Volvo240TurboInercooler Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Det som er problemet: Når jeg gir litt gass så nyser(kutter) motoren når den kommer over 0.0-0.2 i ladetrykk. Jeg har utbedret det litt ved og kjøpe ny bensintrykks regulator og kjøre mere trykk på den. Men eneste forskjellen var at deg kunne ha 0.5 før den kuttet. Den kutter bare når jeg har mere enn halv gass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Det som er problemet: Når jeg gir litt gass så nyser(kutter) motoren når den kommer over 0.0-0.2 i ladetrykk. Jeg har utbedret det litt ved og kjøpe ny bensintrykks regulator og kjøre mere trykk på den. Men eneste forskjellen var at deg kunne ha 0.5 før den kuttet. Den kutter bare når jeg har mere enn halv gass.. HAr egentlig ikke peiling i hele tatt på turbo, men vet du at kompresjonen er bra? ingen vakuum lekkasjer? Slik har veldig stor betydning for sugemotorer, regner med det skal være like viktig for turbo. Kan jo være luftmengdemåleren viss det er slik på B23ET (er det motronic??) Tror det koker ned til et blandingsproblem som er der hele tida men du ikke merker når du kjører pent. Så du må lete etter feil på først mekanikk deretter på innsprøytningsdeler som varierer bensinmengden utfra stilling på gasspedal. (Altså ikke temperatursensor eksempelvis). Lykke til. Sifra om du finner det ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Jeg har gått opp for mekaniske alternativ. Der er ALT skjekket 2-3 ganger. Compressjonen er litt høyere enn orginalt, da vi tok 0.2mm at toppen. Alle vacuum blendinger er skjekket. Jeg har kjørt bilen til Volvo i haugesund for at de skal ta en skjekk på bla. hjerne osv. Har ikke tid til og stå med hode under panseret hele dagene når det er skole, jobb og dame som må prioriteres. Tror datasprut blir neste utvei viss ikke Volvo finner det ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Jeg har gått opp for mekaniske alternativ. Der er ALT skjekket 2-3 ganger. Compressjonen er litt høyere enn orginalt, da vi tok 0.2mm at toppen. Alle vacuum blendinger er skjekket. Jeg har kjørt bilen til Volvo i haugesund for at de skal ta en skjekk på bla. hjerne osv. Har ikke tid til og stå med hode under panseret hele dagene når det er skole, jobb og dame som må prioriteres. Tror datasprut blir neste utvei viss ikke Volvo finner det ut. Så i en anna tråd at motoren er overhalt så da er nok mekanikken ok. Men du har du justert tenninga? Viss du har tenningshjerne så må du likevel gjøre en grunninnstilling... .men tror egentlig ikke det er tenningstidspunktet. Er nok noe med luft/bensin blandinga. Pluggene er fra NGK og fungerer?? riktig åpning?? luftfilter nytt??? Motortempen er ok?? Nytt bensinfilter?? Koble ut turbo og se om det fortsatt skjer ved gasspådrag....siste forslag før du kan bytte datahjernen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Så i en anna tråd at motoren er overhalt så da er nok mekanikken ok. Men du har du justert tenninga? Viss du har tenningshjerne så må du likevel gjøre en grunninnstilling... .men tror egentlig ikke det er tenningstidspunktet. Er nok noe med luft/bensin blandinga. Pluggene er fra NGK og fungerer?? riktig åpning?? luftfilter nytt??? Motortempen er ok?? Nytt bensinfilter??Koble ut turbo og se om det fortsatt skjer ved gasspådrag....siste forslag før du kan bytte datahjernen. Motronic sprutet er selvjusterende tenning, uansett hvordan jeg skrur på fordeleren så er den lik. Det er tenningshjerne og sprut i samme boks. Luft/bensin blandinga har jeg ikke peiling på. Pluggene er fra NGK ja, og de tenner. Orginalt så skal den ha Champion plugger. Riktig åpning vet ikke. Luftfilteret er det samme som jeg hadde på ATen, det er nett likt både med og uten luftfilte. Motortempen har jeg ikke peiling på, da det er ikke likt med ledningene inn til instrumentpanelet, så alle varsellysa lyser. Oljetrykk indikator lyset virker som motortemp. Ikke nytt bensinfilter nei, men den får NOK bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Jeg hadde samme problemet med at motoren kutta ved pådrag i 3 og 4 giret... Ved at jeg ga masse gass fra bunn av, da kutta den som om jeg skulle ha sluppet gassen og tråkka den brått ned igjen.. Dette fiksa vi ved først å stille ned trykket, da kutta den ikke så mye, og så bytta vi chip og skrudde opp trykket igjen... Nå kutter den ikke i det hele tatt! Det er ikke samme problemet nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Jeg har gått opp for mekaniske alternativ. Der er ALT skjekket 2-3 ganger. Compressjonen er litt høyere enn orginalt, da vi tok 0.2mm at toppen. Alle vacuum blendinger er skjekket. Jeg har kjørt bilen til Volvo i haugesund for at de skal ta en skjekk på bla. hjerne osv. Har ikke tid til og stå med hode under panseret hele dagene når det er skole, jobb og dame som må prioriteres. Tror datasprut blir neste utvei viss ikke Volvo finner det ut. hmmm. er kanskje blandingsproblem? luftlekkasje, feil ventil innstilling? høres merkelig ut, kjenner du noen med samme hjerne, spør om å prøvelåne innsprut-hjernen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.