Gå til innhold

Hjelp ft starter ikke....

Ranger emnet

Volvo240Turbo

Anbefalte innlegg

Jeg har skkurat fått liv i 240 turboen min..

den er det b230fk motor i og der brukte jeg startsperra, fikk slipt nøkkel med chip i som passa i de originale nøkkel hullene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byttet sluttsteg som hører til 940 med 230ft, fordeler lokk, rotor,tennplugger,sjekka med den nye impulsgiveren og den hadde like mye ohm som den gamle, men må sluttsteget jordes? jeg får heller ikke noen impulser på dysene, er det noen som vet hvor følsom impulsgiveren er? det var litt "rust" sånt tynt lag på noen av de hullene... Prøvde også å gi hjernen spenning på stikker 12 der hvor startspærra er, men fortsatt ingen gnist.. Det jeg kan gjøre er kjøpe noen nye pluggkabler og en ny en til coilen!

Noen som har noen forslag.. Hvor mye koster en nye hjerne,

Martin

en inne på TPC forumet satt i en B230FT motor i bilen sin, og der hadde han samma problem som deg, fikk ikke gnist og han hadde byttet det som var av "slite" deler og lignende som er tenningsrelatert... hos han var det 2 brune kabler, en tykk og en tynn, som ikke stod på koblingskjemaet, som skulle kobles til tenningsboksen riktignok... men ikke dermed sagt at det er der feilen din ligger, men ville ha sjekket det...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fikset det nå, koblet litt om på noen ledninger, men hvis man har start sperre så gjør man følgene, kobler en kabel inn på stikke nummer tolv på hjernen. på kabelen kobler man opp en henge sikring på 1 ampere. så er startsperra vekk. letteste måten er da å koble vekk diagnose saken som er i motorrommet og koble den henge sikringen på den grønne å sorte kablen, får på 240 ledningsnette går den inn på stikke 12, og videre opp i sikringsboksen(samlingspunkte får pluss siden) i motorrommet og så starter motoren.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider