Gå til innhold

Rør til IC - hvor skal man kjøpe?

Ranger emnet

mortenwb

Anbefalte innlegg

der er de vist veeeeeeeeldig treige med leveranser ettersom jeg har forstått på toyofan!

Det er tull, det er dem ikke! Jeg bor i kongsberg, og dem holder til oppi Trønderlag, fikk vel det jeg bestilte fra dem i posten 3 dager etter at jeg bestilte det. Så det er ikke noe å utsette på det. Kvaliteten på slangene er bra (Samco-slanger). Og med tanke på at det er halv pris på krb sine listepriser, så er det vel ikke noe å lure på vel?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvordan har dere løst det med tanke på slangebøy, rør osv ? med tanke på de som ikke har orginal intercooler da.

-Bruker 2stk 90graders silikonslanger, med reduksjon. Det er 2" ut fra turboen, så det jeg gjorde var å kjøpe et 90graders bend fra 2" til 2,5" for så det fine meierirøret mitt som er 2,5" inn på et 90grader bend til fra 2,5" til 3" til intercoolerens anslutinger som er 3" i mitt tilfelle. For så samma bend (3" til 2,5") til det originale røret som går videre til innsuget... Kanskje litt dumt forklart detta, men se tråden om 740'n min, der ligger det noen biler av hvordan det blei. Og det bei ganske pent synes jeg.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tess holder flere steder rundt om i landet, gå inn på http://www.tess.no/ for full oversikt.

Øst:

Alnabru(Oslo), Drammen, Fredrikstad, Halden, Hokksund, Holmestrand, Jessheim, Kongsberg, Kongsvinger, Lillestrøm, Sandvika, Sarpsborg, Ski

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Bruker 2stk 90graders silikonslanger, med reduksjon. Det er 2" ut fra turboen, så det jeg gjorde var å kjøpe et 90graders bend fra 2" til 2,5" for så det fine meierirøret mitt som er 2,5" inn på et 90grader bend til fra 2,5" til 3" til intercoolerens anslutinger som er 3" i mitt tilfelle. For så samma bend (3" til 2,5") til det originale røret som går videre til innsuget... Kanskje litt dumt forklart detta, men se tråden om 740'n min, der ligger det noen biler av hvordan det blei. Og det bei ganske pent synes jeg.

så det finnes slike bend med overgang altså. Det gjør ting litt lettere + at det ser ut til av vi har lik IC så da kjøper jeg bare det du skrev over.

noen som trenger en orginal intercooler? ta kontakt.

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fett med de delene som jeg sa til 740'n min værtfall, og det er jo ikke så store forskjellen fra 740 til 240 når det gjelder radiator-slanger / intercooler-slanger. Synes det var overkommelige priser fra protrim på samco silikonslanger jeg.

Litt mer info om åssen jeg har montert selve cooleren min da:

For å få den høyt nok opp, så kappa jeg av et aluminiums-rør med 8mm? innvendig mål, sånn at jeg får en 8mm skrue gjennom der. Borra to hull gjennom metallet nederst der gummi-klossene til den gamle intercooleren var, for så at jeg tredde skruene opp gjennom hullene, gjennom alu-røra og til festet på undersiden av cooleren. da fungerer de alu-rørene som avstandsstykker/hylser, hvis folk forstår meg rett. Videre på toppen av cooleren brukte jeg original-festene til radiatoren. Borra hull i det ene festet som er på høyre side og skrudde fast cooleren med en skrue der. Oljekjøleren sitter der den stod, bare lenger bak. Der brukte jeg en 11cm lang stump med flattjern, som jeg borra hull i i endene. -Denne funker som avstandsstykke.

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider