Gå til innhold

volvo240gl_turbo. 144 69modell. prosjekt 144 brutale

Ranger emnet

volvo240gl_turbo

Anbefalte innlegg

Her er mitt endelige gatebil prosjekt som jeg har drømt om helt siden jeg var på mitt første gatebil treff 2000 eller 2001 er litt usikker

jeg har ikke flere bilder enn dette, mmen dere skal få se flere bilder rundt påske tider når jeg har kommet et bedre stykke på vei.

Bilen er kjøpt av vaktmesteren i boretslaget der jeg bor.

Blitt brukt i dressman cup så det er egentlig

en bane bil som jeg skal lage gate bil av.

Bilen har en midtstilt 2,2 liters audi femmer på 170 suge hester.

Mangler front så den ser veldig naken ut foran.

:boxing

Har litt ymse med felger.

Utennavn.jpg

Trimming: turbo. cooler. Nos

Styling: 164 front skal vi ha. ny farge. neon under.

Innredning: 240 dashbord. nye bøtte stoler.

Mål: 400+hester. bli en av gutta på gatebil. trekke masse oppmerksomhet.

1995 modell Insane 200SX S14

Har Fått en liten front skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver midtstilt motor, mener du at den sitter rett bak førersetet?

ja riktig. sykt ikkesant.

når han skulle vise meg den for første gang trodde jeg ikke mine øyne.

det gikk bortimot to uker før jeg trodde mine egne øyne.

så ringte jeg han å spurte han hva han brukte den til. han svarte ikke noe så da spurte om han var keen på å selge den. å når han sa prisen fikk jeg et annet sjokk 10.000 kroner. jeg kasta røret på. 3 minutter etter på sto jeg på døra hans med penga. bilen blei min ganske fort.

he he. mye morro for penga. har bare fått den til å slippe en gang med olja dekk på vått føre. ekstremt bra veigrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke veldig feil vektfordeling? Bilen blir jo fryktelig lett forran?

Jo egentlig, men nei jeg har bensintanken bateriet foran dessuten så står motoren veldig langt frem mot ryggen min å jeg sitter jo lang foran.

det er jo ikke noe mer anderledes enn i andre biler i denne klassen

f.eks ferrari. lambo. esprit. elise. også skal jeg jo få på front mulig lit stereo foran. det skal jo bli gatebil da så vi får jo litt mer vekt foran ettervert å.

det er jo ikke bakmontert motor så vekta er jo ikke noe dårligere plassert.

dessute så benytter man jo seg av turn inn. brems ned før svingen så får du vekta forover. bilen reagerer noe innmari fort kappkjørte mot en 85modell 911 turbo fra drammen til sunnvollen via sylling bakken å han holdt ikke følge. å da hdde jeg ikke front heller.

men jeg skjønner teorien din. men se på bildet

det er ingen ting i bagasje rommet så det er ikke noe vekt bakover.

vekta er egentlig bedre plasert her enn i en vanlig 140-240.

men bilen ser ikke sånn ut nå den er slipt helt ned. har ikke nesten noe lakk skal grunnes i dag eller i morgen. rette litt små bulker. sparkle litt. bilen skal ha japse bil stil folk kommer til å si det er et hån mot volvoen, men når den blir ferdig med innredning, turbo, neon, lyst gass og resten skal jeg love at dette blir et blikk fang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til breisladden skal du ha tak i meg kan må du ringe meg eller sende melding du har nummeret. hvis du er kin på å selge lyktene. jeg har ikke tilgang til data på over en uke så vi snakkes. husk jeg er veldig interisert

foresten det er det eneste bilde dere får se nå det er bare en vanlig 2,2 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et spennende prosjekt. Skulle det bli gatebil??? på bilde så det mere ut som en gammel RCN bil. hva sier bilsagskyndige til en slik bil da? Endringer av oppbygning samt venktfordeling endringer er de ikke så glade i hos bilsagskyndige. Men antar at vi ser deg til sommer'n med gode "supra skilter" (de røde onfiredevi) Bare husk på at :coplight kommer å tar noen stikkprøver som de kalte det... hehe

Men uansett. Rått prosjekt... Stå på vidre.

PS: ikke sett deg mål som økonomien din ikke klarer av (400Hk). Antar at du ikk er gamle gutten, og det går ikke ann å bygge verstingbilen på et lavbudsjett.

men tror nok den vil gå brukbart selv med de 170Hk som er i den.. Audi 5er'n klarer vel 200 uten snurrbo :hammer ...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om hele bakakselen er flyttet bakover på den bilcross/RCN bilen.. se bare i forhold til denne:

st-144S-69.jpg

Tror du skal slite lenge og vel før du kan begynne å drømme om å få skilter på noe slikt. Skremmende også at du har kjørt etter veien med dette...

Nei, akslingen er ikke flyttet.

Det er bare en optisk illusjon pga. vinkelen bilen står i.

Jeg tegnet opp kryss og vridde de, for å måle.

Jeg ser forøvrig ingen problemer med å få skilter, om alt er gjort skikkelig.

DA UTENOM AT MOTOREN STÅR INNI KUPÈEN!!! Det kan være et problem!

Men, det er jo bare å søke til b.t., uansett har du jo ikke blitt svindlet, da delene i bilen nok er verdt mer enn du gav for bilen.

Den kan jo fint brukes som løpsbil, ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om hele bakakselen er flyttet bakover på den bilcross/RCN bilen.. se bare i forhold til denne:

st-144S-69.jpg

Tror du skal slite lenge og vel før du kan begynne å drømme om å få skilter på noe slikt. Skremmende også at du har kjørt etter veien med dette...

det er ikke noe bakaksel girkassa har direkte uttak til hjulene. ja jeg vet at jeg ikke kommer til å få skilter, men skyline skilter går jo ann da. eller bilhenger sånn at jeg bare får den til rudskogen til sommeren.

ja jeg vet at jeg ikke kan få super mye hester i begynnelsen.

Men etter vert så kommer det å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et spennende prosjekt. Skulle det bli gatebil??? på bilde så det mere ut som en gammel RCN bil. hva sier bilsagskyndige til en slik bil da? Endringer av oppbygning samt venktfordeling endringer er de ikke så glade i hos bilsagskyndige. Men antar at vi ser deg til sommer'n med gode "supra skilter" (de røde onfiredevi) Bare husk på at :coplight kommer å tar noen stikkprøver som de kalte det... hehe

Men uansett. Rått prosjekt... Stå på vidre.

PS: ikke sett deg mål som økonomien din ikke klarer av (400Hk). Antar at du ikk er gamle gutten, og det går ikke ann å bygge verstingbilen på et lavbudsjett.

men tror nok den vil gå brukbart selv med de 170Hk som er i den.. Audi 5er'n klarer vel 200 uten snurrbo :hammer ...

jo takk jeg skal mulig ikke trimme motoren i begynnelsen. det blir nok mest interiør byggingen som er viktigst. ble litt kåt på 164 front. kunne vert tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...