Gå til innhold

hvilken motor. skal jeg velge

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Thenkte og sette inn nå motor i bilen min. og trenger hjelp til og finne ut av hvilken motor jeg skal velge?

Motoren må være:

-billig i innkjøp

-gå billig

-Trimes til 150-180 hk.

Thenkte litt på en b230f motor.

-chipe den

-grenerør 2,5 eksos

-åpent luft filter

-annen kam aksel.

noen som har oversikt over alle volvo motorer som finnes og hvilken effekt de har??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det som er å anbefale er vel FT eller FK, hvis du skal en lett trimmet motor som bruker forholdsvis lite bensin... FK har 136HK mens FT har 165HK, begge er lette å trimme, hvis du skal oppnå 150-180HK, så er chip tingen...

Disse motorene koster fra alt til 8000-15000,- alt ettersom hva du skal ha med og hvos du kjøper den...

for deg vil det vel nesten lønne seg å sette inn en FK/FT, i stedet for å begynne å koste på F motor samt at det skal gjøres en del mods for at det uansett skal passe, så da kan det nesten likeså greit kostes på en komplett FK/FT motor, for hvis du har den type motoren som står i signaturen din, K motor, så er jo en del jobb med F motor (og FT/FK...)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers så har du en litt eldre motor, b23et fra 740'n som er på 185 hk originalt.. med litt chip og justering av turbo trykk å eksos så har du fort 230 hk.. denne motoren blir jo en del rimeligere i innkjøp enn ft motoren..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200k motor ja.. hehe.. skjønner at du vil bytte, har den motoren i bruksbilen jeg oxo.. men skal sette i b23et i 242'n min, så tenkte jeg å bare sette i en b230e innsprut motor på 129 hk fra delebilen min.. blir jo no annet enn k motorn hvertfall.. hehe.. men hvis du vil ha mer hester å skal bytte motor er det jo like greit å bare sette i turbo med en gang..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på skroten og hørte. og de skulle bare ha 3000kr. for en f motor. og alt er bedre en 200k

Selvfølgelig er det billigere med F motor i innkjøp, men hvis du skal begynne å trimme den, så kan du sette deg ned å regne på hva som blir rimeligst på sikt med tanke på å bruke penger på trimming til en F motor, og prisen du må ut med for å få en FK/FT motor som er "ferdig" trimmet med sine 136/165 HK i forhold til en orginal F med 116 HK...

men en F motor er jo en god motor, så er ikke det j mener, men påkost på en F motor for å få mellom 150-180HK blir fort like "dyrt" som en FK/FT motor...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det billigere med F motor i innkjøp, men hvis du skal begynne å trimme den, så kan du sette deg ned å regne på hva som blir rimeligst på sikt med tanke på å bruke penger på trimming til en F motor, og prisen du må ut med for å få en FK/FT motor som er "ferdig" trimmet med sine 136/165 HK i forhold til en orginal F med 116 HK...

men en F motor er jo en god motor, så er ikke det j mener, men påkost på en F motor for å få mellom 150-180HK blir fort like "dyrt" som en FK/FT motor...

åpen luft filer

2,5 tommers eksos

chip

kansje en annen kam

burde vell holde i bruks bilen det.

hvor mye sånn ca. effekt økning vill det bli da?

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider