Gå til innhold

Weber DGAV 32/36

Ranger emnet

docsist

Anbefalte innlegg

Riktig justert, med riktig dyseoppsett, kan den gå både bedre og billigere.

Eller, kanskje ikke billigere enn en K gasser i 100% tilstand, men bedre ihvertfall;)

Mulig, hvor mye må man ut med for en slik gasser? Jeg ville uten tvil gått for innsprøytning. Det er bedre mer holdbart og drivstofforbruket er lavere særlig når en har L/LH-jetronic og de senere med Lambdasonde. Lambasonde er egentlig en genistrek! Du får maks 2% avvik fra Lambda=1.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lese denne tråden.

Jeg kjører med en Holley 5200, som er lik Weber DFV, og som er delvis speilvendt av DGV. Vil tro at DFV er lettere å sette på motoren enn DGV med tanke på gasswire. Jeg kjøpte min på Ebay og tror jeg betalte 50 dollar. Den var nyoverhalt og så helt ny ut.

Mer effekt utvilsomt, men høyere forbruk også.

Skal bli interessant å se hvilket forbruk du får. Hvilke dyser står i din forgasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en DFEV(fra Ford Pinto) i min gamle Volvo. Men forbruket ble på rundt 1,2 på blandet kjøring så jeg satte tilbake Solexen som lå på literen. Effekten ble merkbart bedre, spesielt på over 3500rpm. Dette er jo sikkert pga Weberen har mekanisk åpning av 2.speld mens Solexen er vakuumstyrt.

Jeg har nå solgt bilen og weberen, men han som kjøpte den har montert weberen igjen med bra resultat visstnok.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider