Gå til innhold

Svina vil øke prisen enda mer!

Ranger emnet


Ideal

Anbefalte innlegg

Altså; for det første. DROPP praten om "skattepengene mine går til innvandrere". Det er ikke det som er topic'en her! Greia er at det er våre egne folkevalgte politikere som fucker opp Norge, ved hele tiden å finne på nye skatter og avgifter, noe som da særlig bilistene må ta støyten for. Jeg trodde ærlig talt at ting ville bli rettet på ved forrige Regjeringsskifte, men neida. Luringen ifra Molde klarte å grine seg til en Statsministerpost!

Her jeg bor skal det nå komme opp en bomring som skal dekke alle innfartsårene til byen, en bomring som 80% av innbyggerene er IMOT. Idag kom det forslag om å skattlegge gratis parkeringsplasser folk har på jobben sin!! Høyre og Ap var faktisk skeptiske, heldigvis, men SV var selvfølgelig FOR. De vil vel at hee Norge skal ta buss og t-bane..Jeg blir så forbanna, politikerne hever selv sine egne lønninger drastisk, for så og kompensere dette med økte avgifter og moms +++.

Så poenget mitt er at vi MÅ få inn folk i styrer og stell som kan tenke klart og som ikke er så inni helvete avgiftskåte som de som sitter med makta nå er.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nå har jo dette avsporet totalt.

 

Poenget her er jo at for det første har denne bomringen for lengst finansiert det beløpet som ble fastsatt når den ble innført.

 

For det andre er bompenger en slags fjerde beskatning av bilister.

 

Først betaler vi engangsavgift når vi kjøper bilen.

Så betaler vi årsavgift for å ha bilen registrert, den såkalte veiavgiften, som etter sigende skal gå til bygging av veier.

Så betaler vi en sinnssvakt høy avgift på bensinen.

Og som ikke det var nok, så skal vi måtte betale 20kr hver gang vi passerer en stakkars bom.

 

Når man i tillegg vet at uforholdsmessig lite av disse pengene brukes på å faktisk bygge veier, at veistandarden er så elendig at det faktisk er en fare for trafikantene, ja da synes jeg det nærmer seg skandaløse tilstander i "verdens beste land å bo i", som de kaller det - de som er redde for at vi skal ha det så bra.

 

Før noen kommer med utsagn om at veiene er flotte og alt bare fryd og gammen, og at jeg klager for ingenting, skal jeg imøtekomme de på forskudd.

Ca. 100 personer dør unødvendig hvert år pga vi har en svært gammel og lite kollisjonssikker bilpark - undersøkelser har altså indikert at ca 100 personer kunne overlevd trafikkulykker hvis de hadde kjørt en nyere og sikrere bil, dette kan dermed sees i direkte sammenheng med den overdrevne engangsavgiften på bil.

 

Det er bevist at møteulykker er den hyppigste dødsårsaken ved trafikkulykker. Hadde man bygget fysisk skille mellom kjøreretningene, ville dette vært eliminert fullstendig, da det hadde vært fysisk umulig at det inntraff møteulykker.

 

En avis foretok utregninger (husker ikke hvilken, men den er tilhørende området Hønefoss og innover der), og konkluderte med at hvis utbyggingen fortsatte med dagens tempo, ville veinettet først oppnå akseptabel standard i år 2060.

 

Jeg tolker Ascona's post der han hyller bomringens prisøkning som en direkte indikasjon på at han støtter den nåværende politiske retning på dette feltet.

Han burde såfall skamme seg.

 

Jeg retter herved en pekefinger mot sosialdemokratiet:

Sosialistene drepte fire av mine kamerater i fjor.

Tusen takk skal dere ha!

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her folkens jeg er utlending selv, jeg hater utlendinger som gjør faen skap, det er de som ødlegger ryktet til alle utlendingene. Jeg syns vi utlendinger bør være takknemlig at vi bor i en trygg og fritt land med mange muligheter.

Tro meg folkens det er en få tall av alle utlendingene som gjør faen skap, men media gjør at det høres ut som om det er alle. Jag syns Norge er for snille mot de som gjør faenskap, de bør bli straffa skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Jeg tolker Ascona's post der han hyller bomringens prisøkning som en direkte indikasjon på at han støtter den nåværende politiske retning på dette feltet.

Han burde såfall skamme seg.

 

Dersom du faktisk leste, og tolket det jeg skrev vil du se:

Ja, jeg støtter veiprising, faktisk mener jeg at det er helt genialt!

Og ja, jeg mener at de som lager mye jobb skal betale for det.

 

Altså:

Det er bare rett og rimelig at vi som har brikke ikke skal subsidiere de tullingene som på død og liv skal betale manuellt eller på myntautomat!

 

Konklusjon: Jeg synes en pris på 20,- for en enkeltpassering i bomringen er helt ok, så lenge de andre tilbudene ikke øker i pris.

 

Men, jeg mener ikke at det er riktig å bruke veiprising som et tiltak i tillegg til alle de andre, slik man ser i dag, jeg mener at man bør ha en moderat engangsavgift, null årsavgift, en lav bensinavgift, og veiprising etter den faktiske kostnaden det medfører å bruke veien, pluss en del til videre utbygging av veier, og andre kostnader bilkjøring fører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Det er bevist at møteulykker er den hyppigste dødsårsaken ved trafikkulykker. Hadde man bygget fysisk skille mellom kjøreretningene, ville dette vært eliminert fullstendig, da det hadde vært fysisk umulig at det inntraff møteulykker.

 

Og når de først skal bygge det skal de absolut bydde "eggedelere" som navnet tilsier er livsfarlig for mc førere.

Danmark begynte med dette for noen år siden som ett forsøk og har funnet ut att det ikke var betydelig bedre enn de gode gamle autovernene, det har de norske veimyndighetene gitt f.. i og bare bygger i vei

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Dersom du faktisk leste, og tolket det jeg skrev vil du se:

Ja, jeg støtter veiprising, faktisk mener jeg at det er helt genialt!

Og ja, jeg mener at de som lager mye jobb skal betale for det.

 

Altså:

Det er bare rett og rimelig at vi som har brikke ikke skal subsidiere de tullingene som på død og liv skal betale manuellt eller på myntautomat!

 

Konklusjon: Jeg synes en pris på 20,- for en enkeltpassering i bomringen er helt ok, så lenge de andre tilbudene ikke øker i pris.

 

Men, jeg mener ikke at det er riktig å bruke veiprising som et tiltak i tillegg til alle de andre, slik man ser i dag, jeg mener at man bør ha en moderat engangsavgift, null årsavgift, en lav bensinavgift, og veiprising etter den faktiske kostnaden det medfører å bruke veien, pluss en del til videre utbygging av veier, og andre kostnader bilkjøring fører til.

 

Bompengeringer blir jo satt opp for å betale ned den veien de står på, MEN de blir aldri tatt ned igjen når veien er nedbetalt... som jo egentlig var hensikten da de ble satt opp

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

 

Bompengeringer blir jo satt opp for å betale ned den veien de står på, MEN de blir aldri tatt ned igjen når veien er nedbetalt... som jo egentlig var hensikten da de ble satt opp

 

Har du noen eksempler på bomringer som ikke har blitt fjernet etter at de har nedbetalt det prosjektet de skulle nedbetale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Har du noen eksempler på bomringer som ikke har blitt fjernet etter at de har nedbetalt det prosjektet de skulle nedbetale?

Lierbommen.

Den ble fjernet for ikke så lenge siden men da hadde den vist betalt myyye mere n det veien kostet også

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Poenget her er jo at for det første har denne bomringen for lengst finansiert det beløpet som ble fastsatt når den ble innført.

 

Hvor har du dette fra, og hvilket beløp ble fastsatt?

 

Bomringen kom ikke for å betale et spesielt veiprosjekt, men for å få fler folk over på kollektivtransport og finansiere videre utbygging av veier og kollektivtilbud.

 

Slutt å syte over små filleting og finn noe viktigere å kjempe for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rattlås

 

Hvor har du dette fra, og hvilket beløp ble fastsatt?

 

Bomringen kom ikke for å betale et spesielt veiprosjekt, men for å få fler folk over på kollektivtransport og finansiere videre utbygging av veier og kollektivtilbud.

 

Slutt å syte over små filleting og finn noe viktigere å kjempe for...

 

Det er vel ikke helt riktig.

Bomringen rundt oslo ble satt opp for å finansiere en del veipakker, som Oslopakke 1, og Oslopakke 2.

Der skulle halvparten av pengene komme fra bompenger, den andre halvparten fra bevilninger fra myndighetene.

Men en del penger skulle også gå til å styrke kollektivtransporten (en slik ordning er selvsagt helt på trynet, kollektivtransporten bør drives uten støtte fra billister)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

 

Herregud. "Du tar feil". Enten får du legge fakta på bordet, ellers kan du holde kjeft. Begynner å bli jævli lei av folk som bare slenger ut ubegrunna kommentarer her. Som deg og Mondeo.

 

For å opplyse deg litt. Av innvandrerne er ca. 0,05% asylsøkere. Basert på tall fra ssb. Ang. arbeidstillatelse er det slik at det er "fri flytting" innafor norden og eu, mens folk som kommer fra andre land må ha arbeid i orden FØR de kommer til Norge. Hvor i helvete var du i samfunnskunnskapstimene?

Sjøl du burde vel skjønne at andelen asylsøkere ikke har en jævla dritt å si for det vi diskuterer.

 

Og Mondeo, kan ikke du begynne å komme med håndfaste fakta som begrunner det du sier? "Bygdenorge begynner å tynnes ut." Hvordan veit du det? Tall? Og hvis du tenker litt lenger, så jo, gapet ville seff dekkes. Om vi legger ned norge fra trøndelag og oppover, samt vestlandet, tenk på alt vi ville spart! Veibygging pga. slitasje, offentlige tjenester fra staten, kommuner osv osv.. Det er jo det de har gjort i Sverige.

 

Jeg melder meg ut av diskusjonen hvis det ikke kommer noen vettuge saker på banen nå.. har bedre ting å finne på enn å måtte argumentere mot hverdagsrasisme og ubegrunna påstander.

 

Jeg er en hverdags rasist? Dritt slenging kan du spare deg for.

Og det var vel JEG som sa at dette ikke hadde noe med det vi diskuterte å gjøre...så det "skjønner jeg en jævla dritt av".

 

Og det Mondeo pratet om var innvandrere som var et annet etnisk folkeslag, og du sier at ca. 0,05% av disse er asylsøkere.

Jeg skal ikke engang gidde å falle ned på ditt nivå og begynne å prate om å komme med "fakta og statistikker".

 

Og jeg var faktisk en av klassens beste i samfunns fag, og der lærte vi om utflyttingen av unge mennesker fra bygdene.

Unge mennesker flyttet til storbyen mens eldre flyttet ut av storbyene og til landet. Så Mondeo har helt rett i det han sier om "uttynning av bygdenorge".

 

Og i nord sverige har de store fine veier, mens her i landet bruker de for tiden mye penger på å gjøre om veiene smalere for at folk skal kjøre saktere.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår