Gå til innhold

Koble en 2 spolet subb til en 4 kanals forsterker.

Ranger emnet

Reinert A

Anbefalte innlegg

Subben er det Pioneer TS-W101spl

http://www.elgiganten.no/commerce/products.asp?prodnr=TS-W101SPL

Forsterkeren er Dynabel BF0804

http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm

Åssen ville dere gjort det?

Er kanskje ikke så mange måter å gjøre dette på?

En tegning hadde vært konge :->

Vennelig hilsen

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville brokoblet frosterkeren og kjørt en spole på hver kanal sånn at du fikk utnyttet hele forsterkeren.

men det som er viktig her er at gain/level står på eksakt samme volum på begge kanalene. lik posisjon betyr ikke nødvendigvis likt volum, så bruk et voltmeter når du stiller inn forsterkeren. det er også viktig at filteret står stilt inn likt på begge kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han mente at du brokobler kanal 1+2 og kanalel 3+4. Se i bruksanvisningen. da blir det i praksis den ene kanalen fase vendt og da bruker du + høytaler utgangen fra hver kanal der den kanalen som har fasevendt utgangen med 180grader blir "minus" inntil høytaleren.

over høytalerterminalene står "mono" som regel og hvilken polaritet den kontakten har i "bridge" modus

EDIT: prøvde å studere bilde av ampen og der kan jeg ikke se noe velger for brokobling, da er allrede fasevendt et av kanalene og den har enkelt forklart en av kanlene merket med "minus" utgang for den ene kanalen i forhold til jord punktet og fasen på inngangs signalet. I dette tilfelle så skal du koble ved hjelp av en splitter/Y ledd den samme signal (mono) inn på kanalene som hetter FRONT og tilsvarende på REAR inngangen. På andre siden ved høytaller terminalerne står nok MONO og hvilken polaritet det er på de punktene.... hehe... håper du forstår hva jeg mener da "tømmermennene" her er ikke så snille idag... :hammer

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://jannis.no-ip.info/brokobling4kanaler.jpg

edit: ser du glemte å koble sammen de ledige plussene og minusene, dette må du gjøre. som på tegningen min. ellers så det ok ut. :)

hallå JEJ!! det skal ikke være nødvendig å koble sammen de punktene da disse er felles punktet på den symetriske spenningen, dvs disse er allrede koblet sammen innvendig.... det skapper bare forvirring.... og har ingen prakstisk hensikt heller.... ;-) :iconsm ellers takk for sist og vi sees vel i Oslo til helgen.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alle enige :->

Mangler bare å få det jævla elementet.

Men du snakka no om at jeg skulle bruke et voltmeter til å stille i gain/level på forsterkeren, hva skal jeg stille voltmeteret på? :->

Fin tegning forresten :->

hehe

Vennelig hilsen

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider