Gå til innhold

Noen som kan lage ei skisse?

Ranger emnet

tosk

Anbefalte innlegg

Noen som kan lage ei skisse/tegning på kasse til meg?

skal stå baki bilen på bilde, matriale som brukes er 19mm MDF!

Her er bilde med mål, "dybden" på 50cm er satt slik at d skal bli plass til enn forsterker foran der som skal "senkes" nedi gulvet!

skal stå 2x12" Pioneer der, håper noen kan lage ei skisse!

nissan_baki.jpg

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver sub skal ha ei kasse på 49,5 liter, men vet ikke om jeg bør lagge skille veg inne i kassa, får 2 suber spiller vel sjeldent 100% likt? så om noen hadde sån program får å tegne kasser da så lurte jeg på om noen hadde giddet d! med bassreflex røra ut samme vei som elemnte ikke oppå!

dårlig forklart men jaja!

- V O L V O -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver sub skal ha ei kasse på 49,5 liter, men vet ikke om jeg bør lagge skille veg inne i kassa, får 2 suber spiller vel sjeldent 100% likt? så om noen hadde sån program får å tegne kasser da så lurte jeg på om noen hadde giddet d! med bassreflex røra ut samme vei som elemnte ikke oppå!

dårlig forklart men jaja!

Har du diam. og lengde på port??

Skal du ha skrå flate mot sete rygg, eller er den rett, slik det ser ut?

Kassa sier seg nesten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du diam. og lengde på port??

Skal du ha skrå flate mot sete rygg, eller er den rett, slik det ser ut?

Kassa sier seg nesten selv.

tror jeg må ha den skrå jah, men vil ha ei sksse på ei kasse med skillevegg inni, så subene ikke svever i samme rom...

her er diam å lengde! kan bruke 4" på 16.5cm lr 3" på 15.2cm !

kan du lage ei skisse? husk å regne me veggen i midetn å rompa på subene!

- V O L V O -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg må ha den skrå jah, men vil ha ei sksse på ei kasse med skillevegg inni, så subene ikke svever i samme rom...

her er diam å lengde! kan bruke 4" på 16.5cm lr 3" på 15.2cm !

kan du lage ei skisse? husk å regne me veggen i midetn å rompa på subene!

Hvor mye skråner baksete veggen? er forskjellen oppe og nede 10cm? 20cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da gir du meg litt tid, så kan jeg lage en enkel tegning. Har ikke noe annet å gjøre i dag uansett :)

dobbel12.jpg

Denne skulle funke da. Hull diam har jeg ikke satt opp, men du vet selv 12" sub, og hvor stor utkjæring til bassen din.

Port har du jo 4", så bare å måle. samme med plassering, her regnet ut plass for 11cm port (4" er 10,2cm) og en helt vanlig 12" (305cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbel12.jpg

Denne skulle funke da. Hull diam har jeg ikke satt opp, men du vet selv 12" sub, og hvor stor utkjæring til bassen din.

Port har du jo 4", så bare å måle. samme med plassering, her regnet ut plass for 11cm port (4" er 10,2cm) og en helt vanlig 12" (305cm)

hvor mange liter ble denne kassa invendig nå da med elementer å vegg?

- V O L V O -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså da et totalt utvendig mål på 76,9cm? å invendig per kammer 35.6?

Stemmer. og om du ønsker så er det helt greit å runde av til hele tall, som eks : 77cm og 36cm, har veldig liten betydning. Og høyden ned til 51cm. dette er da selvsagt utvendig mål, ved bruk av 19mm plate. kan egentlig bruke 22mm også, er rellativt liten forskjell på volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider