OLW Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Var og skulle få godkjent senksesettet på biltilsynet i dag, etter at jeg fikk dette som eneste mangel på EU kontroll. Men det som var gale når de fikk somlet seg ferdig var : for dårlig selvopretting ( kan dette justeres ) er det txm tannstang? ) Så fall skal det bare være og justere på en skrue ?. Også må eg ha papirer på lasteventilen (juster/kontrollert) men det tror jeg at jeg skal gjøre på møller. Og ikke nok med det felgene var no alt for store mente de. så tenkte og kjøre med original felgene med piggfrie neste gang da. men mangler ett dekk så må ha to nye/brukte. Eller om noen i nærheten kan låne meg noe ? . Og så begynte han og mase om at fløyten ikke virket men den har eg personlig koblet ut så det e greit . og at skivene mine måtte eg no kontroll måle, og batteriet måtte eg feste en polen bedre på. Skjønner ikke at de legger seg opp i sånt når de har fått i oppgave og godkjenne ett senkesett ??? . Eg e sikker på at skivene e innefor mål om han så skal få måle de sjøl mens eg ser på. Altså for 550 kroner fikk eg vite mye som eg alt viste og ikke ville vite, og se på en som spant rundt med bilen min utenfor på halv varm motor. Som ett ekstra pluss kom jeg også for sent til jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 sånnt er kjipt. tror det er umulig for biltilsynet i norge og være vennlige! ang dekk..prøv heller og låne felger av noen..Garantert noen med lik boltsirkel i nærheten av deg som sikkert ikke har noe i mot og byttelåne felger en formiddag.. lykke til videre med biltvilsynet. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Hmmm, sku nesten tru de som var i stavanger har flytta til bergen... :hammer Det er farlig å dra til biltilsynet. Du får be de ta kontakt med de som hadde EU kontroll, så kan de få diskutere hvor vidt ting er gale eller ikke. Selvopretting har vel med spissing å gjøre! eller er jeg helt på villspor nå? Hvor store var hjula da? var felgkanten utafor hjulbuen? PS! føler med deg. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Fikk faktisk ertsattet midtre potte fra tilsynet etter at bilen satte seg fast i bukken deres og helle anlegget vred seg bakover.. Kom til VW-forhandleren denne uka..kosta 3700,-..så der ble jeg imponert! Men traff på den eneste normale person der og da.. Men, har hørt mye rart om den idiotiske etaten ja..var en kamerat som fikk feil fordi dekka tålte 20kg for lite! Storparten av de folka er umulige.. Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 ja det skal ikke være lett. men eg må¨få det til koste ka det koste vil. 20 kilo kan fort bli en del når du tenker på g kreftene i foreksempel en sving med brems.kan bli mangen tonn på det dekket da vil jeg tro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 problemet med hjulene var at de tar inni på innerkant foran vist man har full sving (for det gør de sikkert ikke på andre biler med breie dekk) og bak tar de ikke ani i det hele tatt etter jeg justerte høyden men det villle de ikke høre på for det var jo merker på dekkene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 da får du bare si at du kjøpte felgene med dekk brukt, og at subbingen kom fra forrige bileier Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 De skal faktisk ikke subbe forran, da det kan slite hull på dekket. men du kan jo bare justere den opp litt, så subber det ikke. og er det ikke godt nok da så :iconsm :ex_machin Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 de tar ani på innsiden foran vist dere skjønner , og er kun justering bak , har allerede lagt en liten mutter i mellom forna hysj hysj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 (kvelds dysleksi) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 husk: ikke bare vi som leser her inne :p Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 hehe jaja . man må regne med litt svinn vist det skal no stå på død og liv så viser eg den med originalfjører og skifter over etterpå og det e ikke en ting i verden de kan gjøre med det . Vist de ikke spaner på meg da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Sant det. Men visst du har TUV godkjenning får fjærene burde det ikke være no problem. Har hørt at man må få oversatt TUV godkjenninga til Norsk før man kan få det godkjent.. Stemmer det? TUV er jo en teknisk godkjenning fra Tyskland ettersom jeg har forstått. Å visst det er TUV godkjent skal det ikke være problem å få det EU godkjent Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 det e tuv godkjent ja men det står i godkjenningspapirene som føleger med at disse momentene må stemme. så sånn e det. hadde hjulstillingspapirer i orden også . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kmo Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Sant det. Men visst du har TUV godkjenning får fjærene burde det ikke være no problem.Har hørt at man må få oversatt TUV godkjenninga til Norsk før man kan få det godkjent.. Stemmer det? TUV er jo en teknisk godkjenning fra Tyskland ettersom jeg har forstått. Å visst det er TUV godkjent skal det ikke være problem å få det EU godkjent Viste tyske papierer jeg ja..var no prob.. Siter Volvo S60 2,0T 2001' Volvo 460 -95' VW Golf II -86' VW Corrado G60 -90' Volvo 740 85' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.