Gå til innhold

Syrebad/sandblåsing hva er best?

Ranger emnet


Mk2-16v

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare tilføye at sandblåsing ikke må brukes på store (tynnplate) flater som panser,dører og tak. Det blir visstnok bulker. Men på alle slags strukturer og profileringer er det ingen fare. Men alt med måte seff.

 

Angående syrebad. Hva slags firmaer er det som har så store kar at de sluker en hel bil?! Er ikke bare å fylle opp barnebassenget i hagen heller ;)

Får ta med et dypp i zink med det samme da. (Audi).

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...
Syrebadet har de på Fornebu, ikke i Heggedal. Har forresten hørt at dette ikke fjerner rust, sandblåsing må brukes i tillegg.

 

Hvis det ikke fjerner rust så kan jeg jo like gjerne "sandblåse" bilen med et sniller medie enn sand i stedet....

Poenget for meg var jo å fjerne gammel lakk og rust slik at det var mindre sjangs for at rusta kom tilbake.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rammer og sånt er jo greit og sandblåse. solid gods i det.. Værre med tynne karossplater. Er mulig og blåse det også. Bruk fint blåsemiddel Silica sand (36 grit) glass eller, om du har god råd plastkuler..

 

Som nevnt tidligere i tråden er valnøttskall bar, da dette hvistnokk ikke skader vindusruter og slikt. (Har ikke brukt det selv) Koster også litt ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rammer og sånt er jo greit og sandblåse. solid gods i det.. Værre med tynne karossplater. Er mulig og blåse det også. Bruk fint blåsemiddel Silica sand (36 grit) glass eller, om du har god råd plastkuler..

 

Som nevnt tidligere i tråden er valnøttskall bar, da dette hvistnokk ikke skader vindusruter og slikt. (Har ikke brukt det selv) Koster også litt ekstra...

 

Men det kan da umulig koste like mye som syrebad, eller?

Noen her på østlandet som selger eller driver med slikt (plastkuler/valnøttskall)?

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan da umulig koste like mye som syrebad, eller?

Noen her på østlandet som selger eller driver med slikt (plastkuler/valnøttskall)?

 

 

 

Nei du får helt sikkert mye blåsemiddel for samme prisen som et syrebad... + at med bad, må det legges epoxy grunning så fort som mulig. karossen kan iværtfall ikke fraktes noe sted før dette er lagt.

 

Å bare d å totalt demontere en bil før, og montere etter er masse jobb.

 

Men om målet er en total gjennoppbygging av bilen, demonterer du sikkert den 100% først likevell...

 

Om du ikke skal d, hadde jeg helt klart blåst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

I sommer en gang fant jeg ei sjappe i usa som selger "media". Syns det var relativt dyrt jeg?! ca 350kr for en sekk. Herover koster det ca 50kr for en sekk sand og biltema tar 120-130kr for alusilikatet sitt som er en god del kvassere enn vanlig sand. Skal du importere ti sekker valnøtter er du halvveis til syrebadet, og da må du fortsatt ha en dugandes kompressor samt gjøre jobben.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På american hotrod så syredyppet de en mustang...

 

Den syren tok absolutt alt. Store mengder rust forsvant og den gamle bilen så ut som den var skutt på med hagle... mange små rusthull som de loddet igjen med messing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter!

 

Har lest igjennom denne tråden....

 

Har noen av dere selv fått "badet" en bil??

 

Det ser helt forj... ut etterpå, tyter syre å skit ut i alle skjøter, De som har fått gjort det,må kline på nøytraliseringvæske...å for min del så hadde ikke jeg gjort det med mine biler...

 

Hadde jeg har valget, så hadde jeg levert den til blåsing!

 

Finnes MANGE dyktige sandblåsere som vet å bruke riktig middel og blåse redskap.

Har en her i Porsgrunn på Vold havneterminal som har blåst 4-5 biler for meg, utvendig som innvendig, å kliner på zink etterpå!

 

Å med zink på toppen, ja da er vel godbilen rustfri i mange år fremover!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår