Gå til innhold

Hei Audi TT fjerne Kat?

Ranger emnet

carleet

Anbefalte innlegg

jamen slitasje på motor ?økt effekt?

Om du tar vekk katalysator vil du ikke slite noe mer på motoren, da dens hensikt er å rense eksosen for slemme avgasser som gjør at den stakkars jordkloden vår ikke er grønn på postkortene om 450 år.

Effektmessig vil du tjene noe mellom 0 og 4-5 hestekrefter, alt ettersom hvor restriktiv den katalysatoren du har nå er. Uansett så tviler jeg på du vil merke noe, det blir eventuelt bare på papiret.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar vekk katalysator vil du ikke slite noe mer på motoren, da dens hensikt er å rense eksosen for slemme avgasser som gjør at den stakkars jordkloden vår ikke er grønn på postkortene om 450 år.

Effektmessig vil du tjene noe mellom 0 og 4-5 hestekrefter, alt ettersom hvor restriktiv den katalysatoren du har nå er. Uansett så tviler jeg på du vil merke noe, det blir eventuelt bare på papiret.

Okey;) det var det jeg tenkte på. har effekt anlegg lurte litt på å kjøpe race kat. kan det lønne seg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey;) det var det jeg tenkte på. har effekt anlegg lurte litt på å kjøpe race kat. kan det lønne seg noe?

En race-kat er bare en katalysator med minimal restriksjon.

åpent rør > race cat > standard cat

Altså, åpent rør er best, men.. fremdeles marginalt

Om noen finner noe feil med dette, så er dere veldig velkommen til å rette på meg.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TT har vel dobble lambda sonder, og da vil motoren gå i nødmodus når den ikke kjenner forskjell mellom de lambda sondene (en før og en etter cat)

Ergo får du 10-15 hk mindre, minst

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider