Gå til innhold

Cathrines cab prosjekt :)

Ranger emnet

cathrine

Anbefalte innlegg

• Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, okay. Det ble dens plass. Det var ikke oljekjøler på min motor, men på den "nye". I helgen har vi måtte løfte motoren halvveis ut igjen pga drivakselene som vi hadde glemt at måtte være på rett kjør, og ellers fått alt på plass. I dag har vi fått startet bilen, men må justere tenninga litt og sette på gira igjen, de er satt på litt feil tror jeg. Det er ihvertfall sirkus når du prøver å gire... Hehe... Dette vil bli ryddet opp i i morgen håper jeg. Også tror jeg det vil lønne seg å få på vinterhjula, med tanke på at den skal kjøres til eu-godkjenning forhåpentlig i løpet av de nærmeste dagene. Huff, også har jeg en eksoslekasje.... Buhu :( Jaja, nå virker det ihvertfall som om brikkene i puslespillet begynner å falle på riktig plass. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom denne tråden først nå... men vi får håpe det ordner seg for deg og motoren/bilen nå da! :)

Har faktisk akkurat kjøpt meg en 83-mod Cab' selv også! Prosjektbil, skal være klar til sommeren...er ferdig med å "restaurer" innvendig nå (sandblåse etc), mens motoren ble løftet ut idag ;)

Lykke til videre med Cab'en din Cathrine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da, sliter med det selv, får den i 3. istedet for 1., hehe. Jeg har desverre ikke peiling, men får gratulere kjempemye med at bilen din går, og hils Henrik ;)

Hehe takk.... Jeg blir gal, eller man kan ikke bli hva man er, men dog... Ja, jeg skal hilse han! Lykke til med gira dine, skal sende deg en tanke eller to når Erik ligger der og knoter med dem i morgen! Gidder ikke mere i kveld, er grise kaldt i garasjen! Hehe..... happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble bilen kjørt til toyota (typen jobber der), hvor den skal eu-godkjennes fredag. I går (onsdag) hadde de hobbykveld, så vi fikk kikket litt på tenninga og noe annet småtteri, så det ble bra! Men jeg lurer på vannpumpa gikk til helvete, for det kom en skrangle lyd, som hørtes litt ut som om noe lager hadde gått. Men, bagateller... Bilen starter og går... For ordne opp i disse tingene så fort som mulig, men skal ha hentet skiltene først! happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fiksa gira sånn nesten. Synes fortsatt den er litt treg å få i gir. Spes første. Ikke så markert mellom gira, hvilket gir man har i. Feilen var at jeg ikke hadde fått satt overføringen med "gummidingsen" i hakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke skilter på bilen i dag!! Egentlig litt teit, for var to 2er feil som man egentlig kunne sett gjennom fingra med. Fikk feil på at høyre brems hang litt, bare åpne trommel og smøre og justere så er det bra + feil på bensinrøret var rust på. Skal pusse litt og tektylere det før jul sånn at den blir godkjent. Ellers må Cathrine betale årsavgifta som går opp på forskudd når hun skal hente skiltene. Satser på at alt blir fiksa på hobbykveld på onsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider