Gå til innhold

Bygger Bilcross til dama!

Ranger emnet

pappy

Anbefalte innlegg

Hei jeg er nå hvert øyeblikk på hugget til å bygge bilcross kjerre til dama og melde hu på løp for pur faen..

Noen som kan fortelle meg noen kjappe regler osv innafor sporten, hører stadig noen rykter om at dte er tvangs-salg om noen byr bud på bilen din? Stemmer dette? såfall hvordan fungerer det, dritt å bygge en fet bil og påkoste den også MÅ du selge den om du skulle tape et løp etc.

Når det gjelder lover og regler på bygging av bil, hvor kan jeg finne noe slikt på nettet? Noe annet jeg må tenke på før jeg stikker ut å handler bil, har ei feit kjerre for hånden...

MVH R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er nå hvert øyeblikk på hugget til å bygge bilcross kjerre til dama og melde hu på løp for pur faen..

Noen som kan fortelle meg noen kjappe regler osv innafor sporten, hører stadig noen rykter om at dte er tvangs-salg om noen byr bud på bilen din? Stemmer dette? såfall hvordan fungerer det, dritt å bygge en fet bil og påkoste den også MÅ du selge den om du skulle tape et løp etc.

Når det gjelder lover og regler på bygging av bil, hvor kan jeg finne noe slikt på nettet? Noe annet jeg må tenke på før jeg stikker ut å handler bil, har ei feit kjerre for hånden...

MVH R.

Stemmer det. De kan gi bud på bilen din, men du kan også legge inn bud på din egen bil om du er redd for å miste den.

Du får ta med deg belter og stol, det er ikke med i salget.

Regler finner du på http://bilcross.no/ny/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner lover og regler på nettet ja, bilcross.no , nmk.no og norges bilsportsforbund. Du kan risikere å miste bilen ja. Men hun kan kjøre 3 løp som debutant uten at bilen kan selges da. Men da stiller hun utenfor konkuranse i de løpene, men en grei måte å bli kjent med bilen på.

husk at du aldri får igjen mere enn 8000.- for bilen om den blir solgt da..

Så tenk på det når du kjøper bil, kommer fort opp i den summen med bur, dekk, dempere og og og og... (lang liste)

Så du bør vel ikke kjøpe for dyr bil i utgangspunktet.

Men morro er det garantert!

Sikker på den bare blir hennes bil?? Å ikke din? :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har valgt nå å bygge bil for Rallycross nasjonal.. er litt proffere klasse og ikke de her drittunge som er ute etter å kjøre destruction derby.

Samt at jeg ikke orker tanken på å MÅTTE selge en bil bare fordi en ypling skal kjøre gris på banen.

Meninga med å kjøpe og bygge en løps bil er jo nemlig å bli kjent med den og kunne kjøre løp etter løp og ikke til slutt bare kvitte seg uten at man vil..

Fant frem til regler på nette...

Blir nokk hennes ja men skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å bånne turtalls-sperra på noen skogsveier i nærheten:)

Men skal for det meste være mekanikern sammen med hu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider