kimoajajaj Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Ville bare lage en egen tråd om dette. Hvordan måler jeg om det er noe som trekker strøm når bilen ikke er i gang? Hva slags utstyr trenger jeg?. Holder det med mitt trofaste multimeter?. Her i vinter plagdes jeg med at bilen var tom for strøm etter å ha stått noen dager. Var dog en 12-15 minus grader i den perioden, kan jo også være at batteriet mitt er dårlig. En annen sak er at bilen hadde vært ute av drift i over et halvt år når jeg kjøpte bilen. (bilen brukes heller ikke nå bare for å ha det sagt, da jeg ikke har lappen). Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 9, 2003 Rapporter Share Skrevet April 9, 2003 Du tar et amperemeter - kobler fra + en på batteriet - og kobler amperemeteret inn i mellom + polen og kabelen til bilen - du vil nå måle strømmen som går ut fra batteriet. Enda enklere er det med et tang amperemeter hvis dere har tilgang til det :) Det har jeg altid i lomma på jobb siden jeg er eletrikker :) Da klemmer dere bare dette rundt + kabelen. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg