) døm skal vist gå mye bedre enn BSR i allefall. Tror paul ordner sånne... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Mambo : Jeg tenkte å kjøre på ca det dobbelte av ladetrykket (det turboen klarer før den puster varmluft) det vil si ca 1,2bar i max ladetrykk. For å få best utbytte burde jeg ha gullboks (tenningsjerne) og chippa bensinhjerne? Regner med dumpen klarer av trykket, eller må den byttes også kansje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 volvos utväcklings chip är dom bästa! dom ordnar jag för priset av 2000 för bensin chippet och 1000 för tennings chippet. mycket bra chip.jag åker dom själv jag har faktisk en gullboks som är chippad hemma nu:nån som vil bjuda på den;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Mambo : Jeg tenkte å kjøre på ca det dobbelte av ladetrykket (det turboen klarer før den puster varmluft) det vil si ca 1,2bar i max ladetrykk. For å få best utbytte burde jeg ha gullboks (tenningsjerne) og chippa bensinhjerne? Regner med dumpen klarer av trykket, eller må den byttes også kansje? orginaldumpen skal klare mellom 1,1 - 1,3 Bar før den takker for seg... bytta akkurat den på bilen min nå, fordi den gamle var HEEELT gåen, dumpen kvittra som en hest og det smalt å herja av eksoen ved hvert girskifte samt at bilen stoppa av og til... EDIT: poffs, hvor mye kan man lade med den bensinchipen du skaffer til FT`n...? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 er nok turbon som er begrensinga på lade trykket der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Men folk sier man må skaffe gullboks, hva er vitsen om den ikke er chippet, eller må man ha en gullboks for så å chippe den?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Thats right! Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Thats right! noe nytt motor prosjekt på gang da Euro-1 ? se om du får ut 600hk i 242 =) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Skaffer ulike chip til B230ET/FT/FK. Send PM. Hade :cool: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 noe nytt motor prosjekt på gang da Euro-1 ? se om du får ut 600hk i 242 =) Jeg sier som jeg har sagt de siste 3 åra: Vi får se til neste år! Skal vel klare mer enn 600 hester da skulle jeg tru... Men vi får se! Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg