Gå til innhold

Marius sin 1994 Mazda Miata 1.8 Driftekjerre

Ranger emnet

MeSs

Anbefalte innlegg

Kjøpte bilen i sommer.. Gjort lite mods med den, hittil er det Bilstein dempere bak (til salgs), lakkert div motordeler, hks filter, litt div. innvendig og liten stereo! Bilen skal være bruksbil/driftebil :)

Har skaffet to greie deals med BRPerformance i USA og KaAz USA, får BRP MP62 Supercharger for 3320usd (3495usd veil) og KaAz 1.5Way LSD til 786usd (925usd veil) imot reklame. Har også kontakt med Flyin Miata USA ang fjærer, og Cluchmasters i USA ang ny clutch.. Får vel litt rabatt der og får jeg håpe!

Planene er da som følger:

BPR MP62 Supercharger - Gir ca 190-200 på bakhjula i følge Brant Wyman på BPR. Det bør holde en liten stund i en så lett bil :)

KaAz 1.5Way LSD - Så det skal sperre skikkelig, og fortsatt gå ann å bruke på vanlig vis :)

KYB AGX Støtdempere - Stillbare, 8 hakk.

Flyin Miata Fjærer - STIVE :)

Clutchmasters Clutchkit - Stage 1 eller 2

Nytt Panser (carbon) - Betalt av en full "kompis"

Soting av ruter

Catback Custom eksos

Hardtop

Litt mer anlegg! (ikke mye, vekt vettu ;))

Langsiktlige planer:

Front og Sideskjørt (Drift stuk, ikkeno jallamekk)

Enda mer dekor

Stoler og 4 Punktsæla

Bitteliten carbonvinge

Vil bli oppdatert :) Gleder meg så fælt at jeg ikke får sove om natta! kiddie

Kommentarer/Tips?

Bilder kommer muligens endag det og!

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut detta...du går i vertfall rekti veien med trim og kjøre egenskaper før styling, i for hold til visse andre gule mx5`er her i omeråde(vist ikke jeg tar helt feil)....men nå får du få opp noen bilder av denna kjerra.Så jeg kan hilse på riktig bil....har hilst på den blå bmw`n et par månders

tid nå...men det stemmte vist ikke :P

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Heisann! Fått handla inn no deler enda eller? Den delelista du ramsa opp var grym i alle fall :)

Var dere gutta ute å trente på veien oppover mot bygda i går? Jeg og Marius (creature) kjørte forbi i 3'r golfen hans da dere skulle til å dra opp igjen den hvite siræva'n. Så ut som dere hadde hatt det artig ut i fra sporene å dømme :driving

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Fått handla inn no deler enda eller? Den delelista du ramsa opp var grym i alle fall :)

Var dere gutta ute å trente på veien oppover mot bygda i går? Jeg og Marius (creature) kjørte forbi i 3'r golfen hans da dere skulle til å dra opp igjen den hvite siræva'n. Så ut som dere hadde hatt det artig ut i fra sporene å dømme :driving

Hilsen Trond

Strømsoddsbygda? ;) Ja, det var oss..

Eneste jeg har kjøpt er ett Peerless frontsett.. Må vel prøve å få handla inn understellsdeler og felger (SSR Professor SP1) når en kompis skal til usa.. Så tar jeg trimdeler når feriepenga kommer :) Men er fortsatt usikker på om jeg skal ha bolt-on supercharger, bolt-on turbokit eller hjemmekokt turbokit :)

Mvh

Marius

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømsoddsbygda? ;) Ja, det var oss..

Eneste jeg har kjøpt er ett Peerless frontsett.. Må vel prøve å få handla inn understellsdeler og felger (SSR Professor SP1) når en kompis skal til usa.. Så tar jeg trimdeler når feriepenga kommer :) Men er fortsatt usikker på om jeg skal ha bolt-on supercharger, bolt-on turbokit eller hjemmekokt turbokit :)

Mvh

Marius

Ja vi måtte ta en tur til Bygda for å at marius skulle få handla no felger til einser golfen sin av magnar.

Å dæven de felga du skal ha er jo skikkelig grymme :thumb

Synes kompressor virker fint til drifting jeg, blir liksom litt mer forutsigbar og lettkjørt. Ellers så finnes det vel nok av kompetanse på turbomotorer i området rundt sokna. Har jo rulla en og annen Cosworth der :) Regner med at det blir noen banetreff på deg til sommer'n. Skal prøve å få kjørt en del jeg også. 528'n rustsveises om dagen og selv om jeg er treg som få så er det vel bil til sommersesongen igjen håper jeg.

Hilsen Trond

- BMW 525i

- BMW 745i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi måtte ta en tur til Bygda for å at marius skulle få handla no felger til einser golfen sin av magnar.

Å dæven de felga du skal ha er jo skikkelig grymme :thumb

Synes kompressor virker fint til drifting jeg, blir liksom litt mer forutsigbar og lettkjørt. Ellers så finnes det vel nok av kompetanse på turbomotorer i området rundt sokna. Har jo rulla en og annen Cosworth der :) Regner med at det blir noen banetreff på deg til sommer'n. Skal prøve å få kjørt en del jeg også. 528'n rustsveises om dagen og selv om jeg er treg som få så er det vel bil til sommersesongen igjen håper jeg.

Hilsen Trond

Tøft at dere kjenner han, verden er liten :P Er jo trossalt strømsoddsbygda ;)

Må ha gromme felger, men det som plager meg er at jeg bare får 2" kant!! Kompressor er så dyrt, 22-23000.. Da kunne jeg heller slått til på X-Kit turbokittet, 330 på bakhjula.. Men da er det mye annet drit jeg trenger igjen :(

Var på ett banetreff i sommer, Dokka.. Er jo så billig å kjøre der :)

Mvh

Marius

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft at dere kjenner han, verden er liten :P Er jo trossalt strømsoddsbygda ;)

Må ha gromme felger, men det som plager meg er at jeg bare får 2" kant!! Kompressor er så dyrt, 22-23000.. Da kunne jeg heller slått til på X-Kit turbokittet, 330 på bakhjula.. Men da er det mye annet drit jeg trenger igjen :(

Var på ett banetreff i sommer, Dokka.. Er jo så billig å kjøre der :)

Mvh

Marius

Han er onkelen min. Er det virkelig mulig å få komplett turbo-kit som leverer 330hk for under 23000? Synes det var ganske rimelig jeg. Er jo såklart flere kostnader underveis men alikvel a gitt.

- BMW 525i

- BMW 745i

Lenke til kommentar
Del på andre sider