Gå til innhold

All strøm på Golfen forsvant..

Ranger emnet

Marvil

Anbefalte innlegg

Hoi,

Bilen; VW Golf 3 1,8 1996

Det regner og er fuktig ute, dersom det kan ha noe å si, samt at bilen har kjørt 5 timer langkjøring idag.

Skulle flytte bilen min nå nettopp, og satte nøkkelen i tenningen. Både kupelys og CD-spiller fungerte, så plutselig ble alt mørkt. Ingen strøm noe steder, og ingenting skjedde når jeg vridde om tenninga.

Fikk henta fram gamlegolfen, når startkablene var kobla til kom strømmen. Bilen starta greit med kablene, og starta også etter å ha koblet fra disse og skrudd av motoren. Starta og stoppa den noen ganger nå, og ingenting unormalt skjer..

Hva kan dette komme av..? Kortsluttning noe sted (jording?)..?

Litt kjedlig å kjøre med bilen, dersom dette kan skje flere ganger, og jeg da sitter der uten å få starta bilen.

Tenkte å ta en tur på verksted i morgen og høre, men om noen har noen gode idèer, så mottas de med takk. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at ene batteriklemma ikke var festa skikkelig, så stramma den til slik at den sitter. Har kjørt en del idag, og ikke merka noe til det..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Okey da vil jeg bare si en ting. Har hatt et lignende probleme høres det ut som.

Å jeg også trudde det var batteri klemma. Men synes det var merkelig etter som bilen stopte en gang mens jeg kjørte også. Så fant jeg ut det var noe med smeltesikring å sikringskapet, fikk skifta smeltesikringen men den begynte å ryke med engang, ringte til verksted, fikk beskjed det var et helt normalt problem på golfer, å at jeg måtte skifte sikringsskapet.

Jaja da sendte jeg bilen opp på verkstedet så di skulle skifte det ut, å da måtte de også programere bilen på ny eller noe sånn siden den ble nullstilt.

Da kom problemene etter som jeg har importert bil fra tyskland. Det var belgsik program, som de da ikke kunne gjøre noe med. Til slutt måtte de bygge om hele bilen.... å nå sitter jeg å venter på regningen.

men men det trenger da ikke være det samme med din bil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider