Mazda626 Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Det er en smal sak å få ut instrumentpanelet på GD'n, dersom man bare vet hvor skruene og klipsene sitter. Beklager at teksten ble uklar, men klarte å formatere feil! Rammen rundt klokkene Rammen rundt klokkene sitter festet med 4 skruer. Tre av dem (2), sitter rett bak rattet, i overkant. Den fjerde (1) lokaliserte jeg bak dekselet som sitter rundt åpningshendelen til midtre luftuttak. Dekselet var bare å vippe forsiktig av, med en flat skrutrekker. Klarte å ødelegge en låsetapp på et avstandsstykke i forbindelse med luftuttaket til sidevindu. Dette har ikke noe å si da stykket sitter godt likevel. For å få av deksel helt, må man fjerne tre, eventuelt 4, strømkoblinger. Klokke, tåkelys/nødblink (kan variere) og vindusvisker bak/vinduspyler bak (kan variere) Alle koblinger sitter med tradisjonell låseklips. Klokkene Klokkene sitter festet med 4 skruer (3). For å få ut klokkene må man koble fra speedometervaier. Det letteste er å dele vaieren i skjøten, nede i motorrom. Vaieren kommer ut fra torpedoveggen til høyre for bremsekraft forsterker. Skjøten kan lokaliseres halvveis mellom torpedovegg og girkasse. Del delingen ved å skru koblingen av. Normalt skal ikke denne sitte hardt. Dytt så vaier litt inn i torpedovegg. Dra så klokka forsiktig til deg, helt til du kommer til koblingene på baksiden. Speedometervaier er festet med et klips, dette kjenner du. Trykk inn klips, og napp vaier ut. Strømpunktene, 2 stk, er også festet med tradisjonelle klips. Deling av klokkene Klokka kan deles, slik at man kommer til skivene. Det sitter to skruer i overkant, og en i underkant. Den i underkant sitter omtrent på midten og på selve printet. Glasset er limt og klipset, slik at det er vanskelig å dele glasset fra huset som sitter rundt klokkene. Med litt varme, er det dog mulig........... Få ut skivene Skivene er festet med synlige skruer. For å få ut visere, anbefales det å bruke en gaffel. Skal du ta vare på skivene, kan det lønne seg å legge noe i mellom skiver og gaffel, slik at riper unngås. Det lønner seg også å ta et bilde av klokker med visere før demontering, slik at du eksakt ser hvor viserne sitter. Å sette i sammen Det store kluet her, er å følge punktene fra slutten til start ;) PS Man justerer ikke kilometerstanden i samme slengen, gjør man vel? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 trenger ikke demontere det så mye for å stille på kmeren :D hehe luft drill på viren, men går jævla seint da... sko gjerna ha spolt tilbake det nye instrumentet (350000) til så lite som orginalen er gått (160000) :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 trenger ikke demontere det så mye for å stille på kmeren :D hehe luft drill på viren, men går jævla seint da... sko gjerna ha spolt tilbake det nye instrumentet (350000) til så lite som orginalen er gått (160000) :) På akslingen til kmteller, sitter det en låseklips. Fjern denne, og man kan da lett, flytte på tallene........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 aahhh takker :) da slipper eg at det står 350tusen i min bil når en bare har rulla 160 :) hehe Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.