Gå til innhold

Se hva Nor Cargo gjorde mot felgene mine

Ranger emnet

RaCk

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ansvaret hviler nok mer på selgers sine skuldre...

Kan ikke forvente at de på Nor-Cargo går rundt med hvite silkehansker når de tar i varene.... Da ville de vært enda mer inneffektive..... det kreves at varene er ganske så godt emballert før man kan kreve erstatning.

Tror kjøpsloven faktisk gjelder i 8 dager mellom privatpersoner, er iallefall sånn når man kjøper bruktbil.

Så skriv et brev til selger, send det rekomandert innen 8 dager fra kjøpsdato, dvs fra den dagen du mottok varene.

Å lakke de felga der opp igjen koster fort 3lapper om det skal se ut som nytt, og det er vel det de er verdt omtrent.....

blir pisst når man leser sånn her.....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvofasII

Hehehehe monopol, hva menes med det a??? Reiner med at det ikke stemmer.... Måtte bare ;)

de er de eneste som har 3 båter i fast rute langs norskekysten faktisk..... ble det etter at de kjøpte opp eneste konkurent for to år siden, nærmest dobblet prisene med en gang!

og på landtransport siden er de og størst, men der har de ikke monopol.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

dårlig gjort av jonte.

jeg mener jeg ser riper på innsiden av spilene, noe som ikke kunne kommet av transport (med mindre man regner med transport da felgene satt på bilen)

det er jo bare å ta felgene til en felg-selger og høre hvordan ripene har oppstått, og hva det koster å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

Er det noen som legger et egg i en konvelutt å sender den å tror det kommer frem uskadd?? er det ikke normal å pakke inn noe når det sender det et sted?? blir like dumt så når jeg ser folk kaste golf baggene sinne på baggasje bånne å bare å kneppe på den hetta på toppen av baggen... når de kommer frem så lurer de på hvor alle køllene er

Hvis man da skulle være så teit å komme med et egg med frimerke og adresse på til postkontoret, er det da riktig av personen i kassen å ta egget imot, og kaste det i postsekken så det knuser umiddelbart?

Når du sjekker inn golfkøllene dine, skal berta i skranken bare la deg legge dem på båndet, vel vitende om at en eller annen sullik etterpå kommer til å bære bagen opp ned, så køllene detter ut og blir kjørt over av en Cessna uten at noen bryr seg?

Hvordan hadde du likt det hvis du skulle flytte, og flyttemannskapene tegnet et stort "18" med sprittusj på flygelet ditt og la det opp-ned på asfalten og etterpå presterte å si at du måtte regne med sånt siden du ikke hadde emballert det ordentlig?

En ting er hvem som juridisk sett har ansvaret, dette har jo selvfølgelig blårussen i transportselskapene fraskrevet seg, men "jaja, kunden har ikke emballert tingene slik at jeg kan kaste dem veggimellom, sitte på dem når jeg tar røykepausene mine og generelt ikke bry meg om at de er ting som kan gå istykker, så da er det hans skyld hvis jeg gjør disse tingene"-holdningen hører ingensteds hjemme.

Det handler om å ta litt ansvar, hjelpe folk, og sørge for at andres liv blir mindre kjipe, særlig når de av uvitenhet har gjort noe dumt.

Litt av en yrkesstolthet å utbasunere at man faktisk er en bavian, og ikke kan forventes å ikke knuse alt som knuses kan, eller velger å ta imot pakker som man ser er såpass dårlig emballert at man vet at bavianene som skal håndtere dem kommer til å ødelegge.

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett drøssevis med felger som kommer uembalert og uskadet frem med "mitt" firma (Tollpost). Problemet med nettopp disse felgene er at eikene stikker utenfor selve felgkanten, og dermed ripes de utrolig lett opp. Når de legges uembalert inn i en container vil selvfølgelig eikene komme i kontakt med andre objekter, og ripes opp.

Hvis NC ikke har opplyst avsender om problematikk med embalering, så har de selvsagt ikke gjort jobben sin. Avsender bør kontakte NC og forklare situasjonen.

Tusjmerker på lakk vitner definitivt ikke om kraftig tankevirksomhet...

Loppa: :fingers:

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

de er de eneste som har 3 båter i fast rute langs norskekysten faktisk..... ble det etter at de kjøpte opp eneste konkurent for to år siden, nærmest dobblet prisene med en gang!

og på landtransport siden er de og størst, men der har de ikke monopol.

Flere som har båter, men det er bare for Nordnorge sin del. Har lyst til å se hva et monopol er. Sporer helt av men det er greit å vite. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAX: du mener avsender er uskylidig siden han er dum i hode da?? Jeg skal banne på at de som avsender hadde kontakt med å fikset sendingen han aldir så kll selv en gang. husk at NC er stort. de sa nok "merk dem å sett dem på rampa" eller noe sånt.

90% av alle Golf bagger sendes uten egen pose. blondinene som tar i sjekker deg inn ser aldri skadene som oppstår i andre enden.

Sier bare bruk sund fornuft, og du får aldri noe gratis (som embalering)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAX: du mener avsender er uskylidig siden han er dum i hode da?? Jeg skal banne på at de som avsender hadde kontakt med å fikset sendingen han aldir så kll selv en gang. husk at NC er stort. de sa nok "merk dem å sett dem på rampa" eller noe sånt.

90% av alle Golf bagger sendes uten egen pose. blondinene som tar i sjekker deg inn ser aldri skadene som oppstår i andre enden.

Jeg mener at i alle tilfeller er det mulig for folk å ta mer ansvar for å slippe slike problemer. Det som har skjedd i denne saken er ganske enkelt at felgene er blitt lagt med feil side ned på et hardt/grovt underlag, av en person som ikke fikk med seg at eikene stikker utenfor dekket på de felgene, det er sørgelig, og det er nok avsenderen som må ta ansvar for det, men jeg synes det er temmelig døllt å si at en må forvente denslags. Det man heller bør forvente er at folk som kommer til NorCargo for å sende ting får godt forklart hva som bør gjøres, og en kyndig person bør se over og passe på at emballering er i orden, ikke bare drite i det, ettersom "det er kundens ansvar uansett". Det ble begått en aktiv, dum handling av transportselskapet, jeg hadde heller ikke forventet at de skulle unnlate å observere at disse felgene ikke bør snus opp ned, eller at de skulle finne på å skrive på dem med sprittusj. Men nå er jeg utenforstående, etter en slik opplevelse, eller innsikt i hvordan ting foregår får man nok en annen holdning.

Hvis det er slik at blondinene i innsjekkingen ikke skjønner at golfbagger må pakkes inn, eller får høre om skadene, så skal det ikke en doktorgrad til for å skjønne hvor noe må gjøres. At kunder er dumme kan du ikke gjøre noe med, man må som bedrift tilpasse seg det.

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal kjøpe et produkt eller en tjeneste av et firma, og aldri har gjort det før, skal ikke de da hjelpe meg som kunde, for at jeg skal få jobben utført riktig?? Hva faen vet vel en som aldri har sendt en pakke med nor-cargo , at en er nødt til å sende felger skuddsikkert pakka?!?

Er jeg matematiker?

Burde være normalt å hjelpe en kunde med å fortelle at han skal pakke selv mener nå jeg da men.. Ikke alle er i den bransjen der vettu...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat.

Når et firma sier dem skal gjøre noe, så trur jeg selvsagt på dem? Nor Cargo er et såpass stort og seriøst firma at det burde vel gå ant?

Jeg jobber jo selv en plass. Det er på rimi, og om noen spør om jeg f.eks kan grille 5 kyllinger til dem til neste dag, så gjør jeg jo det om jeg sier det.

Er det ikke det man kaller å yte service?

Felgene var i god stand når jeg leverte dem fra meg. Jeg har ingen bevis, dessverre. Felgene var i dårligere stand når Rack mottok dem, men ingen har bevis på om dem var i dårlig stand når han henta dem på Nor Cargo eller etter at han hadde fraktet dem hjem, dem kan ha blitt skadet da også.

Men, jeg antar dem er blitt skadet på Nor Cargo, derfor velger jeg å ikke legge skylda på Rack, og jeg håper han ikke legger skylda på meg.

Derfor har vi bestemt oss for å gå sammens og ta kontakt med Nor Cargo om dette. For dem lovte trossalt å embalere dem og det blei ikke gjort. Dessuten har dem skadet dem ganske mye + at dem har tusjet på dem.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mye her i livet som burde ha vært andeledes.. sier bare i fra hvordan fakta er og hva man kan forvente av et så stort firma som egentlig ikke driver med privat kunder osv..

Nei det skulle ha vært sånn at man fikk 500.000,- til å kjøpe bil for i fra staten når man fylte 18. år :D :D

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider