MercFreak Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 E-K Racing skrev: :w00t Eller bare ikke ødelegge en fin bil med en så stygg, ekkel og løten motor.. kjøp deg heller en R motor og sprut om du vil ha mere efekt + fetere lyd.. ;) Mvh E-K Racing hahah, det er så forutsigbart! og hva er det som er ødealgt forresten?? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 noe annet som hadde hvert morro i 240, en nissan RB26 motor, 280hk orginalt kiddie :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 limet: Selv om man skriver heste tiss på den så er det en Ford.. Jeg mener man kan dra ut like mye hk, hvis ikke mere av en R motor enn en Cosworth.. har mere volum og dra ut hk av.. Motor er en motor, men vil ikke si det er respekt i og sette ford i en gammel volvo.. :) Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modalen Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 E-K Racing skrev: :w00t Eller bare ikke ødelegge en fin bil med en så stygg, ekkel og løten motor.. kjøp deg heller en R motor og sprut om du vil ha mere efekt + fetere lyd.. ;) Mvh E-K Racing Går vel an å spare seg for sånne kommentarer? Siter 79 Volvo 242 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Bra og bra, man kan si mye om ford, men at kvaliteten er dårlig blir totalt feil, (med enkelte unntak, eks Escort LX modellene). Cossiene kom jo på 80-tallet og mange ruller ennå, de som er orginale holder godt de, de som er trimma holder selvfølgelig ikke like lenge, men det gjør ikke volvo motorene heller. Ting er designet for å holde lenge når de er standard. Tror ikke verken volvo eller ford tenkte "la oss bygge motorer som tåler 500hk, så tar vi ut 200hk og lar folk trimme selv, i tillegg så setter vi på en girkasse som tåler 1000HK slik at folk om 20 år kan trimme bilen uten å forsterke delene." Ting er laget for å tåle orginal ytelse, og ut fra det vil jeg si at både volvo og ford har god kvalitet på produktene sine. Når du ser hvilke biler fra 80-tallet som ennå ruller, så er det stor overvekt av volvo 240/740, ford escort/sierra, VW golf 1 og 2 og bmw 3 og 5 serie. Da kan man ikke si at dette er dårlig kvalitet. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modalen Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Produksjonsbiler er jo omtrent bare et kompromiss mellom pris og holdbarhet. Det meste her i verden handler jo om penger. Siter 79 Volvo 242 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 fordelen med cosworth motoren er at den er ned trimmet, motoren ble bygd som en racing/løps motor. den har smidde råder,stempler,veiv.og er ypperlig å trimme videre på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 E-K Racing skrev: limet:Selv om man skriver heste tiss på den så er det en Ford.. Jeg mener man kan dra ut like mye hk, hvis ikke mere av en R motor enn en Cosworth.. har mere volum og dra ut hk av.. Motor er en motor, men vil ikke si det er respekt i og sette ford i en gammel volvo.. :) Mvh E-K Racing Jeg er enig med deg der, men R-motorene er ganske nye motorer, men tanke på at cosworth motorerene kom i 86 og hadde 204hk med 0.7 i ladetrykk. men folk for velge selv, har selv hvert med på å satt wankel både i wv boble og ford escort.. så jg har ikke noe i mot hybrider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 limet skrev: Jeg er enig med deg der, men R-motorene er ganske nye motorer, men tanke på at cosworth motorerene kom i 86 og hadde 204hk med 0.7 i ladetrykk.men folk for velge selv, har selv hvert med på å satt wankel både i wv boble og ford escort.. så jg har ikke noe i mot hybrider. cosworth er jo kjente for å ha kommet med en motor som var forut for sin tid nor de hjelder insprøytinga da... ingen problem å chipe den... men sett i en 5er me turbo... Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet September 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 E-K Racing skrev: limet:Selv om man skriver heste tiss på den så er det en Ford.. Jeg mener man kan dra ut like mye hk, hvis ikke mere av en R motor enn en Cosworth.. har mere volum og dra ut hk av.. Motor er en motor, men vil ikke si det er respekt i og sette ford i en gammel volvo.. :) Mvh E-K Racing det er jo der du tar feil også, det er ikke no ford motor! eneste som er ford der er blokka!! alt annet er cosworth! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Hiv heller i en 850R motor ja. du får vel tak i en for ca. 15-20 lapper, så en chip og litt større turbo.. nam nam :) evnt prøv å få tak i s80t6 motor, hiv på større turboer og vips! ps. hvilken girkasse, bakaksel, mellomaksel, clutch, etc. har du tenkt å bruke til 600hk? da begynner det å koste penger!! du vil vri i stykker alle originalkomponenter med 600hk. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet September 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 DaButcher skrev: Hiv heller i en 850R motor ja.du får vel tak i en for ca. 15-20 lapper, så en chip og litt større turbo.. nam nam :) evnt prøv å få tak i s80t6 motor, hiv på større turboer og vips! ps. hvilken girkasse, bakaksel, mellomaksel, clutch, etc. har du tenkt å bruke til 600hk? da begynner det å koste penger!! du vil vri i stykker alle originalkomponenter med 600hk. aldri sagt at jeg skal ha 600 hk, bare at blokka tåler det uten modifikajsoner, jeg satser på rundt 400hk ca, i tillegg så har jeg en del bekjente som driver med cosworth, så det er også mye kunnskaper rundt akkurat det, se f.eks den brune mk1 caprien som har vunnet breisladden blant annet, der er det helt standar bånn del og det har funka i mange år nå! syns den ene ventilen knakk på siste gatebil, men sånn må man regne med, for den motoren der har virkelig fått smake litt av hvert! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 LMS skrev: aldri sagt at jeg skal ha 600 hk, bare at blokka tåler det uten modifikajsoner, jeg satser på rundt 400hk ca, i tillegg så har jeg en del bekjente som driver med cosworth, så det er også mye kunnskaper rundt akkurat det, se f.eks den brune mk1 caprien som har vunnet breisladden blant annet, der er det helt standar bånn del og det har funka i mange år nå! syns den ene ventilen knakk på siste gatebil, men sånn må man regne med, for den motoren der har virkelig fått smake litt av hvert! jaja, lykke til med prosjektet :) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 DaButcher skrev: Hiv heller i en 850R motor ja.du får vel tak i en for ca. 15-20 lapper, så en chip og litt større turbo.. nam nam :) evnt prøv å få tak i s80t6 motor, hiv på større turboer og vips! ps. hvilken girkasse, bakaksel, mellomaksel, clutch, etc. har du tenkt å bruke til 600hk? da begynner det å koste penger!! du vil vri i stykker alle originalkomponenter med 600hk. jada, men en 850 motor må du konventere fra fram til baktrekk, du må ha tak i gir kasse, osv alt dette er ferdig hvis man bruker en cosworth motor, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 har tenkt på det samme, men er ikke helt sikker på om det er vert det... men hvis du sliper topplokket så ligner det jo 16v en da.... men får jo mye bra til volvo oxo da, var inne å titta litt her om dagen... fant denna: http://www.blocket.se/view/6124012.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0 den koster litt men da har man noe som er værst da...hehe synn jeg ikke får akort oppgjøret litt før ass..... Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.