Johnsen Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Har en Vectra A 89 modell på den er det ingen turteller, bare bensinmåler der hvor turtelleren pleier å stå, speedometer i midten og motortemperatur til høyre. Så lurer jeg på hvordan muligheten er for å få satt inn turteller, hva må gjøres, hva trengs +++ . Er det kanskje bare til å bytte ut speedometeret med ett med turteller, eller må det ekstra ledninger med osv osv? noen som vet dette? Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 det er bolton det,,, har gjort det selv på en 89 modell.. Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet Oktober 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 kan du forklare det litt nærmere :D stilte du på kilometerteller på det nye speedometeret for å få samme verdi som det var på det gamle (isåfall hvordan gjorde du det?) måtte du av med ratt og alt det der (for å få ut speedometeret) som står forklart i haynes boka? (hvis du har den da) Er det noe waier styr eller et eller annet bak på speedometeret som kan være litt vanskelig å få på, eller er det bare til å plugge i kontakten og så skal alt virke? og hvor får man tak i et slikt speedometer med turteller? sikkert mer jeg lurer på, men kommer ikke på i farten... Kan du være grei å prøve å svare på alle spørsmåla mine :D? Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Enkleste er vel å kjøpe turteller på biltema, og koble til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 kan du forklare det litt nærmere :Dstilte du på kilometerteller på det nye speedometeret for å få samme verdi som det var på det gamle (isåfall hvordan gjorde du det?) måtte du av med ratt og alt det der (for å få ut speedometeret) som står forklart i haynes boka? (hvis du har den da) Er det noe waier styr eller et eller annet bak på speedometeret som kan være litt vanskelig å få på, eller er det bare til å plugge i kontakten og så skal alt virke? og hvor får man tak i et slikt speedometer med turteller? sikkert mer jeg lurer på, men kommer ikke på i farten... Kan du være grei å prøve å svare på alle spørsmåla mine :D? du må skruve ut speedometre av det gamle speedometre til det nye. det er vel 2 skruver på baksia.. du treger vel ikke å ta av ratte men det er vel enklest å ta det av . det blir bedre plass kiddie tok et bilde av det klipse du må trykke inn. du får vel tak i ett på et huggeri. http://www.bruktbildeler.no håper at dette var til hjelp da alacocaina bilde vart jævli stort men men.... Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 har mer lyst på turteller inni ved speedometeret... dette sa du ville virke bare ved å plugge i nytt speedometer med turteller. Er du helt sikker på dette? (at det ikke blir noe kluss med forskellige kontater eller waier til speedometer) Har hørt om blomdal bilopphøgger har speedometer og hos de som du gav meg linken til. Venter på svar i dag... Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 har mer lyst på turteller inni ved speedometeret...dette sa du ville virke bare ved å plugge i nytt speedometer med turteller. Er du helt sikker på dette? (at det ikke blir noe kluss med forskellige kontater eller waier til speedometer) Har hørt om blomdal bilopphøgger har speedometer og hos de som du gav meg linken til. Venter på svar i dag... har nettopp gjort det::: kontaktene er likedan. waieren er den samme å.. Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Jeg har i dag fått svar fra en innpå opelhugg.no, han har et speedometer med turteller fra en vectra a 95 mod. vet dere om dette vil passe i min 89 modell? Og hvilken pris ville dere gitt for ett slikt? Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Viss det er dyrt der du skal kjøpe, så har eg kanskje eg liggende ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Mener at dashbordet ikke ble forandret mellom 89 og 95. Kom en forandring imellom 92 og 93, men det var heller ytre deler på bilen, så jeg vil tro at instrumentpanelet skal kunne passe. Blomdalen skulle ha 800,- for turteller til Rekorden min, så jeg tipper du har fått en pris rundt der, muligens noe lavere vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Instrumentpanelet er helt likt ja, mellom 89 og 95... Og viss blomdalen skal ha så mye som 800, så kan du kjøpe av meg for under halv pris av det.. Kun selve speedometeret du trenger..? Gi lyd viss du er interessert da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Instrumentpanelet er helt likt ja, mellom 89 og 95... Og viss blomdalen skal ha så mye som 800, så kan du kjøpe av meg for under halv pris av det.. Kun selve speedometeret du trenger..? Gi lyd viss du er interessert da... trenger vel komplett instrumentpanel, for på det jeg har, som jeg har forklart tidligere så har jeg bensinmåler der turteller pleier å stå, speedometer i midten, og motortemp til høyre. Så hvis jeg skal ha turteller i bilen må målerene jeg har fjernes og byttes med turteller til venstre og temp,- +bensinmåler til høyre. Så det greieste hadde vel vært hele greia... :). Da trenger jeg kun å bydde om speedometeret som står i min bil over på det du evt. har slik at jeg får rett km stand... Forsto du? :D forresten er instumentene i orden (virker de) og i god stand? Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Se her da!!! Slikt har jeg Og ett slikt vil jeg ha... (se vekk fra d blåe lyset...) Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zupreme Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 Det er bare å plugge inn det. Trenger ikke av med rattet. Litt trangt er det men det går. 600-700kr er vanlig pris. Pass på at tallet W=xxxx stemmer med ditt gamle på selve speedometeret Siter 00 Omega 2,2 16V 86 Ascona "GSi" 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 http://www.nbfbildeler.no/templates/PartInfo.aspx?Brand_Id=3500&Model_Id=3550&PartGroup_Id=13&Part_Id=3224 Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg