Gå til innhold

Småtrimming av 740

Ranger emnet

Jarlis

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer i disse dager å friske opp min 740, med B230A med Effektanlegg, fullt med grenrør, i tilleg gi den litt frisk luft, med ett K&N filter, plassert for kaldere luft.

Ser på:

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/bcb/jt75hsjt75e2.bmp

Har også ett K&N Filter på gang, tenkte å fjerne luftfilterboks, og all denne resirkuleringen av eksos gasser, oppvarming, så plassere det litt under luftfilterboksen, tror det er kaldeste punkt i motorrommet i tilleg kansje ordne til at frisk luft blir fraktet fra grill og inn.

Vil at folk med erfaring, vært med på dette, skal gi meg tips og svar om hva jeg kan vente av resultat, effekt\effektkurve, bensinforbruk og lyd.

Vet at det ikke kommer til å gi en stor økning, men bare sånn ca hvordan det blir.

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vurderer i disse dager å friske opp min 740, med B230A med Effektanlegg, fullt med grenrør, i tilleg gi den litt frisk luft, med ett K&N filter, plassert for kaldere luft.

Ser på:

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/bcb/jt75hsjt75e2.bmp

Har også ett K&N Filter på gang, tenkte å fjerne luftfilterboks, og all denne resirkuleringen av eksos gasser, oppvarming, så plassere det litt under luftfilterboksen, tror det er kaldeste punkt i motorrommet i tilleg kansje ordne til at frisk luft blir fraktet fra grill og inn.

Vil at folk med erfaring, vært med på dette, skal gi meg tips og svar om hva jeg kan vente av resultat, effekt\effektkurve, bensinforbruk og lyd.

Vet at det ikke kommer til å gi en stor økning, men bare sånn ca hvordan det blir.

er ikke så mye effekt iforhold til penga.lyden vil jeg tro blir brukbar.JT er beste sort som sagt :) effekten blir nok ikke all verden uten turbomotor når man sette på disse tinga.

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, JT reklamerer jo for minst 15hk ekstra, burde bli mer med K&N i såfall.

trur du skal ta dette med en klype salt, har hvertfall aldri merka forskjell ved montering av effektanlegg... bortsett fra lyd selfølgelig. kan hende at viss du har en for eks. 740 med 300 hest som kjører på originalt eksosanlegg, og du da bytter kan få 15%...

sånn eg innbiller meg det. noken andre som veit?

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med effekt økning trur jeg ikke noe på..

Jeg har "effekt" annlegg på min 740 turbo, å på 740 gle, å jeg har aldri merket noe som helst!

Men hvis du har en bil som er skrudd til max, så hjelper det jo med "effekt" annlegg..

Å på helt nye biler hjelper det litt

:)

Det er min mening ialle fall :)

Volvo 240 Lazer blue

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka blir totalpris for alt du har tenkt å kjøpe? hadde seriøst vurdert turbomotor hvis du e ute etter effektøkning..

Ca 6000, så det ville koste MYE mer med en turbomaskin, + masse arbeid.

Har bestemt meg for bare å ha denne motoren, om jeg skal ha noe mye sprekere, får jeg heller vente å kjøpe noe annet etter en stund, dette er nemlig min 1.bil med lappen.

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider