Gå til innhold

Hvor er viskerintervallreleet på en '82 242

Ranger emnet

The Edge

Anbefalte innlegg

Har en 82 modell 242 med b21e eller hva den nå heter. Iallefall har intervalfunksjonen på viskerne sluttet å virke. Har lett etter releet for dette, men finner det ikke noe sted. Noen som har peiling på hvor dette finnes? Eller evt. hva annet som kan gjøre at intervalen ikke virker. Viskeren går som normalt i de andre stillingene, men den går ikke i det hele tatt i intervall stilling. Har sett etter i Haynes manualen, og der står det at intervallreleet ligger under teppet under pedalene, og det var akkurat der jeg fant det på delebilen, en 86 240 (vi har en 240 også, derfor delebilen)

Har hatt ute teppene på begge sider, og tatt av alle panelene under dashen og tatt ut midtkonsollen, men finner det ikke. Hører heller ikke noe relè som legger inn når jeg aktiverer viskerne.. Er et relè i motorrommet som jeg ikke helt vet hva er til, men virker ikke som om viskerbryteren er koblet til dette. Det befinner seg rett forran rattet like under panseret, og ser ut til å være koblet på pumpa til vindusspylerne.. Koblet fra dette releet og viskeren går fortsatt..

Noen som har noen tips?

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt intervallrelè har også sluttet å virke..

snakket med en kis som sa relèene var bak et deksel i nærheten av sikringsboksen..

jeg har ikke giddet å se mer etter det.

Hmm, jeg benda så mye jeg kunne på dekselet der( fikk det ikke løst i farten), men så ikke noe som ligna på et relè bakom der.. Mulig jeg må kikke nærmere etter der..

Mulig en eller annen tidligere eier har hobbymekka litt, men f.eks. blinkrelèet sitter på venstre siden av midtkonsollen, rett bakom sidedekselet der. Så da sitter i tilfelle ikke alle relèene bak dekselet ved sikringsboksen..

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider