Gå til innhold

DRITTtilsynet

Ranger emnet


OLW

Anbefalte innlegg

de tar ani på innsiden foran vist dere skjønner , og er kun justering bak , har allerede lagt en liten mutter i mellom forna hysj hysj.

Hva slags bredde er det på felgene og hvilket innpress?

 

Er ikke så mye å gå på innover på Corrado.

 

Dekk/felg skal ikke ta i noe sted på bilen ved full fjæringsvei/ratt utslag

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro at om servo pumpen var dårlig så ville den ikke rette opp godt nok.

Kan jo være hjul stilling er fucka også, men om selv opprettingen er dårlig så betyr ikke d at det må utbedres. Om den ikke funker så er det vel heller noe som må fikses. De prøvde seg på mine bremser og sa de var dårlige, men jeg sa at de var mere en god nok så da sa han ikke mere.

 

Den laste ventilen skal være slap når bilen står på bukken der oppe. Noe mere justering er det ikke. Om ikke skal jeg skrive ut et brev om at jeg har justert den for deg.

 

Du kan bare be de suge seg om de tuller seg noe mere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe eg fikk no intrykk av at selvoprettingen måtte være god. og hjulstillingen e vel ikke heeeelt på stell , selv om eg har papirer på det vist du skjønner ;)

 

kan du skaffe papir på lasteventilen ?

 

Og har du noen felger til låns piggfrie vinter dekk.

 

 

Felger er det dårlig med. Har bare 16".

Kan lage en lapp til deg at jeg har justert lasteventilen din.

Men ta å kom innom verkstedet så kan jeg faktisk gjøre det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte til Biltilsynet i Arendal, pga at de i Kristiansand har sitt eget lille land, med egene regler.

 

Før jeg dro bort tok jeg forstillingskontroll, justerte lasteventil, skaffet TUV på senkesett, TUV på felger, TUV på tilsvarende dim felger, og Reifenfreigabe (_Bekreftelse fra dekkprodusent om dekkdimmensjon er "godtatt" av dem på den type bil og den bredde felg.)

 

Kom inn til timen min, traff en surpomp som ble helt satt ut av at jeg var hyggelig, leverte papirene og kjørte ut rett etterpå med godkjent 80 - 100 mm senk, og 9*16 hjul forann og bak ET 15..Hjula stikker jo bare LITT utenfor hjulbuene :D

 

Selvfølgelig står alt i vognkortet.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er umulig for biltilsynet i norge og være vennlige!

ang dekk..

Jeg prøvde å være hyggelig når jeg jobba der, men det var dog ikke på teknisk så hadde lite med godkjenning å gjøre.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLW, har du tatt en hjulstillingskontroll etter at du senket? Det burde du gjøre, det er en grunn til at BT krever det. Kan være rimelig trafikkfarlig å kjøre med feil hjulstilling...

 

At den ikke selvoppretter kommer rett og slett av feil spissing på bilen, og har ikke noe med servopumpe eller tannstang og gjøre.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått senkesettet skrevet i vognkortet:) Kjørte inn i hallen, bilen ble løftet opp og d ble sjekket at hjula ikke tok borti noen steder. Så setter fyren seg ned og leser kjapt gjennom TUV og hjulstillingsdokumentasjonen før han presterer å spør etter papir på justering av lasteventilen (som jeg såklart ikke hadde). Så jeg svarte som sandt var at den hadde jeg justert selv, så jeg kunne ikke legge frem noe papir på dette. Han gikk så å kjente på de, kommenterte at de virket faste og gode før han skrev ut en godkjenning på de:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at biltilsynet er så stort problem. Brukte 15 min på min mercedes når dem tok Eu-kontroll og full teknisk kontroll (forrige eiere var involvert i en tragisk ulykke). Det er jo en grunn til at en ikke får ting godkjent. Mye jallamekk er svært farlig!

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fyns nok mye mer usikere biler enn landets verste stelte corrado, det e eg sikker på, husker jettaen eg hadde . måtte "varme " opp bremsene holdt på og gå på ett par smeller der.

 

Men uansett no har eg fått dekk og så skal eg få tatt hjulstillingen skikkelig snarest . og til slutt levere den inn for justering/kontroll av lasteavhengig ventil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår