Gå til innhold

olje må ikke lekke ut!!

Ranger emnet

v240

Anbefalte innlegg

mange folk sier forskjellige ting ja.

dette sa mekanikerene jeg snakket med:

1. en gammel motor vill nesten altid lekke når den kjøres med helsyntetisk olje. kjører derfor mineral og semisyntetisk på mine biler.

2. 20w50 er tykkere olje når 0w40 olje er det tynneste.

jeg kan ikke bytte topp pakning pga den skal på ettergodkjenning nå, må få det til å slutte å lekke i en liten halv time.. selfølgelig vill jeg ikke ha noe jalla løsning, men jeg vill ha skiltene mine.

kommer ikke til å ta på tettningstoffer, tetter sikkert alt annet også

Sika er en fin ting, holder sikkert en halvtime.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vell et eller annet sånt proskjekt ja. skal få det skikkelig etter godkjenningen, jævli å kjøre rundt med ting sånn på halv åtte i ni tiden på dagen.

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har fått et snev av panikk, slapp av.

Gi f... i å møte på etterkontrollen, ta den tiden du trenger på å bytte pakning og å få dette gjort skikkelig. Om du viser bilen 3 dager over fristen eller 3 uker spiller ingen rolle. Dette forutsetter selvsagt at du har skiltene på og ikke går inn for å oppsøke alle tekniske kontroller som måtte være.

Vis bilen evt. på et verksted.

Jeg har vist biler en måned på overtid etter etterkontrollfrist. Ikke noe problem det. Det er rett og slett ikke slik at Biltilsynet har en egen divisjon som rykker ut med blålys, sirener og avbitertang fordi det drypper tre dråper olje fra sleda di.

Etpar uker over fristen får man vanligvis et brev om avskiltningsbegjæring

Og hvis du ringer kan det t.o.m. hende at de kan avtale ny time om du forklarer ståa slik at forsinkelsen skyldes saker utenfor din kontroll, at du venter på deler f.eks.

Å blande bananer i olja er bortkastet all den tid du likevel skal gjøre dette ordentlig senere. Uintelligent, dyrt og tungvint rett og slett.

Tor

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider