Credit Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Hva pleier disse å ligge på i pris? Har sett noen annonsert og får intrykk av at de pleier å ligge mellom 160-200k i pris, er dette en kunstig høy pris eller er det det man må regne med å betale for en klassiker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 200k for en cyclon, høres helt sykt ut. Okay at man kan få dem å gå som et oljet lyn (de går jo rett bra i orginalskikk også) men hva? så ikke mye mer. For 200k får man nesten allt av trivelige biler , 100k++ for en C1500 454 SS foreksempel. mye mer pikkis spør du meg, å så har du penger over til å gjøre den akkurat som du vil ha den, og som ingen annen har den :-). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 De ligger på det, og man må regne med å betale det for en klassiker! Denne Typhonen med 18" felger og moderne lykter står tilsalgs for 200K, 5 seter og med skinn, vel verdt pengene spør du meg! Dette er jo kult klassikere i USA og prisen vil holde seg rundt der den er i dag..for et par år tilbake så man ofte Syclones ned i 130-140.. Men disse har gått opp igjen. Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Så på e-bay svært varierende prisbilde fra 23k til 5k. Fant et par is verige for ca 90-100k Kultklassiker? Bare for at cyclon robban kjører 10:er på strippen? blir dette ikke en klassiker. Bilen har jo et "kjøre barna til barnehagen" stuk å så 6:er da :-( Okay cyklonen var tøff når den kom og en stunn etter men det har skjedd mye etter det og ikke minst før. Prisbilden er på tok for høy nå, dette er et tapsprosjekt for 200k om noe. Men smaken er forskjellig, jeg har sikker dårlig smak. Bilhobby er nesten uansett et tapsprosjekt og man må betale det de koster, men 200 for en cyklis.......nei det er mye... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Er jo ikke akkuratt Robban som har gjort dette til en klassiker da.... :ass Og prisene i Sverige kan jo ikke måle seg med Norske...får jo en C5 Vette med skilter for under 200K i Sverige.... Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Så på e-bay svært varierende prisbilde fra 23k til 5k.Fant et par is verige for ca 90-100k Kultklassiker? Bare for at cyclon robban kjører 10:er på strippen? blir dette ikke en klassiker. Bilen har jo et "kjøre barna til barnehagen" stuk å så 6:er da :-( Okay cyklonen var tøff når den kom og en stunn etter men det har skjedd mye etter det og ikke minst før. Prisbilden er på tok for høy nå, dette er et tapsprosjekt for 200k om noe. Men smaken er forskjellig, jeg har sikker dårlig smak. Bilhobby er nesten uansett et tapsprosjekt og man må betale det de koster, men 200 for en cyklis.......nei det er mye... Er til dels enig med deg, men desse bilene har ligget på denne prisen i en årrekke. Noe tapsprosjekt tviler jeg på det er. Har spekulert litt på Typhoon i minst fem år, men synest de er for dyre. Men de blir jaggu ikke billigere heller. Det ideelle hadde selvfølgelig vert en slik med V8 og turbo. Til under 100.000 cheers Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Ja det er merkelig med turbo og amerikaner. så fort de putter in en turbo i en standardbil så blir det en "klassiker"......tenker da på Buick Turbo Regal. Oppskrift: Ta en -80 talls K1500, med en 4 boltet 350 motor, forsterk den litt (veiv++) og en trivelig topp og kam, smell in en turbo , ny kasse og vips har du en Cyclonkiller....opps blir kanskje litt over 100K :-) 6:er...det er BMW det :- ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Credit Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Da ble det med drømmen om en fin lite sleeper.. Har ikke 200k å bruke men hadde de ligget ned mot 120-30k kunne vet vært mulig men blir litt vel mye peng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rpv Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Ja det er merkelig med turbo og amerikaner. så fort de putter in en turbo i en standardbil så blir det en "klassiker"......tenker da på Buick Turbo Regal. Så du mener at Buck regal Grand National ikke burde ha en "klassiker" status? Greit den ikke har V8 motor, men med unntak av impala SS fra midt på nitti tallet så er dette den siste virkelige muskelbilen som ble produsert av GM. Forholdsvis lave produksjon tall hadde den også. Visste du forresten at Buick regal GNX var verdens raskeste serieproduserte bil 0-60mph i 1987? Er vel kanskje nok en grunn til denne bilens "klassiker" status. Og tilbake til trådens egentlige tema: Vil absolutt ikke kalle det et tapsprosjekt å kjøpe en velholdt syclone til 180-200k, må vel si at å bruke 100k på en 80-talls k1500 for så å koste på den mellomlegget til en syclone høres ut som ett større tapsprosjekt. Tror jeg vet hvem som får igjen mest for bilen når den skal selges om 4-5 år. Har kjørt både syclone og typhoon, liker begge bilene veldig godt. Det som overasket meg mest i begge bilene var faktisk komfort(og ikke minst de vanvittige bremsene på spesielt syclone). Hadde jeg hatt råd så hadde det nok stått en typhoon som familiebil her. Robert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Problemet er kansje at det er for liten prisforskjell mellom en skikkelig bra bil og en lurvete sarv med 20 gasseglade eiere. Når man tenker på at man fikk disse bilene helt ned i 230000 kr nye kan det virke dyrt med 200 nå.Jeg kunne godt tenkt meg et fint eksemplar hvis jeg fikk den for rundt 150. Husk på at en orginal Blazer fra denne tiden ligger på rundt 100 k. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 er dere helt rare..... :hammer en Cyclon er i dag en klassiker..... så da kan du finne utbrukte biler for +-150 000 og må gi 200-250 000 for fine biler med lav km... Finnes en i Vestfold som bare har gått 27000km.... og er nesten bedre enn ny.... den går ikke for under 300 000kr..... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.