Gå til innhold

fjerning av sidelommer

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

Originally posted by mjepson

Jeg har kjøpt nye sidelommer på dørene foran som holder 6,5" høyttalere. Spørsmålet er hvordan fjerner jeg de gamle? ikke en skrue å se utenom på kanten av døren. Og hvis det er disse skruene hvilke av disse er det jeg må skru opp?

Nå vet jeg ikke hvordan det ser ut i en polo, men tenker meg at du må ta av dørtrekket for så å skru av fra innersiden?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok av med hele dørtrekket.

Jeg gjorde dette i fjor da jeg installerte sentrallås, mener å huske at du må gjøre følgende:

1- ta av dekselet som er innenfor sidespeilene.

2- skru av dørpinnen

3- ta av dekselet på det innvendig dørhåndtaket, under her sitter det to skruer du må løsne.

4- innenfor døråpnerhendelen tror jeg det sitter en skrue, denne må løsnes.

5- trekk av dørtrekket på undersiden, 4-6 klips.

6- trekk opp og ut hele dørtrekket.

For å være helt sikker bør du kjøpe deg en reparasjonsmanuall til Polo, f.eks fra Haynes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Haynes reparasjonshåndbøker får du på; Bilextra, Torshov bilrekvisita, bilmateriell.no etc.

- Jeg installerte SPAL sentrallås og ENFORCER alarm, kjøpte dette av http://www.bilteknikk.net (vet ikke om det eksisterer lenger, søk på nettet etter andre leverandører). Alt har i hvert fall fungert helt glimrende i ca. to år nå.

Styr unna sentrallåser/alarm fra biltema etc., har du planer om å installere dette trenger du TID, TÅLMODIGHET og et sted med tak over hodet.

Selve prosessen kan vel sies å være halvkomplisert, bla. må du bytte låsen i bakdøren, og kjøpe noen gummimansjetter som ledningen føres gjennom ved dørene. Ellers er det mye lodding og trekking av ledninger, ikke veldig vanskelig, men det er ganske trangt i Polo'n noen steder. Dessuten MÅ du kjøpe Haynes boken som viser koblingsskjemaer over Polo'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Originally posted by mjepson

Jeg har kjøpt nye sidelommer på dørene foran som holder 6,5" høyttalere. Spørsmålet er hvordan fjerner jeg de gamle? ikke en skrue å se utenom på kanten av døren. Og hvis det er disse skruene hvilke av disse er det jeg må skru opp?

Hvorfor det???

Har selv boston pro sett med 6.5" framme.... passer i org hullene det...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider