Gå til innhold

DRITTtilsynet

Ranger emnet


OLW

Anbefalte innlegg

Var og skulle få godkjent senksesettet på biltilsynet i dag, etter at jeg fikk dette som eneste mangel på EU kontroll.

 

Men det som var gale når de fikk somlet seg ferdig var : for dårlig selvopretting ( kan dette justeres ) er det txm tannstang? ) Så fall skal det bare være og justere på en skrue ?.

 

Også må eg ha papirer på lasteventilen (juster/kontrollert) men det tror jeg at jeg skal gjøre på møller.

 

Og ikke nok med det felgene var no alt for store mente de. så tenkte og kjøre med original felgene med piggfrie neste gang da. men mangler ett dekk så må ha to nye/brukte. Eller om noen i nærheten kan låne meg noe ? .

 

Og så begynte han og mase om at fløyten ikke virket men den har eg personlig koblet ut så det e greit . og at skivene mine måtte eg no kontroll måle, og batteriet måtte eg feste en polen bedre på. Skjønner ikke at de legger seg opp i sånt når de har fått i oppgave og godkjenne ett senkesett ??? .

 

Eg e sikker på at skivene e innefor mål om han så skal få måle de sjøl mens eg ser på.

 

 

Altså for 550 kroner fikk eg vite mye som eg alt viste og ikke ville vite, og se på en som spant rundt med bilen min utenfor på halv varm motor. Som ett ekstra pluss kom jeg også for sent til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, sku nesten tru de som var i stavanger har flytta til bergen... :hammer

 

Det er farlig å dra til biltilsynet. Du får be de ta kontakt med de som hadde EU kontroll, så kan de få diskutere hvor vidt ting er gale eller ikke. Selvopretting har vel med spissing å gjøre! eller er jeg helt på villspor nå?

 

Hvor store var hjula da? var felgkanten utafor hjulbuen?

 

PS! føler med deg.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk ertsattet midtre potte fra tilsynet etter at bilen satte seg fast i bukken deres og helle anlegget vred seg bakover..

 

Kom til VW-forhandleren denne uka..kosta 3700,-..så der ble jeg imponert! Men traff på den eneste normale person der og da..

 

Men, har hørt mye rart om den idiotiske etaten ja..var en kamerat som fikk feil fordi dekka tålte 20kg for lite!

 

Storparten av de folka er umulige..

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Men visst du har TUV godkjenning får fjærene burde det ikke være no problem.

Har hørt at man må få oversatt TUV godkjenninga til Norsk før man kan få det godkjent.. Stemmer det?

TUV er jo en teknisk godkjenning fra Tyskland ettersom jeg har forstått. Å visst det er TUV godkjent skal det ikke være problem å få det EU godkjent

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Men visst du har TUV godkjenning får fjærene burde det ikke være no problem.

Har hørt at man må få oversatt TUV godkjenninga til Norsk før man kan få det godkjent.. Stemmer det?

TUV er jo en teknisk godkjenning fra Tyskland ettersom jeg har forstått. Å visst det er TUV godkjent skal det ikke være problem å få det EU godkjent

 

 

Viste tyske papierer jeg ja..var no prob..

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår