Gå til innhold

Turteller til Vectra'n

Ranger emnet

Johnsen

Anbefalte innlegg

Har en Vectra A 89 modell

på den er det ingen turteller, bare bensinmåler der hvor turtelleren pleier å stå, speedometer i midten og motortemperatur til høyre.

Så lurer jeg på hvordan muligheten er for å få satt inn turteller, hva må gjøres, hva trengs +++ . Er det kanskje bare til å bytte ut speedometeret med ett med turteller, eller må det ekstra ledninger med osv osv? noen som vet dette?

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du forklare det litt nærmere :D

stilte du på kilometerteller på det nye speedometeret for å få samme verdi som det var på det gamle (isåfall hvordan gjorde du det?)

måtte du av med ratt og alt det der (for å få ut speedometeret) som står forklart i haynes boka? (hvis du har den da)

Er det noe waier styr eller et eller annet bak på speedometeret som kan være litt vanskelig å få på, eller er det bare til å plugge i kontakten og så skal alt virke?

og hvor får man tak i et slikt speedometer med turteller?

sikkert mer jeg lurer på, men kommer ikke på i farten...

Kan du være grei å prøve å svare på alle spørsmåla mine :D?

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du forklare det litt nærmere :D

stilte du på kilometerteller på det nye speedometeret for å få samme verdi som det var på det gamle (isåfall hvordan gjorde du det?)

måtte du av med ratt og alt det der (for å få ut speedometeret) som står forklart i haynes boka? (hvis du har den da)

Er det noe waier styr eller et eller annet bak på speedometeret som kan være litt vanskelig å få på, eller er det bare til å plugge i kontakten og så skal alt virke?

og hvor får man tak i et slikt speedometer med turteller?

sikkert mer jeg lurer på, men kommer ikke på i farten...

Kan du være grei å prøve å svare på alle spørsmåla mine :D?

du må skruve ut speedometre av det gamle speedometre til det nye. det er vel 2 skruver på baksia.. du treger vel ikke å ta av ratte men det er vel enklest å ta det av . det blir bedre plass kiddie

tok et bilde av det klipse du må trykke inn.

DSC00176.jpg

du får vel tak i ett på et huggeri. http://www.bruktbildeler.no

håper at dette var til hjelp da alacocaina

bilde vart jævli stort men men....

opel zafira opc 2007

opel vectra stv 20 DTH 1997

opel calibra 20 i 16v 1991

http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mer lyst på turteller inni ved speedometeret...

dette sa du ville virke bare ved å plugge i nytt speedometer med turteller. Er du helt sikker på dette? (at det ikke blir noe kluss med forskellige kontater eller waier til speedometer)

Har hørt om blomdal bilopphøgger har speedometer og hos de som du gav meg linken til. Venter på svar i dag...

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mer lyst på turteller inni ved speedometeret...

dette sa du ville virke bare ved å plugge i nytt speedometer med turteller. Er du helt sikker på dette? (at det ikke blir noe kluss med forskellige kontater eller waier til speedometer)

Har hørt om blomdal bilopphøgger har speedometer og hos de som du gav meg linken til. Venter på svar i dag...

har nettopp gjort det::: kontaktene er likedan. waieren er den samme å..

opel zafira opc 2007

opel vectra stv 20 DTH 1997

opel calibra 20 i 16v 1991

http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instrumentpanelet er helt likt ja, mellom 89 og 95...

Og viss blomdalen skal ha så mye som 800, så kan du kjøpe av meg for under halv pris av det..

Kun selve speedometeret du trenger..?

Gi lyd viss du er interessert da...

trenger vel komplett instrumentpanel, for på det jeg har, som jeg har forklart tidligere så har jeg bensinmåler der turteller pleier å stå, speedometer i midten, og motortemp til høyre.

Så hvis jeg skal ha turteller i bilen må målerene jeg har fjernes og byttes med turteller til venstre og temp,- +bensinmåler til høyre. Så det greieste hadde vel vært hele greia... :). Da trenger jeg kun å bydde om speedometeret som står i min bil over på det du evt. har slik at jeg får rett km stand...

Forsto du? :D

forresten er instumentene i orden (virker de) og i god stand?

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider