Gå til innhold

Lekkasje, bagasjerom 626 88 mod.

Ranger emnet

otis

Anbefalte innlegg

Hallo

Har en veldig liten lekkasje i bagasjerommet på min 626 88 mod. sedan. Lekkasje er på venstre siden i det lille rommet og på høyre siden i rommet.

Vet at det er "vanlig" med lekkasje i bagasjerommet på CC, men på sedan har jeg ikke de vanlige slangene som kommer fra lengere opp i bakvinduet.

Har sjekket etter lekkasjen med vannslage over hele bilen med bagasje luken åpen og da kom det ingen vann i bagasjerommet. Så lukket jeg igjen lokket og sprøytet på med vann i 5 min. overalt og da jeg åpnet bagasjeluken så var det kommet vann fra hjulbuen og rant bakover, altså det kom ikke i fra baklykten som det (kunne) ha gjort. Jeg følte meg fram mot hjulbuen og oppover den, men kan ikke se noe vann/hull der, siden karroseriet er laget slik at det ikke går ann.

Er det noen som vet hva som skjer eller hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme problemet på min 91 modell, og det viste seg at det var en liten gummiplugg som hadde morknet. Jeg bytta denne, og har aldri mer hatt dette problemet.

I tillegg har jeg hatt lekkasje i hjulbrønnen som følge av utett pakning rundt bagasjelokket. Er visst et vanlig problem har jeg hørt.

-02 A6 1.8T AVANT

-98 PASSAT

-97 INDY 700SKS

X-91 mod 626

X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men jeg har hatt av støtfangeren for ca. 2uker siden og da var det ikke antydning til rust noen plasser. Så det kan det ikke være.

Til Mazdaracer; hvilken plugg byttet du? Hvor er den?

Til alle: Det kan ikke være pakningen min som er dårlig, da vannet ikke kom fra noen plass i nærheten av bagasjelokket eller baklykten(e). Det var tørt overalt foruten om fra rett bak hjulbuen og framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider