Gå til innhold

Svina vil øke prisen enda mer!

Ranger emnet

Ideal

Anbefalte innlegg

Originally posted by Robert

Er i utgangspunktet ikke noen rasist i det hele tatt, men etter at en neger stod og gynget bilen min etter hengerfestet en gang, for så å beskytte seg bak 10 andre når jeg fløy ut av bilen, etter at 10 negre løp etter oss med kniv gjennom byn fordi de begynte å kødde med oss, osv osv osv, så må jeg si at det ofte frister meg å kjøre ned hver jævla en av dem når jeg ser dem på gaten.

Heldigvis vet jeg at det ikke er alle som er like tett i pappen, så hittil har det jo ikke sjedd noe...

Mange utlendinger er faktisk rasister, mot oss, men det er det jo ingen som bryr seg om.

Er ingen rassist i utgangspunktet jeg heller, men må si meg enig i hva som blir sagt her for det er blitt sånn at vi føler oss fremmede i vårt eget land. her i hjemkommunen min så er det utlendingene som styrer alle utestedene i helgene,. de kommer i gjenger på 7-10 stk og startet bråk bare for å bråke.

Så det er en del sannhet i det som blir sagt uten å bli kalt for rassist ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Ascona

Hvor står det?

Sitat vegvesen.no:

5.1.5 Bomperiode

Varigheten av bompengeordninger i Norge skal normalt ikke overstige 15 år. I motsetning til hva de fleste tror, er dette også det normale i norske bompengeordninger. Lierbommen på E18 i Buskerud som det ofte refereres til, er faktisk et av svært få unntak.

Les mer på:

http://www.vegvesen.no/ostfold/prosjekter/ostfoldpakka/fase2/forslag/kap5_1.stm

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder denne lille digresjonen om innvandrere, har jeg noen små tall å komme med.

Håper ikke dette oppfattes som rasisme, det er jo faktiske tall, og jeg skal forsøke å være saklig her.

Her er en rekke faktorer man kan ta i betraktning før man gjør seg opp noen tanker eller konklusjoner:

-Det er et anerkjent faktum at for innvandrere er andel kriminelle på landsbasis 47 per tusen, mens for nordmenn er det 21 per tusen, dvs at ca 95% av innvandrere er lovlydige borgere.

-Oslo-politiet har i media uttalt at 60% av anmeldte voldtekter, er begått av ikke-vestlige innvandrere. (Merk, anmeldte voldtekter - her kan være mørketall som svinger begge retninger, det kan ikke jeg lastes for såfall.)

-53% av anmeldte voldssaker i Oslo i andre halvår 2000 var angivelig begått av personer med etnisk opprinnelse utenfor Norge, altså innvandrere med andre ord.

-Pr år 2001 er det ca 15% av Oslo's totale befolkning på 508726 som er ikke-vestlige innvandrere. Det vil si at ca 76.817 personer er ikke-vestlige innvandrere.

-Hvis bare 47 av 1000 av disse er kriminelle, sett i forhold til ovennevnte statistikk, vil det si at kun 3610 ikke-vestlige innvandrere har gjort noe kriminelt.

-Ifølge statistikk SSB fremlegger, er ca 50% av all kriminalitet begått av såkalt vanekriminelle, mens de andre 50% er begått av såkalt førstegangskriminelle.

Dermed trekker jeg følgende konklusjon:

I Oslo pr i dag er det ca 76.817 innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn.

Av disse begår 3610 individer kriminelle handlinger i år.

Av disse kan man avskrive halvparten som førstegangskriminelle, det vil si at 1805 individer står for mesteparten av kriminaliteten, og er "ekte"/vane-kriminelle.

Det vil si at kun 1805 personer står for 60% av voldtektene og kriminaliteten i Oslo.

Dermed kan man også konkludere med at ca 98% av innvandrerne i Oslo stort sett er snille gutter, mens 2% er skikkelig tung-kriminelle jævler som ikke gjør annet enn å lage kvalm.

Ergo, innvandrere flest er "kjernekarer", mens fattige to prosent er noen skikkelige jævler, som vi helst burde vært foruten.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg ikke skulle si så mye i denne diskusjonen, men må bare si en ting når det gjelder denne gjeng oppfatnignen.

Når man ser 5-10 mørke gutter sammen er det en "gjeng", ser man 5-10 hvite (kan være dansker/ svensker som nordmenn) så er dem kamerater. Noen som kan forklare dette rare fenomenet for meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

Jeg tenkte jeg ikke skulle si så mye i denne diskusjonen, men må bare si en ting når det gjelder denne gjeng oppfatnignen.

Når man ser 5-10 mørke gutter sammen er det en "gjeng", ser man 5-10 hvite (kan være dansker/ svensker som nordmenn) så er dem kamerater. Noen som kan forklare dette rare fenomenet for meg??

Det også er en "gjeng", bare det at 5-10 mørke gutter sammen på et utested skiller seg mer ut. De er i mindretall, derfor danner de gjenger, noe som er i menneskets natur, tror jeg. Men jeg har ennå tilgode å se en gjeng med "hvite" angripe en ensom mørk gutt med våpen.. Get it?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Det også er en "gjeng", bare det at 5-10 mørke gutter sammen på et utested skiller seg mer ut. De er i mindretall, derfor danner de gjenger, noe som er i menneskets natur, tror jeg. Men jeg har ennå tilgode å se en gjeng med "hvite" angripe en ensom mørk gutt med våpen.. Get it?

Det som jeg opplever som det største problemet er at de tror de "eier" damene på byen(Hvertfall her i tbg). De ser seg ut en dame som de bestemmer seg for også er de en "gjeng" på noen stykker som driver å plager de. Jeg har selv blitt truet med bank fordi jeg kom for nærme en av disse damene. En kamerat ble også bedt om å ligge unna dama si fordi at han hadde bestemt at det var hans dame.. hehe

Min erfaring er at de fleste er ok og jobber hardt, mange tar faktisk drittjobbene vi "normenn" ikke vil ha.

Jeg opplever faktisk veldig mange av de utlendingene som er på tv som veldig rasistiske og sytete, mens en som stiller spm ved invandringspolitikken. Om den funker som den skal osv.. med en gang blir hengt ut som rasist av vår venstrevridde presse.(jeg så en undersøkelse i vg for ca 2 år siden som viste at nesten alle journalister stemte på venstre partier)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig så kan jeg jo nevne at rasisme i form av høyrevridde partier i den seneste tiden har blomstret i europa. Derfor tror jeg det er viktig at invandringsproblemer ikke er så tabubelagte.

Skal noe forbedres må det først måles :)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Har du noen eksempler på bomringer som ikke har blitt fjernet etter at de har nedbetalt det prosjektet de skulle nedbetale?

Lierbommen er vel det mest grelle eksempelet, men bomringen rundt Bergen skulle vært tatt ned årsskiftet 99/00. Ved en inkurie glemte de visst å ta den ned, men husket til gjengjeld å doble taksten.

Og så har vi Askøybommen som skal ned 2006, men allerede nå snakkes det åpenlyst om å beholde den "for å bidra til kollektivutbygging". Og det er jo flott .

Bra skrevet Ideal, tankevekker å se tallene brutt ned.

Og quack.... synes ikke det er så veldig hyggelig av deg å antyde at jeg har blitt rasist på grunn av det som har skjedd. Tror nok de fleste skjønner hvilken type folk dette var. Det er ikke rasisme å ha dårlige erfaringer med folk.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Sitat vegvesen.no:

5.1.5 Bomperiode

Varigheten av bompengeordninger i Norge skal normalt ikke overstige 15 år. I motsetning til hva de fleste tror, er dette også det normale i norske bompengeordninger. Lierbommen på E18 i Buskerud som det ofte refereres til, er faktisk et av svært få unntak.

Les mer på:

http://www.vegvesen.no/ostfold/prosjekter/ostfoldpakka/fase2/forslag/kap5_1.stm

Legg merke til ordet "normalt"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i utgangspunktet at ideen med å sette opp prisen på bommen for å få fler til å kjøre kollektivt er god.. Det ER alt for mange som kjører bil i oslo, og siden det ikke virker som om oslo er prioritert i veibevilgnigs sammenheng må man ty til andre virkemidler..

Det som imidlertid er interessant å se er at Oslo/ Staten ville ha tjent inn pengene på å utbedre veiene i oslo selv uten bomfinansiering..

I mitt tilfelle gjelder:

Jeg sitter 2 timer i kø hver dag , jeg kunne istedet jobbet for 160kr timen..

Mao jeg betaler 320 kr for å komme meg til og fra jobb, staten taper 128kr..

dette koster meg hvert år 46800,- og staten 30720, i tillegg kommer feriepenger på 9984, slik at jeg totalt betaler 56784 per år for å sitte i kø i året..

For staten sin del vil dette koste den:

30720 kr i skatt,

8420 kr i arbeidsgiveravgift

13628 kr i mva

2783 kr i andre avgifter(5%)

Dvs kr 55551kr per år..

Antar vi at halvparten av de arbeidsføre i oslo har det som meg vil dette koste oslo kr 8332650000 kr per år..

Og oss 8517600000, det er det samme som 425880000 passeringer gjennom bommen,..

Det burde gi muligheten til å finansiere ca 3 ekebergtuneller i året, eller halvparten av EØS avgiften som må betales siden vi er så teite å tviholde på distriktspolitikken..

Så hva faen er det å klage på de ekstra 5 kronene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I snitt går 36 øre av hver bompenge-krone til prosjektet bommen er der for. Resten går med til å lønne de som sitter i lukene, bygge bommen, avskrive bommen osv. Effektivt?

Annet eksempel på effektivitet i "verdens beste land":

Av hver krone vi tjener går 70 øre tilbake til staten i skatt og avgifter. Av de 70 ørene forsvinner halvparten i administrasjon før de kommer ut igjen i form av div velferd.

At dette er den optimale måten å drive Norge på nekter jeg å tro.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et forbanna møkkaland . Det er faen meg avgifter overalt . Bensinen er jo faen meg så dyr så du får den . Ser vi på prisene på bensin og veistandaren i andre land , burde faen vi hatt det mest strøkne to felts veiene i hele verden .anger2 anger2 .

Snart skal det vel komme en forpult bomring i Ålesund også fordi noen forpulte jævlige ekkle innbyggere begynte å syte fordi trafikken økte på en strekkning og ville at hele veien skulle bli lagt i tunnel . Makan til spetakkel . Det de skulle gjort var og bygge noen underganger og såtte opp fartsgrensa til 70 .

Bilavgitene henger ikke på greip heller . De som vil ha seg en fin bil blir straffet fordi det er litt power eller stort motorvolum .

Jeg var inne å kikket på en Golf Vr6 Syncro 97 mod inne på nettet der nede kostet den ca 120000 (er ikke helt sikker ) Og de skulle faen me ha 350000 for å ta den inn i Norge . Og ho jævla fitta vi har til samferdselsminister liker jo faen ikke biler . Kor jævli feilplassert går det ann å bli da . Ho har ikke skjønt at viss de hadde bygget to feltsveier(to felt i ver retning og adskilt) i

norge hadde det skjedd færre ulykker . Men så lenge det er billigere at noen dør så driter de å lage nye veier .

Det beste hadde vært å fått seg postkasse hos søtabror .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Huff da. Nok en uvitende, rasistisk tulling som ikke har peil.

Penga innvandrerne får kommer fra staten. Og det er vi som betaler skatt. Men tror du alle "degosene" i Norge er snyltere som livnærer seg på det vi betaler i skatt? De fleste innvandrerne som har etablert seg i Norge har fått jobb på lik linje som deg(?) og meg, og de betaler skatt de også. Du kan jo gjette omtrent hvor mange innvandrere det er i Norge som mottar penger fra staten..?

Og noe du tydeligvis ikke har tenkt på:

Av innvandrere i Norge er det flere svensker og dansker enn "degoser". Det du spytter ut her er bare rasistisk tullprat.

Og si at *ALLE* innvandrere snyter på skatten er rasistisk, men å si at noen innvandrere snyter på skatten er ikke rasistisk å si.

Selvfølgelig er det mangen som snyter på skatten..Nordmenn t.o.m også.

Men det er veldig mangen utlendinger som tar drittjobbene her i Norge. Som f.eks Vasking. Å Vaske doer er ikke så veldig godt lønnet, men det er en jobb og det må gjøres. Tror ingen av oss her inne hadde likt å vasket dass. Noen Utlendinger tar underbetalte drittjobber og noen snyter på skatten..Sånn er det i alle land. ferdig med den!

Norge er Norge.

Snart får man ikke råd til å bo i landet!

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jan

Bilavgitene henger ikke på greip heller . De som vil ha seg en fin bil blir straffet fordi det er litt power eller stort motorvolum .

Jeg var inne å kikket på en Golf Vr6 Syncro 97 mod inne på nettet der nede kostet den ca 120000 (er ikke helt sikker ) Og de skulle faen me ha 350000 for å ta den inn i Norge . Og ho jævla fitta vi har til samferdselsminister liker jo faen ikke biler . Kor jævli feilplassert går det ann å bli da . Ho har ikke skjønt at viss de hadde bygget to feltsveier(to felt i ver retning og adskilt) i

norge hadde det skjedd færre ulykker . Men så lenge det er billigere at noen dør så driter de å lage nye veier .

Det beste hadde vært å fått seg postkasse hos søtabror .

Jeg tror jaggu du skal gjøre det regnestykket omigjen..

Koster en -97 Golf med 150KW og 2,8 liters 6er på 150KW 120k i Sverige, og er registrert senest 9.4.1997, vil den koste kr 154090,- i avgifter i tillegg til prisen på 120k, altså totalt kr 274090,- ferdig registrert i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider