Gå til innhold

b21et

Ranger emnet

vectra.turbo

Anbefalte innlegg

helde på og bygge meg 240 turbo og skal bruke b21et, lure på kor lenge klutsjen fra en b21 uten turbo kan holde. går ut fra at turbo klutsjen er forsterka (?).

og er det noken som har bilder av kossen bensinslanger og filter skal ligge i motorrommet? såg litt suspekt ut på delebilen. der låg filteret "over" bremsekraft forsterker, og tvers over toppen til andre sida.

kjem til og lage en prosjekttråd med masse bilder for dei som liker det.har holdt på i ca 5 mnd med rustsveising ++

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Jeg har en b21et (til salgs får øvrig) med 405 topp , k-kam og b23e innsug..! Kjørte på 0,9 kg med den... mere kan jeg ikke ha uten å bytte innsprut da dette ikke leverer mere bensin en til ca 190 -> 200 hk.. innsprutet er vel det første som begrenser seg først på denne... blokka skal nokk tåle godt over 300hk så det er ikke noe problem. Du må vel sikkert ha litt høyere ladetrykk får å oppnå samme effekt på en orginal motor..

Uansett, turboklutsjen på denne motoren slura.. måtte montere sacks racing 230 mm trykkplate og 940 turbolammel.. mulig den kunne ha holdt hvis jeg har kjøpt ny lammel men den vil slites fort...

lykke til med prosjektet..!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Jeg har en b21et (til salgs får øvrig) med 405 topp , k-kam og b23e innsug..! Kjørte på 0,9 kg med den... mere kan jeg ikke ha uten å bytte innsprut da dette ikke leverer mere bensin en til ca 190 -> 200 hk.. innsprutet er vel det første som begrenser seg først på denne... blokka skal nokk tåle godt over 300hk så det er ikke noe problem. Du må vel sikkert ha litt høyere ladetrykk får å oppnå samme effekt på en orginal motor..

Uansett, turboklutsjen på denne motoren slura.. måtte montere sacks racing 230 mm trykkplate og 940 turbolammel.. mulig den kunne ha holdt hvis jeg har kjøpt ny lammel men den vil slites fort...

lykke til med prosjektet..!

takk for det. er komt på god vei :) trur eg kjem til og kjøre med turboklutsj til og begynne med. det har funka før. gidder ikkje mekke prosjekttråd før eg er ferdi, men den kommer

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider