Gå til innhold

Supra import USA/Europa/Japan

Ranger emnet

TurboTore

Anbefalte innlegg

ikke så lenge bilen er standard. Det eneste er om det er venstrekjøring i det landet du importerer fra, da får du et problem med lykter. men de er ikke så dyre til den, du kan dessuten sette på "styling" lykter når du først er i gang. Ulempen med import fra usa og japan er den dårlige behandlinga de får på shippingen. altså under frakta.

Hør med http://www.need4speed.no om han kan skaffe en fra sveits til deg elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på http://www.japanimport.no. De benytter seg av såkalt roll on-roll off

under frakt, og det skal være trygt. Du kan lese mer om det på siden deres.

Lykke til

Takker,skal ta en titt!

Normality is the death of personality

Prosjekttråder:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at noen har slitt litt med at stebeltene i en JDM Supra ikke er E-merket... Dette krever biltrangsynet om bilen skal på skilter.

Men kan hende du slipper unna denne ;)

Noen har også hatt problemer med å få bilen registrert som 2+2 (4 seter), fordi at vekta i vognkortet fra Japan er før høy.

Altså bilens vekt med 4 voksne personer i vil overskride bilens tillatte totalvekt.

Dette løser du ved å enten regge den som 2 seter eller rett og slett kreve veiing ;)

Det er også verdt å nevne at det er et par vensentlige forskjeller på JDM Supra, og EU/US Supra utgavene. EU/US Supraene er forøvrig identiske.

JDM Supra har 280hk originalt mot 330(320?) i EU/US Supraer... (Er forøvrig ikke vanskelig å trekke denne effekten ut av en JDM Supra da)

JDM Supra har kjeramiske turboer (Tåler mindre) EU/US har vanlige turboer. DVS at om du lader mye over 1 bar med kjeramiske turber kan turbinen sprekke og bitene KAN gå inn i innsuget. Noe som vil koste mye penger.

Fordelen med kjeramiske turboer er at de spooler opp mye kjappere enn vanlige turboer. (Bedre respons).

JDM Supra har 444cc dyser, EU/US har 555cc. Skal du trimme vil det da si at dysene og turboene må byttes på et tidligere tidspunkt.

JDM Supraen har etter ryktene mindre bensinpumpe og andre kammer (Dette er jeg ikke sikker på).

JDM Supraen har ikke oljekjølt diff, EU/US har dette standard

JDM Supraen har ikke varmester...

JDM Supraen har topphastighetssperre på 180km/t (Som lett kan fjernes) ;)

Du må som nevnt tidligere bytte lykter, slik at disse lyser "riktig vei"...

Det som derimot er en fordel med JDM Supra (Spør du meg) er at de er ikke Targa! Det er fett med targa, men du sparer utrolig mye vekt på at taket ikke kan taes av :D

Dette var da noe du kan tygge på...

JEG personlig ville prøvd å få tak i en Supra fra statene, der har de stort sett samma regelverket som her.

Eneste er at det er vanskelig å få tak i en Supra derfra som ikke er targa da...

Bonusen er at da blir du sittende på "riktig" side i bilen å kjøre. Ikke at høyrestyrte biler er noe problem etter 15 minutter tilvenning. (Har kjørt begge deler en god del).

Alt i alt er det en smakssak, og hva du er ute etter...

Supraen er en utrolig bil å kjøre! Det er japansk kvalitet fra ende til annen! Løp og kjøp!

Nissan 200sx S14a "Z-Edition-Sportline"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har også hatt problemer med å få bilen registrert som 2+2 (4 seter), fordi at vekta i vognkortet fra Japan er før høy.

Altså bilens vekt med 4 voksne personer i vil overskride bilens tillatte totalvekt.

Dette løser du ved å enten regge den som 2 seter eller rett og slett kreve veiing ;)

Yepp...egenerfart :)

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=3205

EU/US Supraene er forøvrig identiske.

Nah...endel småforskjeller er det nok :) US mangler fks. kjøler på diff og evt. automat. De har heller ikke el.spoiler foran...men i det store og hele så er det ingenting man ikke kan gjøre noe med da :)

JDM Supra har 280hk originalt mot 330(320?) i EU/US Supraer... (Er forøvrig ikke vanskelig å trekke denne effekten ut av en JDM Supra da)

De fleste JDM-supras man ser testet på rulla kommer ut med noe mer i nærheten av det us/eu-supran er oppgitt til ihvertfall :D

JDM Supra har 444cc dyser, EU/US har 555cc. Skal du trimme vil det da si at dysene og turboene må byttes på et tidligere tidspunkt.

Om man skal være pirkete så er det 550cc dyser på min ihvertfall :)

JDM Supraen har etter ryktene mindre bensinpumpe og andre kammer (Dette er jeg ikke sikker på).

Mindre pumpe stemmer det...usikker på hvilke kammer JDM'en benytter...men det er ganske sannsynlig at de er anderledes ja :)

JDM Supraen har ikke oljekjølt diff, EU/US har dette standard

Så vidt jeg vet så har ikke US-supraene dette :) Meeenn...jeg må ærlig innrømme jeg ble litt usikker nå gitt :D

JDM Supraen har ikke varmester...

Det mangler us-supran også gitt :)

Supraen er en utrolig bil å kjøre! Det er japansk kvalitet fra ende til annen! Løp og kjøp!

Kan skrive under på det jeg også :D

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider