Gå til innhold

tenningsfeil på BMW E30 325i 1985?!

Ranger emnet

locdog84

Anbefalte innlegg

Jeg har en 325 som ikke starter pga tenningsfeil! Det er coilen som ikke får strøm. Har sjekket ledningen (+(grønn)) som går fra tenningslåsen frem til sikringsboksen(rele) og videre til coilen, og den skal være ok. den andre ledningen (-(svart)) går vel til hjernen? lurer kanskje på om det er hjernen som er problemet! Noen tips?? det kan godt hende jeg er helt på villspor nå...har aldri skrudd BMW før:)

Og bensinpumpa ja...den lever sitt eget liv! Den starter når jeg setter på batteriet og tenninga er av! dette er vel ikke helt normalt?! den skal vel bare starte når man vrir på tenninga?? tenkte jeg skulle få tak i et annet rele til pumpa og teste...det er forresten veldig stygg lyd av pumpa, så den tenkte jeg og skifte....det er et lite hull i bensintanken og så den skal jeg skifte imorra!

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tror du har en tenningsmodul som skal "bestemme" tenningen din. Det kan jo være den. Broren min hadde det problemet som du beskriver på sin 320i 1983 mod. Og da var det tenningsmodulen.

Det med bensinpumpa er vel bare et relè eller at den er juksekoplet med en ikke- original ledning direkte.

Edit: Liten forandring etter 1. avsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Jeg har selv hatt 325i e30 og skrudd litt på de, jeg tror nok hjernen er problemet ja. Jeg hadde selv problemer med den noen ganger... test en annen eller få noen til å lodde den visst du ser at det er nok galt på den.

EDIT: Er ikke så rart visst bensinpumpa kødder litt også siden det kanskje er hjernen som ikke er helt best...

Mvh Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider