Gå til innhold

Vindusviskere!

Ranger emnet

heyjan

Anbefalte innlegg

Har et problem med at vindusviskerne stopper helt opp, snakket med noen kjenninger på Møller og de sa dette var et "typisk"problem hos vw/golf.. "O-ringene tørker ut slik at motoren ikke klarer å kjøre viskerne. "

Jeg smurte opp alt som rørte på seg den gangen, å da funka det faktisk en stund. Men nå har de stoppa igjen, å har smurt å smurt, men lite skjer.. Flere som har vært borti problemet, og mulig funnet en løsning? Evt. hvordan komme til bedre, slik at jeg kan bruke noe fetere smørestæsj enn CRC eller lignende?!

:boxing - jan erik!

- VW GOLF IV -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min i sommer.. Viskerne stoppa opp helt tilslutt og måtte "hjelpes" tilbake i startsposisjon. Jeg tok ut hele systemet og prøvde å smøre det opp igjen, men vakke snakk om å få den ene til å gå normalt igjen.. Virka nesten som det hadde skjært seg helt nedi der.. Så det letteste er å kjøpe seg en ny.. Altså den saken du fester viskerne på. Trur jeg gav ca 300-400 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreiv og sleit med det der jeg oxo..Det er en sjuke på Golf 4...

Trodde det var motorn, men det er som JensK sier, selve mekanismen som vindusviskerne er skrudd fast i.

Ta ut hele dritten, og ta ut de sylinderne som viskerne er skrudd fast i.

De sitter låst med en splint, du ser det når du tar det ut...

Pussa de med smergelskive/stålbørste og klinte de inn med MASSE fett.. :D

Ble god som ny... cheers

Btw. Det er IKKE O-ringene som tørker ut, men RUST inne mekansimen...

Hadde de bare lagd det i rustfritt..... :iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Får se på det litt nermere over helga... MEEEN, min kjære bror skull jo selvfølgelig se på dette problemet, og endte da opp med en sprukket frontrute, ikke spørr!!!!

Så dette ble en bra dag! PLUSS for at æ sto på oppkjøringa til MC imårrest da:D

:boxing - jan erik!

- VW GOLF IV -

Lenke til kommentar
Del på andre sider