Awex Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Ettersom det viste seg å være vanskelig å få skilter på biler importerte fra japan, får man prøve å gjøre ting på en annen måte. Jeg har mulighet til å skaffe prøveskilter registrert på et firma, med andre ord prøveskilter som jeg eier selv. Problemet er at man i utgangspunktet ikke har lov til å bruke disse til "vanlig kjøring". Selv om politiet her oppe tilbringer mer tid inne på kontoret sammen med kaffekoppen enn de gjør ute på veien, vil de kanskje reagere hvis de ser at jeg kjører med prøveskilter på den samme bilen hele sommerhalvåret. Jeg hørte ogs¨å noe om at man må ha med et papir/skjema, der man fylte ut grunnen til kjøreturen. Man hadde 3 alternativer, som var prøvekjøring av bil, testing av modifikasjoner, og flytting fra A-B. Hadde man ikke dette når man ble stoppet, ble det trøbbel og bråk i store mengder. Uansett, er dette noe å satse på? Litt dumt hvis purken tar skiltene etter tre uker,da blir jeg jo avhengig av de kjipe klistremerkeskiltene som jeg må kjøpe hver gang jeg trenger de. Hvis noen har erfaringer med dette, kom med de! Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Assman Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Her i Hasjim (askim) er det mange som kjører på prøveskilter hele året.. siste er en Z3 mener jeg, har vel hold fra ifjor sommer nesten med samme skiltene.. .. så ting er jo mulig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Originally posted by aWeX Ettersom det viste seg å være vanskelig å få skilter på biler importerte fra japan, får man prøve å gjøre ting på en annen måte. Jeg har mulighet til å skaffe prøveskilter registrert på et firma, med andre ord prøveskilter som jeg eier selv. Problemet er at man i utgangspunktet ikke har lov til å bruke disse til "vanlig kjøring". Selv om politiet her oppe tilbringer mer tid inne på kontoret sammen med kaffekoppen enn de gjør ute på veien, vil de kanskje reagere hvis de ser at jeg kjører med prøveskilter på den samme bilen hele sommerhalvåret. Jeg hørte ogs¨å noe om at man må ha med et papir/skjema, der man fylte ut grunnen til kjøreturen. Man hadde 3 alternativer, som var prøvekjøring av bil, testing av modifikasjoner, og flytting fra A-B. Hadde man ikke dette når man ble stoppet, ble det trøbbel og bråk i store mengder. Uansett, er dette noe å satse på? Litt dumt hvis purken tar skiltene etter tre uker,da blir jeg jo avhengig av de kjipe klistremerkeskiltene som jeg må kjøpe hver gang jeg trenger de. Hvis noen har erfaringer med dette, kom med de! Som innehaver av firmaet mener jeg man står ganske mye friere enn andre.. Kan blant annet ha skiltene på bilen for en lenger periode og sånt.. Men sjekk opp med tollvesenet du.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet April 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Hvis jeg f.eks etablerer et firma som skal drive med import av biler, samt salg av tuningdeler(fiktivt), kan jeg ikke da si at bilen er en demobil for bedriften? Bilen er jo tross alt importert, og den kommer til å bli utstyrt med tuningartikler?Det har vel ikke så mye å si rent "paragrafmessig", men det får jo det hele til å høres langt mer fornuftig ut, spesielt hvis det er en bil det uansett ikke er mulig å få skilter på i norge? Tanken her er også at jeg ikke betaler avgifter, kun moms. Jeg gidder ikke betale avgifter på en bil hvis jeg ikke får pene hvite skilter på kjøpet. I utgangspunktet skal vel ikke dette ha så mye med saken å gjøre, men man vet jo aldri. Uansett, takk for alle svar! Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Her i Narvik har vi to stk som benytter seg av faste prøveskilter. Han ene er en gutt som jobber på faren sitt firma, et bilverksted. Han har prøveskilt på Ford'n sin. Å bruker dette hele tiden, men får tilsnakk i helgene. Så da bruker han å kjøpe seg prøveskilt på biltilsynet. Det er bare nå i det siste dem har klaga på det, å han har kjørt veldig lenge med prøveskilt, på forskjellige biler. Ellers er det eieren av Kenth Auto som har de andre prøveskiltene. Han kjører en BMW E-36 cab og har hatt prøveskilt på den ganske lenge, og har den enda. Grunnen er det at han ikke orker å ha registrert bilen, for han skifter biler så ofte. Så det virker som om det ikke er noe dem bryr seg så veldig mye om. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet April 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 En annen ting, har noen peiling på hva dette koster, og om det er med noe forsikring på de? Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Originally posted by aWeX En annen ting, har noen peiling på hva dette koster, og om det er med noe forsikring på de? Kan høre med Kenth jeg. Eller du kan sende mail til han på kenthauto@kenthauto.no Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg