Gå til innhold

Når bilen låses opp går alle vinduene ned

Ranger emnet


Gromit

Anbefalte innlegg

Av og til når jeg låser opp døra med nøkkelen (ikke fjern) så går alle vinduene ned. Det samme skjer på passasjer og førerside. Jeg trodde dama tulla først, men jeg fikk se det med selvsyn når jeg nå parkerte bilen. Tips noen?

 

Bilen er en 1998 Passat 1.8T Tiptronic

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til når jeg låser opp døra med nøkkelen (ikke fjern) så går alle vinduene ned. Det samme skjer på passasjer og førerside. Jeg trodde dama tulla først, men jeg fikk se det med selvsyn når jeg nå parkerte bilen. Tips noen?

 

Bilen er en 1998 Passat 1.8T Tiptronic

 

Bytte låsekasse :D

 

Låsen har ne funksjon hvor alle vinduer kan åpnes/lukkes ved å holde nøkkelen imot stopppunktet, det er en kjent svakhet at denne bryteren etterhvert lever sitt eget liv, samme skjedde på begge Toledoene mine - byttet på garanti i begge tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg hadde tilsvarende problem på min Passat. Plutselig en dag når jeg kom ut fra butikken var alle vinduene nede. Ikke fikk jeg de opp igjen før jeg starta bilen. Slik fortsatte det flere ganger, både når jeg låste opp og når bilen hadde stått en stund uten å bli rørt. MEN jeg brukte aldri nøkkelen i låsen da jeg er for lat... Derfor vet jeg ikke om det samme ville skjedd med nøkkelen i låsen.

 

Det viste seg å være flere utslitte microswitcher i låsekassa på førersiden fremme.

 

Et par timer, en loddebolt og en gammel Atari spillkonsoll med noen færre brytere inni seg, så funka bilen som før igjen m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Opphavet mitt har en 98 mod Passat og der hender det at takluka åpner seg! Men det har vel ikke med noe låsebokser eller noe å gjøre? Eller har det det?

 

Jo, det tror jeg, for det er vel sånn at du kan holde nøkkelen mot lås-, eller lås opp-posisjon for å lukke eller åpne aller vinduer og soltak, og oppstår det krøll i låsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det tror jeg, for det er vel sånn at du kan holde nøkkelen mot lås-, eller lås opp-posisjon for å lukke eller åpne aller vinduer og soltak, og oppstår det krøll i låsen...

 

Hmm... Da må jeg forske litt neste gang jeg skal til Trøgstad! Visste ikke at det var en sånn åpne/lukke funksjon på den en gang jeg! Hehe!

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert noe kluss med en av låsene i dørene fram. Slitte kontakter eller jordingsfeil.

 

Du tar og låser ved å vri til det stopper. så slipper du litt opp. Voila alt ned og når du låser bilen går de opp ved å bruke samme metode

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår alt nå, men jeg har lest om flere passater (b4) som har en slik funksjon at hvis nøkkelen holdes lenge i åpneposisjon åpnes vinduene. Forstod det slik at det var ekstrautstyr, men da lukker de seg vel kanskje også når nøkkelen holdes lenge i låseposisjon?

 

Takluka mi går i alle fall igjen når jeg holder nøkkelen lenge i låsing.

'94 Passat

'95 ZXR 750RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår