Turbo_Dos Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Hei jeg lurte på om noen kunne finne ut hvor mye drivknutte Til 1990 Mazda 626 2.0i GLX stasjonsvogn Koster... men far sa at det koster sånn ca 5000,- ny noe som jeg har vanskelig til Og tro... noen som kan finne ut fort? takk takk..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antevalente Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Det va mye, kanskje 2 orginale drivknuter koster nærmer 5000 tilsammen.... Men her har du iallefall til 700 kr på Biltema:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaracer Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Dette hørtes merkelig ut. Bytta ny mansjett og drivknute på min bil i fjor, og jeg mener jeg betalte rett over 3000 for det hele. Siter -02 A6 1.8T AVANT -98 PASSAT -97 INDY 700SKS X-91 mod 626 X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Det koster 1329,- hos mekonomen. Tror det koster rundt 1800,- for det hos Mazda originalt. Dette er for drivaksel ledd og mansjett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet September 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Takk For alle svar gutter... :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMB__ Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 om det ikke er så falig om de er nye så koster jo dette ingentin på et huggeri, og da er det hele akslingen. men da er det jo alltids en risiko og kjøpe brukt da. Siter Mazda 626 2.0i 16v combi -88 x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert) x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket) x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Orginalt koster dette skjorta! Sjekket med nye "drivknuter" på en 323 jeg hadde en gang, og det endte opp med at jeg hentet meg to, "som nye", knuter hos hoggar'n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Jess jess.... jeg har fått tilbud på en mazda 626 stasjons vogn 1990mod gått 260.000 Ingen rust bare litt overflate rust enkelte plasser. Får med Sommerdekk Og vinterdekk. I god teknisk stand Utenom de defekte drivknuttene... får bilen for 8000,- Ville dere har kjøpt den? Jeg er ikke så veldig god å skru enda Og vet ikke om det er vanskelig å skifte drivknuttene... er det vanskelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Jess jess.... jeg har fått tilbud på en mazda 626 stasjons vogn 1990mod gått 260.000 Ingen rust bare litt overflate rust enkelte plasser. Får med Sommerdekk Og vinterdekk. I god teknisk stand Utenom de defekte drivknuttene... får bilen for 8000,- Ville dere har kjøpt den? Jeg er ikke så veldig god å skru enda Og vet ikke om det er vanskelig å skifte drivknuttene... er det vanskelig? Hva slag motor sitter det i bilen? 8000 er ikke en gal pris, men jeg har jo ikke sett bilen.............. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Mazda 626 2.0i GLX stasjonsvogn er ikke bilen på bilde men den ser sånn ut http://pics.autodb.no/869/869902-bilde1-glennsalg018.jpg http://pics.autodb.no/869/869902-bilde2-franksalg079.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 er jo ikke akuratt ungdoms bil, men Senkesett, Felger Sota ruter gjør jo litt... :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 hmm har tatt bort drivknutene på min nå, er ikke så veldig vanskelig, nå gjorde eg det sikkert ikke på den anbefalte måten da alt skulle av uansett, eg fjerna støtdemperen, også løsna eg den store bolten i senter i bremsa også vippet eg bare ut drivleddet fra hjulopphenget også drog eg det ut fra girkassa (venstre side), på høgre side må du skru av 2 skruer bortover motoren som støtter drivleddet før du klarer å dra det ut :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Dette er egentlig en veldig grei jobb. Gjør som elanzer sier. Gjorde det på samme måten selv. Eneste problemet er at så gamle deler sitter FORBANNA godt! Så du må bruke musklene skikkelig. :) Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.