Gå til innhold

Laddelys som lyser !

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har det problemet at man må gi gass etter at man har startet, for å få bilen til å ladde? (ladde lyset lyser helt til man gir gass).

Her i vinter var ute og bare små kjørte litt i nabolaget (har ikke lappen), alt var i skjønneste orden og det virket som at det var godt med strøm på batteriet. Jeg stoppet bilen i noen minutter, og startet så opp igjen. Akkurat der og da glemte jeg av at jeg måtte gi gass for at bilen skulle ladde, men fikk en påminnelse da cd spilleren slo seg av.

Batteriet måtte jo ha vært helt tomt for strøm..

Jeg syns dette var pussig, for startmotoren hadde jo ikke noen som helst problemer med å dra rundt motoren, noe som den egentlig burde hatt viss det var lite strøm på batteriet !.

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være dynamoen din som er meget lite edru. Kan hende at den slipper + en til jord før den bergynner å lade ( når den går rundt ).

Det er en funksjon som gjør at den skal begynne å lade når den passerer en spenning - hvis denne spenningen er høy så må du ruse motoren opp for å nå denne spenningen slik at den begynner å lade. Siden det ikke var slik før ville jeg spandert på meg en ny regulator - denne sitter vel i samme klossen som børstene . Da vil jeg tro at begge disse problemene forsvinner.

Men ingen ting er sikkert da :)

Kanskje andre har noe å tilføye ?

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at vi har en liten elektriker i blandt oss ! :)

Med andre ord sier du at jeg burde prøve og skifte børstene! ?

Jeg hadde noen seriøse ladde problemer samme dagen som jeg kjøpte bilen min, men det var dog reima som slurte;). Stramma reima, men var fortsatt ikke helt bra. Så jeg tok en børste fra vår gamle diesel caddy og satte over på min, bare EN vell og merke. Og da ble det litt bedre, men dog så har jeg det problemet med at jeg må gi gass..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider