docsist Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Noen her som kjører med slik forgasser på 240,ern? skal monter d på min imorgen, lurte på åssen bensin forbruket deres er, med slik forgasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 øker lit tmen man får mere effekt etter hca jeg har hørt folk har sakt. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Riktig justert, med riktig dyseoppsett, kan den gå både bedre og billigere. Eller, kanskje ikke billigere enn en K gasser i 100% tilstand, men bedre ihvertfall;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Riktig justert, med riktig dyseoppsett, kan den gå både bedre og billigere.Eller, kanskje ikke billigere enn en K gasser i 100% tilstand, men bedre ihvertfall;) Mulig, hvor mye må man ut med for en slik gasser? Jeg ville uten tvil gått for innsprøytning. Det er bedre mer holdbart og drivstofforbruket er lavere særlig når en har L/LH-jetronic og de senere med Lambdasonde. Lambasonde er egentlig en genistrek! Du får maks 2% avvik fra Lambda=1.0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Jeg 150kr for min forgasser, ble montert i går.. så vet ikke helt hvor bensinforbruekt ligger ennå, men bilen går mye bedre nå enn med gulkork Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Du kan jo lese denne tråden. Jeg kjører med en Holley 5200, som er lik Weber DFV, og som er delvis speilvendt av DGV. Vil tro at DFV er lettere å sette på motoren enn DGV med tanke på gasswire. Jeg kjøpte min på Ebay og tror jeg betalte 50 dollar. Den var nyoverhalt og så helt ny ut. Mer effekt utvilsomt, men høyere forbruk også. Skal bli interessant å se hvilket forbruk du får. Hvilke dyser står i din forgasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Det var jo billig! Ikke dumt viss den bruker lite og går bedre! Tenkte det var snakk om et par tusen for en ordentlig gasser jeg....overhalt og slik da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 er ikke sikker på åssen dyser som sitter i den, forgassren stod på en 2liter ford Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Jada, greit med god kontakt hos det lokale bilhøggeriet, fikk forsten pris på en komplett B230E , hehe 1000kr.. gøy med volvo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Jeg hadde en DFEV(fra Ford Pinto) i min gamle Volvo. Men forbruket ble på rundt 1,2 på blandet kjøring så jeg satte tilbake Solexen som lå på literen. Effekten ble merkbart bedre, spesielt på over 3500rpm. Dette er jo sikkert pga Weberen har mekanisk åpning av 2.speld mens Solexen er vakuumstyrt. Jeg har nå solgt bilen og weberen, men han som kjøpte den har montert weberen igjen med bra resultat visstnok. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.