BurnPr00f Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 HMM, kanskje gamle-eieren av bruksbilen min har sveisa sperre eller noe, som har tatt kvelden.. gudane veit, hva folk finner på.. så mulig det er spon som kommer inni tannhjulene i diffen min eller noe.. hmm *tenke tenke* :deng :deng :deng Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Ok.. ny efaring (IKKE positiv!!!)Når jeg kjører i dumper bråker det! :( merker det skikkelig godt når jeg kjører sakte på brostein! :( Kommer det en skrangle lyd på brostein? (som om du har blikkbokser hengende etter bilen) I så tilfelle er det nesten garantert lagrene Hadde slik skrangle lyd fra bilen min i sommer, lagrene har vært dårlige og lagd dunkelyd i over 70.000 km. Lyden forsvant ved bytte av lager. Lagrene må presses av og på. Om du tar ut stikkakslene kan du sikkert levere dem på et verksted så ordner de resten. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Ja det er vel kanskje mer skranglelyd! ;) da må jeg bytte dem, veit jeg! Hvor kjøper man sånnt a? skal nok klare å bytte dem! :) i allefall med litt hjelp av pappa :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Har klunkelyd i bakstillinga mi jeg oxo, men det er nokk fra bærearmane... Kommer når jeg går av og på gassen. Er jo bare bruksbil så så veldig farlig er det vel kansje ikke.. Hehe Bensinlekk ved traversen har jeg oxo, ikke at det har no med dette å gjøre men :P Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 hadde litt ulyd ifra akslinga mi, helt til jeg åpna den;) :hammer :drive2 slik så det ut:D :hammer http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/delagtbakakslingen.jpg http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/delagtdiffen1.jpg Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 dårlige lager gir ekle ulelyder.. dunking er dårlige foringer, bytt bakre bærearmsforing og momentstagsforinger. bråker det i humper forran også prøv å bytte bakre bærearmsforing der også (150kr/side på volvo) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Har erfaringer med at originale foringer holder ikkje mer enn et år... Det gjelder både dei 4 momentstag foringene og bakre bærearm foringene! Det er best å ha bilen på en 4-søyler løftebukk ved sjekk av foringer. Lagerslakk kontrolleres ved å "løfte" hjulet opp og ned etter å ha jekket opp. Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Har erfaringer med at originale foringer holder ikkje mer enn et år... Det gjelder både dei 4 momentstag foringene og bakre bærearm foringene! Det er best å ha bilen på en 4-søyler løftebukk ved sjekk av foringer. Lagerslakk kontrolleres ved å "løfte" hjulet opp og ned etter å ha jekket opp. har ikke noe å si på mine foringer.. de har alle sittet der siden bilen var ny.. og det er 561000km siden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 har ikke noe å si på mine foringer.. de har alle sittet der siden bilen var ny.. og det er 561000km siden.. Det har eg vondt for å tro, hehe. Dei e vel steinharde nå.. Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg