Jarlis Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Hei, jeg vurderer i disse dager å friske opp min 740, med B230A med Effektanlegg, fullt med grenrør, i tilleg gi den litt frisk luft, med ett K&N filter, plassert for kaldere luft. Ser på: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/bcb/jt75hsjt75e2.bmp Har også ett K&N Filter på gang, tenkte å fjerne luftfilterboks, og all denne resirkuleringen av eksos gasser, oppvarming, så plassere det litt under luftfilterboksen, tror det er kaldeste punkt i motorrommet i tilleg kansje ordne til at frisk luft blir fraktet fra grill og inn. Vil at folk med erfaring, vært med på dette, skal gi meg tips og svar om hva jeg kan vente av resultat, effekt\effektkurve, bensinforbruk og lyd. Vet at det ikke kommer til å gi en stor økning, men bare sånn ca hvordan det blir. Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Hei, jeg vurderer i disse dager å friske opp min 740, med B230A med Effektanlegg, fullt med grenrør, i tilleg gi den litt frisk luft, med ett K&N filter, plassert for kaldere luft.Ser på: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/bcb/jt75hsjt75e2.bmp Har også ett K&N Filter på gang, tenkte å fjerne luftfilterboks, og all denne resirkuleringen av eksos gasser, oppvarming, så plassere det litt under luftfilterboksen, tror det er kaldeste punkt i motorrommet i tilleg kansje ordne til at frisk luft blir fraktet fra grill og inn. Vil at folk med erfaring, vært med på dette, skal gi meg tips og svar om hva jeg kan vente av resultat, effekt\effektkurve, bensinforbruk og lyd. Vet at det ikke kommer til å gi en stor økning, men bare sånn ca hvordan det blir. er ikke så mye effekt iforhold til penga.lyden vil jeg tro blir brukbar.JT er beste sort som sagt :) effekten blir nok ikke all verden uten turbomotor når man sette på disse tinga. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarlis Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Ok, JT reklamerer jo for minst 15hk ekstra, burde bli mer med K&N i såfall. Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Ok, JT reklamerer jo for minst 15hk ekstra, burde bli mer med K&N i såfall. trur du skal ta dette med en klype salt, har hvertfall aldri merka forskjell ved montering av effektanlegg... bortsett fra lyd selfølgelig. kan hende at viss du har en for eks. 740 med 300 hest som kjører på originalt eksosanlegg, og du da bytter kan få 15%... sånn eg innbiller meg det. noken andre som veit? Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Det med effekt økning trur jeg ikke noe på.. Jeg har "effekt" annlegg på min 740 turbo, å på 740 gle, å jeg har aldri merket noe som helst! Men hvis du har en bil som er skrudd til max, så hjelper det jo med "effekt" annlegg.. Å på helt nye biler hjelper det litt :) Det er min mening ialle fall :) Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 ka blir totalpris for alt du har tenkt å kjøpe? hadde seriøst vurdert turbomotor hvis du e ute etter effektøkning.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarlis Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 ka blir totalpris for alt du har tenkt å kjøpe? hadde seriøst vurdert turbomotor hvis du e ute etter effektøkning.. Ca 6000, så det ville koste MYE mer med en turbomaskin, + masse arbeid. Har bestemt meg for bare å ha denne motoren, om jeg skal ha noe mye sprekere, får jeg heller vente å kjøpe noe annet etter en stund, dette er nemlig min 1.bil med lappen. Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 konfilter er iallefall den dyreste performance-delen du kan kjøpe, i forhold til effekt/pris. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Jo mer lyd det er, jo raskere tror man det går:P Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.