Gå til innhold

Hva feiler det Biltilsynet? Maktaroganse?

Ranger emnet


Mazda626

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake fikk jeg bestilt time hos BT for godkjenning av senkesett. På forhånd hadde jeg e-postvekslet med direktoratet, for å forvisse meg om hva de forlangte av papirer. Greit nok!

Kom så på BT, mente at dette ville gå som fot i hose, men den gang ei! Da mannen fant ut at papirene stemte med nr. på fjærer ble han gretten. Han fant da fram skyvelære, og begynte å måle diameter på fjærene. Til hans hell så viste det seg at fjærene var, MERK, 0,6 mm tynnere en det som stod i papirene. Han kunne da ikke godkjenne fjærene! Jeg spurte hva jeg da skulle gjøre, ikke hissig, da jeg skjønte at denne mannen var det ingen vits i å krangle med. Du får kontakte den du kjøpte dem av, å se hva som kan gjøres der, var svaret.

Forbannet reiste jeg til selger, og de bare ristet på hodet, når de hørte historien. Etter noen telefoner, til importør og produsent, kom vi fram til at produsenten ikke hadde lakkert, MERK, lakkert, tykt nok. Stålet hadde riktig dim.

Reiste så opp til BT, og la fram min sak. Det endte med at han godkjente bilen, men ga uttrykk for at han ville følge opp saken, og ville ikke se bort fra at godkjenningen ble trukket tilbake.

 

Hendelsen skjedde på Gjøvik Trafikkstasjon. Har navnet på den maktsyke mannen, men kan selvsagt ikke legge ut det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gullfine :iconsm

 

Kommer på han som spurte meg i fullt alvår om eg hadde kappa ventilfjærene for å trimme moptoren. Ikkje blei det betre da han fann to doble 40 mm Dellortoer, som jo var orginalt på bilen:)

 

:D :D :D Kappa ventilfjørene! :D :D :D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan HELT seriøst starte billistpartiet! Jeg har tenkt på det i evigheter! Vi har så store muligheter til å nå frem med det enkle budskapet at det er nesten latterlig! Alle har bil, bilparken må fornyes, avgifter ned, sikkerhet opp. bare de få tingene der vil skaffe så mange velgere at det er farlig! skallen min står i :fire: når det er snakk om detta as!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan HELT seriøst starte billistpartiet! Jeg har tenkt på det i evigheter! Vi har så store muligheter til å nå frem med det enkle budskapet at det er nesten latterlig! Alle har bil, bilparken må fornyes, avgifter ned, sikkerhet opp. bare de få tingene der vil skaffe så mange velgere at det er farlig! skallen min står i :fire: når det er snakk om detta as!

 

 

Men veldig mamge av oss tenker heilhet, og ikkje bare billigere bil, bensin og meir vei. Muligens du kunne tatt noen velgere fra Frp som stemmer på dei, men meiner at utenom billigere bil så suge politikken deires. Men eg stemmer ikkje på et parti som kun er gode på et lite felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men veldig mamge av oss tenker heilhet, og ikkje bare billigere bil, bensin og meir vei. Muligens du kunne tatt noen velgere fra Frp som stemmer på dei, men meiner at utenom billigere bil så suge politikken deires. Men eg stemmer ikkje på et parti som kun er gode på et lite felt.

Bare et ord: word!

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan HELT seriøst starte billistpartiet! Jeg har tenkt på det i evigheter! Vi har så store muligheter til å nå frem med det enkle budskapet at det er nesten latterlig! Alle har bil, bilparken må fornyes, avgifter ned, sikkerhet opp. bare de få tingene der vil skaffe så mange velgere at det er farlig! skallen min står i :fire: når det er snakk om detta as!

 

Med litt Ap og litt omgjort Venstre-politikk (fritak for bomring for alle miljøvennelige biler, dvs. alt under 1.6l), og selvfølgelig kristne alle bilførere slik at de kjører safe. Da tar vi velgere fra Ap, V, FrP og KrF, og blir det feteste partiet. Genialt.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke om politikk, men menneskets behov for å markere revir. Det er noen som ikke takler det å få makt, og viser det med å underbygge folkets relasjon til fornuft.

BT er også en næring innen service, og burde derfor forholde seg til det. Poenget er at BT er underlagt staten, og beskyttet på en slik måte, at trafikanter må forholde seg til denne institusjonen, om de vil eller ikke. Jeg skjønner at BT har et lovverk å forholde seg til, men det også noe som sier at det er lov å bruke sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår