Gå til innhold

Cathrines cab prosjekt :)

Ranger emnet

cathrine

Anbefalte innlegg

Da er spidometeret fiksa. Var bare kontakten som var dratt ut i dasjen. Da er det bare og dra fram hele dasjen så jeg får ohma ledningen fra oljetrykksføleren. Tipper det kan være brudd eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg lagt en ny ledning fra oljetrykksføleren frem til dasjbordet. Det hjalp ikke. Når jeg passerer 2500 omdr. kommer lampa på og levenet starter.

Blir vel til at jeg må prøve og sjekke at det faktisk er nok trykk. Har en Auto Gauge oljetrykksmåler, men ingen aning om hvordan jeg skal koble den for å få riktig resultat og hva skal trykket ligge på ca???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt og tenkte på det her i sted. Er det ikke bare en puls som kommer fra oljetrykksføleren?? Er vel bare og måle med multimeter for å se om det er nok trykk? Eller er jeg på villspor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, du har hatt noe mer trøbbel med Golfen din enn meg, og jeg ga vrakpanten for min gti :P Måtte bare helle ut 9 liter olje og bytte plugger, så gikk den som ei kule :D Men det er gir overalt da.. ;) Må nok handle litt stash når lønninga kommer og få ut fingern så jeg kan cruise golf i sommer :) Med takluke :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bilde av litt nye vs gamle deler.

Photo-0006.jpg

Photo-0005.jpg

Her er det bilde av min grikasse ved siden av kassa fra en 200 s14a... Hehe, stor - minst

Photo-0004.jpg

Hvis noen lurte, så JA vi roter masse i garasjen! Ehh, og alltid jeg som rydder... Eller hvis jeg alltid hadde rydda så hadde det ikke vært så rotete... Rydder noen få ganger er mere riktig... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg kommet meg gjennom hele tråden jeg også:)

Har jeg skjønt det rett med at hele bilen er i orden nå - oljelampen?

Fin bil du har fått deg da og bra du ikke ga opp. Skal se du blir fornøyd når sommeren banker på døra og taket er krølet bak sete :hello:

Lykke til med bilen så skal jeg krysse fingerene for at du IKKE får mere problemer med den nå :peace:

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg kommet meg gjennom hele tråden jeg også:)

Har jeg skjønt det rett med at hele bilen er i orden nå - oljelampen?

Det stemmer det at det meste er i orden nå. Det er oljelampen og giroverføringene som vi mangler å ordne. (Også bytte vannpumpe) Regner med at vi skal få gjort litt i dag. Har jo delene liggene. Skal måle oljetrykk ogsånn for å prøve å finne ut hva som gjør at oljelampen lyser...

Fin bil du har fått deg da og bra du ikke ga opp. Skal se du blir fornøyd når sommeren banker på døra og taket er krølet bak sete :hello:

Lykke til med bilen så skal jeg krysse fingerene for at du IKKE får mere problemer med den nå :peace:

Takker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har et spørsmål til alle dere der ute. Batteriet mitt lader dårlig, og lurer på om jeg skal sette i større dynamo i bilen. Noen som vet hvor man får tak i dette? Evt pris?

Cathrine :D

har du sjekka om du har spenningstap på veien fra dynamo til batteri ? eller regner du bare med at du må ha større dynamo. jeg fikk 1.5 volt bedre lading ved rengjøring av alle kontaktflater fra dynamo til batteri. sjekk dette først hvis du ikke har gjort det. mvh

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekka om du har spenningstap på veien fra dynamo til batteri ? eller regner du bare med at du må ha større dynamo. jeg fikk 1.5 volt bedre lading ved rengjøring av alle kontaktflater fra dynamo til batteri. sjekk dette først hvis du ikke har gjort det. mvh

Det var lurt! Det er da verdt et forsøk. Skal prøve det først. Vet du ellers hvor man får tak i større dynamo og ca pris?

Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt! Det er da verdt et forsøk. Skal prøve det først. Vet du ellers hvor man får tak i større dynamo og ca pris?

Cathrine

kraftigere dynamo får du tak i på alle torshov/bilextra/mekonomen type butikker. ligger vel på variert pris fra 1500,- og oppover. lurt å sjekke litt rundt. er jo pant på de også. så får jo igjen litt hvis du leverer inn gamle din. sjekker jo aldri nummerne.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider