Anders- Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 endelig var det min tur også!!! Vil bytte til b230FT kanskje... hva må eventuelt gjøres? batteriet må flyttes over på motsatt side der luftfilteret er nå... er det vanskelig? jeg har aldri skrudd noe særlig bil men har kompiser som har en viss peiling... Den skal senkes, byttes felger på, sote ruter eff anlegg+++ Sommerhjul Vinterhjul Lettmet. felg vinter Lettmet. felg sommer Hengerfeste Metallic lakk Oppvarmede seter Sentrallås El.vinduer Elektriske speil Servostyring Takluke Radio/kassett Motorvarmer Farget glass ABS-bremser Stålbjelker Alarm Årsmodell 1992 Effekt (hk) 130 Drivstoff Bensin Girkasse Manuell Hjuldrift Bakhjulsdrift Farge Rød Interiørfarge Grå STYLA DEN LITT: Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qvarren Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Fin bil du har kjøpt deg. Samme farge som jeg har på min 940 eller Fargekode 414.. Få bilen nermere bakken og noen stive dempere så blir bilen mye bedre. Hvite blinkers fremme og bak er fint. Pedersen racing selger de billig.. Eg har en Laguna lippe som eg skal selge.. Passer rett på nedre del av fronten din. Har selv det på min egen 940 Turbo. syns den passet bra eg asså. Sjekk bilder inne på 900 forumet så kan du se hvordan bilen min ser ut med slik lippe.. Siter -Volvo 940 Turbo M90 og B230FT e ein god kombinasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 endelig var det min tur også!!! Vil bytte til b230FT kanskje... hva må eventuelt gjøres? batteriet må flyttes over på motsatt side der luftfilteret er nå... er det vanskelig? jeg har aldri skrudd noe særlig bil men har kompiser som har en viss peiling... Den skal senkes, byttes felger på, sote ruter eff anlegg+++ Sommerhjul Vinterhjul Lettmet. felg vinter Lettmet. felg sommer Hengerfeste Metallic lakk Oppvarmede seter Sentrallås El.vinduer Elektriske speil Servostyring Takluke Radio/kassett Motorvarmer Farget glass ABS-bremser Stålbjelker Alarm Årsmodell 1992 Effekt (hk) 130 Drivstoff Bensin Girkasse Manuell Hjuldrift Bakhjulsdrift Farge Rød Interiørfarge Grå STYLA DEN LITT: Jeg har en orginal 940 vinge hvis du er interessert. Tror det er samme farge som bilen din også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Jeg har en orginal 940 vinge hvis du er interessert. Tror det er samme farge som bilen din også:) 414 hvis det er riktig som han andre kisen her sa... er interrisert i den vingen, er den strøken eller? er mulig interrisert i girkassa di også... Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 gratulerer med fin bil, Anders...! ser strøken ut...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Gratulerer med fet bil! :) Den bilen der har stort potensiale! ;) Ettersom du har FB motoren fra før blir det ikke så vanskelig å sette i FK/FT motor, så og si plug'n play med det elektriske, men skal ikke si for mye, har ikke helt oversikt over motorbytte. Mulig du må legge opp noen nye bensinsledninger og no greier, men alt er overkommelig. :) Ser ut som samme farge som jeg har på bilen min (rød perlemor), som jeg har fått vite er volvo 418. :w00t Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Du sier det er plug n' play å bytte motor. Vil det si at disse motorene bruker samme hjerne? Så det er bare å fysisk montere den nye motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Du sier det er plug n' play å bytte motor. Vil det si at disse motorene bruker samme hjerne? Så det er bare å fysisk montere den nye motoren? Nei, det jeg mener er at de bruker samme ledningsnett, så du kan bare koble de nye hjernene rett i bilen din. ;) Folk som har f.eks. A eller E motor (ble vel ikke levert i 940 uansett men) får mye større problemer. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 farlig: -Bytte hjerner -Montere forr motstand inn før dysene -Forrlenge lmm (luft masse måleren) Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 414 hvis det er riktig som han andre kisen her sa... er interrisert i den vingen, er den strøken eller? er mulig interrisert i girkassa di også... Tror den ser grei ut. Er jo 14 år gammel da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Dette med motorbytte: Gjelder det samme en 940 med b230fd motor? Forlenge lmm? Mener du å forlenge ledningen? Hvordan får du til det, skjøte og lodde på et nytt stykke? Lurer også på dette med b230fk og ft motor. Er det slik at det er samme motor, kun med forskjellig stramming av wastegatefjær? Elller er det mer som er forskjellig? Hvilken årsmodell av motoren må man ha dersom man skal ha den beste? Det vil vel si lh2.4 sprut og underspyling av stempler? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Dette med motorbytte: Gjelder det samme en 940 med b230fd motor? Forlenge lmm? Mener du å forlenge ledningen? Hvordan får du til det, skjøte og lodde på et nytt stykke? Lurer også på dette med b230fk og ft motor. Er det slik at det er samme motor, kun med forskjellig stramming av wastegatefjær? Elller er det mer som er forskjellig? Hvilken årsmodell av motoren må man ha dersom man skal ha den beste? Det vil vel si lh2.4 sprut og underspyling av stempler? Mvh Forskjellen på FK og FT er wastegaten... wastegaten til FK har en gruninnstilt ladetrykk på ca 0,3 bar mens FT har en wastegate med ca 0,55 bar grunsinnstilt... De FK motoren j vet om, kom med Mitsu snurre, mens tidlig FT kom med Garrett og nyere FT kom med Mitsu... Underspyling kom i 93 på FT, mens alle FK har underspyling... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg