Gå til innhold

Bygdestyggen: '78 242

Ranger emnet

TvåFyraTvå

Anbefalte innlegg

Må si jeg er imponert over dette her :) Har jammen hatt sterkt pågangsmot for å få gidde å fikse en så vraka volvo ;) Men så er det jo en 242 :P

Stå på!! Gleder meg til flere bilder !! :) kiddie

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Takk, takk!

Fant ikke digitalkameraet mitt jeg, så har ikke tatt noen bilder enda.

Har i dag montert på støtfanger fremme, lykter, grill, dørtrekk, dørktrekk, baksete, baklykt, ordnet siste rest på ledningsnettet, sentrallås, panserlås og montert siderute og bakrute. Var ferdig for en times tid siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

På tide at jeg poster litt tenker jeg! Har hatt mye jobb i det siste, så det har ikke skjedd mye. Fortsetter med bilen i neste uke. Skal se om jeg får opp noen bilder av interiøret også.

sidesno3.jpg

Laksetrappa forsvinner nok snart. Ble ikke slik jeg forestilte meg.

sidesno2.jpg

sidesno.jpg

Frontsno.jpg

Denne grillen synes jeg ikke passer bilen, så jeg setter nok på en original igjen.

frontskra.jpg

Svarte eller chrome lister under lyktene?

frontgar2.jpg

Skulle til å sette på meiene fra 245'en, men var ikke fester til den på 242'en. (Er foresten to kraftige stålbjelker som går fra slepefestet foran og ca bak til mellomaksling. Har redda bunnpanna mi noen ganger:P.

frontgar.jpg

baksno.jpg

Hvor er bremselys på 260 lyktene? Er det tåkelys på disse i det hele tatt? (tenker på oppe lengst mot midten. Mellom denne delen og lykta under er det et halvmåneformet hull som gjør at det lyser i den øverste uansett. Når pæra tenner blir lyset sterkere. Skal dette være bremselys eller tåkelys?)

Skjer videre:

Leppa og speil skal lakkeres i bilens farge.

Skal se om jeg får tak i "bakleppa" som ligger bak potta og går frem til bakskjermene. Lakkeres i så fall rød.

Montere bakfanger.

Teipe opp ledningsnettet i motorrom/bagasjerom.

Sette på golf2 sideblinkers.

Skaffe deksel til sikringsboks, samt øvre halvdel av rattdeksel.

Montere ferdig og justere høyre dør. Samt lakkere all chrome rundt vinduer og slikt svart.

Vårrengjøring.

Montere stereo. (kabler er allerede lagt opp. ->forsterker er lagt inni dørk)

Eu-kontroll.

Motorbytte.

Edit: Bilen er slettes ikke ren på noen av bildene :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut! Stå på videre. :)

Takk! Er ganske lei nå, men er ikke så fryktelig mye igjen!

ser veldig bra ut!

min laksetrapp er stjålet!! men, men.. kjekt å se laksetrapp på din :P

Agh.. det var da noe dritt..orginal eller? Funnet ut hvem som har gjort det?

ser bra ut..

:cool: :respect

Takk! Ekke fornøyd enda. Ble ikke så lav som jeg håpet heller. Får se om den siger litt mer i løpet av vinteren.

Sjefs bil!Benga eller skikkelig lakk?

Heh, hadde ikke lagt så mye tid i grunnarbeidet hvis jeg skulle brukt benga:P

Er en original farge dette. Volvo 601. Bilen ble lakkert på Finnsnes billakkering. Hadde uansett ikke ventet et så bra resultat!:)

BTW: Fargen ble litt rar med det kameraet jeg brukte, men den som ser mest reell ut er på det bildet som ble tatt frontfra ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...