Gå til innhold

hvilken motor. skal jeg velge

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Jeg har satt i en B234 blokk i 244 til en kompis...

Viss du lar de originale motorfestene på B234 blokka sitte på.

det motorfestet på høyre sida (viss u står å ser nedi motorrommet) passer nesten rett over, må bare vi gummin, slipe bort den styre tappen..

det på venste lot jeg også sitte, men sveisa en brakket fra gummin rett over i traversen.... bare ett flattjern mener jeg det var.

 

girkasse passer den gamle driten du har.

fordeleren må du banke plass till, eller bruke en annen tenning uten fordeler da (som jeg selv gjør)

 

forsikringen skal du ikke tenke på....

 

Hørs jo ikke så vansklig ut dette da. det letteste er kansje å banke plass til fordeleren.. mye jobb?

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hold deg til en turbomotor... jeg fikk min nyrenoverte b23et till 7000 svenske. Til og med nye stempler... Da har du 173 hester. Eller en nyere b230ft, er nok den beste motoren, men den koster en del mer. Den motoren med høyest orginaleffekt er b230et 85-88 med 182hester, men også den som tåler minst trim.. det billigste er nok om du finner en gammel b21et(155 hk orginal) og skrur opp turbotrykket litt+monterer en a kam(ikke så vass som k,litt bedre på gata), da har du en solid effektøkning, men de motorene er vel som før nevnt litt vanskelige å få tak i....?

Husk at det er MYE billigere å trimme en turbomotor...

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis jeg kjøper en B230FT...og bare skrur opp turbo-trykket litt....hvor mye kan jeg få ut av den? Og KAN jeg sku opp trykket? Er det mer å gå på? Og evt. hvor mye større slitasje og drivstoff-forbruk vil det bli?

 

Men nå er egentli (slik jeg ser det) dette med drivstoff-forbruk bare noe tull egentli å se på, for om du bruker 15000 kroner pluss MASSE tid på motoren...så kan du kjøre ganske mange mil for di 15000 kronene! Men om du UANSETT hadde tenkt å bytte motor så er det jo selvfølgelig et argument, men det er nok ingen her som skifter motor pga bensinutgiftene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår