Gå til innhold

Lett trimming og eksos

Ranger emnet


selbekk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker på å kjøpe meg en '89 corrado G60 (kjørt 220000 eller noe). Den har allerede en chip, åpent luftfilter og 68mm ladehjul (eller noe sånt). Hvor mye hester tror dere dette gir? Er ikke så veldig god på corradoer, men er kjapp til å lære :)

 

Det jeg lurer på er hva som ville være det neste logiske steget for å få mer effekt. Jeg er ikke keen på å bruke 20000 på motoren alene, iallefall ikke med en gang, men vil ha et par ti hester til som tiden går, og som ikke driver rådrift på motoren hvis dere skjønner.

 

OG: Hvor stor eksos er det egentlig vits i å ha? Jeg har planer om å kjøpe et helt nytt eksosanlegg (fra manifoil til enderør), men er ikke helt sikker på om det er verdt å bestille 4 toms rør hele veien hvis det ikke har noe effekt på noe (motoreffekt, lyd, you name it)

 

og hvor mye koster en overhalet brukt starter? Evnt. ny?

 

Og er det noen spesielle ting jeg bør se etter når jeg skal se på den? Eieren mener at den er hundre prosent rustfri, men det er vel alltid et par svake steder?

 

Bilen er dessuten senket 80mm foran og 60mm bak, er dette i det hele tatt kjørbart?

 

Jeg har sett at et par biler har ett g60 merke nederst på høyre side av frontspoileren. Er dette standard eller noe mange har satt på siden?

 

Sorry for at det ble ca. 20 spørsmål, men har mange flere :P

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tenker på å kjøpe meg en '89 corrado G60 (kjørt 220000 eller noe). Den har allerede en chip, åpent luftfilter og 68mm ladehjul (eller noe sånt). Hvor mye hester tror dere dette gir? Er ikke så veldig god på corradoer, men er kjapp til å lære :)

 

Det jeg lurer på er hva som ville være det neste logiske steget for å få mer effekt. Jeg er ikke keen på å bruke 20000 på motoren alene, iallefall ikke med en gang, men vil ha et par ti hester til som tiden går, og som ikke driver rådrift på motoren hvis dere skjønner.

 

OG: Hvor stor eksos er det egentlig vits i å ha? Jeg har planer om å kjøpe et helt nytt eksosanlegg (fra manifoil til enderør), men er ikke helt sikker på om det er verdt å bestille 4 toms rør hele veien hvis det ikke har noe effekt på noe (motoreffekt, lyd, you name it)

 

og hvor mye koster en overhalet brukt starter? Evnt. ny?

 

Og er det noen spesielle ting jeg bør se etter når jeg skal se på den? Eieren mener at den er hundre prosent rustfri, men det er vel alltid et par svake steder?

 

Bilen er dessuten senket 80mm foran og 60mm bak, er dette i det hele tatt kjørbart?

 

Jeg har sett at et par biler har ett g60 merke nederst på høyre side av frontspoileren. Er dette standard eller noe mange har satt på siden?

 

Sorry for at det ble ca. 20 spørsmål, men har mange flere :P

 

G60 merket er standard på bilen, iallefall på de årsmodellene som har 3 "riller" på grillen, men er ofte det detter av osv.. Men har det merket jeg tenker på er rød og sitter på grillen nederst til høyre.

Effekten er ikke lett å beregne, men eg vet at 89 modell corrado ikke har 160 orginalt, selv om det skal være det. 90 og 91 begynte det å bli 160. Senkingen er jo kjørbar men er sikkert ikke digg om vinteren. Kritiske punkt er g-laderen. Om han ikke har overhalet den på en stund ville jeg regnet med at den var dårlig da den har kjørt så langt + at han har mindre ladehjul. Ta med deg ladetrykks måler og mål trykket. 0,8 - 1,0 bar er bra.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritiske punkt er g-laderen. Om han ikke har overhalet den på en stund ville jeg regnet med at den var dårlig da den har kjørt så langt + at han har mindre ladehjul. Ta med deg ladetrykks måler og mål trykket. 0,8 - 1,0 bar er bra.

 

Han har skiftet g-laderen for ikke altfor lenge siden.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

corrado er en flott bil, go for it!!

Min har gått 215.000 og går som ei klokke, dette pga godt vedlikehold, noe du burde få dokumentert av forige eier, spesielt da i tenke på g-lader da det kan bli dyrt hvis noe går galt med den.

Når det gjelder effekt så har jeg det samme oppsettet som på bilen du vurderer, men pluss ISV re-route, eksos og doble filter på g-lader. Og bilen går egentlig mer enn godt nok for meg.

Hvis du skal ha mer effekt ved med eksos så vil jeg anbefale deg komplett supersprint. Grenrør, cat replacement,mellompotte og bakpotte...da vil du nok vinne noen få hester. 2,5" er en passe str.

Jeg byttet starter på bilen min i en brukt en fra høgger, den kosta meg 500,-

Rust er vel knapt et tema på disse bilene, jeg har litt lakkrust på hjulbuene mine, men dette er pga steinsprut.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80/60 senkesett er rimelig ubrukelig å kjøre med. ville gått for et justerbart hvis kronene sier ja. ellers funker nok 60/40 bedre. spørs litt hvordan hjul bilen har

 

Har senka 60mm fremme, har 215/40/16 og har god klaring...80mm er ganske ekstremt synes jeg..ikke mye styling du kan ha på da og ikke er den no go vinterbil:p

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 44mm og 205/40/17 synes dette er passe med tanke på mine kjøre forhold, selv med denne senkingen og 2,5" så får jeg dunke lyder av eksos anlegget... (Noen som har tips annet en strammere strikker?)

Jeg har planer om Front fanger og etter det vurdere 60mm.

Dette med senking er veldig smak og behag og hvor bilen skal kjøres...

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sveiset igjen den kroken bake på eksosanlegget til en hel ring visst dere skjønner. Gummiringen er fast inne i ringen og fra gummiringen har jeg stripset det med 2 store strips til kroken i karosseriet. Funker krute godt, å har ingen dunking. Bare å sørge for at man har eksosanlegget maksimalt stramt opp. Har Scorpion 2,5" kat->bak

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fire toms eksos er altfor stort, ja, jeg vet det. Jeg prøvde bare å overdrive litt med vilje, for å sette noe helt useriøst i mot på en måte :P

 

Jeg skal spørre om han har kvitteringer på det han har gjort.

 

En venn av meg har ett jamex sett liggende. Jeg tror det er 60mm senking foran. Hvis det som sitter bak er ett annet merke, vil jeg merke det hvis jeg satt på disse foran for å få den litt opp (skal kjøre vinter også)

 

Og ang. styling, jeg synes Corradoen er kulest standard. 17 toms felger, senking, nye baklykter og en diskre list over lyktene holder lenge så lenge lakken er pen. Corradoen er jo DRITFET i standard stylingen uansett. Detaljer gjør bilen.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår