Gå til innhold

Lakkering av panserforlenger

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en panserforlenger til poloen min (Mattig), og har ringt litt rundt til lakkeringsgarasjer. Alle skulle ha minimum 950,- kroner for lakkeringen av denne delen.

Er det virkelig så dyrt med litt enkel lakkering?

Noen som har en bra plass å lakkere i stavangerområdet?

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

950kr var i det dyreste laget ja..

Øyelokk er det mange som lakkerer selv, med innkjøpt lakk og klarlakk på sprayboks levert av lakkeringsverksteder.. Det kunne jo funket på din og, hvis du ikke er av de aller mest nøye personene :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka biltema og fant dette

Lakk:

http://www.biltema.no/carparts/carparts_c.asp?iSecId=750&strCarId=VOLKSWAGEN

Klarlakk:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1053&iItemId=19631

Nå pleier det ikke å være så god bruksanvisning på sånne ting, det er vel snakk om å måtte "kunne" det fra før av. Noen som har brukt dette før og vet hvordan jeg bør gjøre det med tanke på sprayeavstand og tørketider osv.

Av erfaring så er alt jeg har prøvd en liten touch up pensel til skraper med klarlakk over, men til og med det klarte jeg ikke å få til å se fint ut :)

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

jeg er ikke så nøye ;) koster vel et par hundre for noe sånt? blir det stort forskjell fra svart metallic som det er på bilen min nå?

Kjøp deg 3 spraybokser.

- En grunning

- En med lakk, gå på lakksjappa med fargekoden din og få laget en sprayboks med din farge på.

- En med klarlakk.

Sørg for å ha bra temperatur der du gjør det, og spray på et jevnt lag grunning. Vente i 20 min ca, eller når du ser at det er tørket. Forskjellig fra grunning til grunning.

Så sprayer du på noen lag med den fargen du skal ha.. Vær nøye.. venter til det er tørket og spray på noen lag klarlakk.

Jeg lakket min grillist selv, fungerte meget bra :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...