Gå til innhold

ny kjøpt volvo, turbo/dump spm.

Ranger emnet

ipo

Anbefalte innlegg

heisann!

Kjøpte meg volvo 240 på fredag/lørdag (natta) så bruker jo den en hel del bensin, hvordan kan jeg få den bruken ned? hørte med noen i bygda, at om jeg skifta til resirkulerbar dump, så ville jeg spare glatt 0.5L mila. no som sagt bruker den syykt mye, takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer meg på om det ikke er b23 ET, synst den bruker for jævligt med bensin. uten å helt kunne si hvor mye på mila. men er helt sykt, sånn at 200kr bensin nesten ikke holder 5mil.............

noen lekkasjer? kan være en serie av mange lekkasjer som gjør at du ikke merker det så godt.. ev. litt i bensinpumpa, lit ved motoren..

lukter det bensin?

original bensinpumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Kjøpte meg volvo 240 på fredag/lørdag (natta) så bruker jo den en hel del bensin, hvordan kan jeg få den bruken ned? hørte med noen i bygda, at om jeg skifta til resirkulerbar dump, så ville jeg spare glatt 0.5L mila. no som sagt bruker den syykt mye, takker for svar

Sjekke luftfilter, plugger osv...Det er viktig for bensinforbruk.

Sjekk også motortempføler, for er denne feil så vil motoren bruke mye bensin også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går motoren da? noe form for hosting og harking på lavt turtall, evt ve kjapt gasspådrag.

om 200kr bensin ikk holder til 5mil så bruker den sykt mye. Gå over alt av bensin slanger ol.

Sjekk olja, kan være en ell flere dyser som er gått berserk, og står vidt åpent. Det gjorde en av 2,2 rekord motorene min. Da var det 8liter olje jeg tappa av. tynn som faen. Det som var dritt var at bensina er så tyntflyteden at det ikke synes på peilepinnen(renner av) og derfor, normalt nivå på peilepinnen.

Om du tror det er dysene, så skru ut pluggene, sett på tenninga, tvangskjør pumpa, og hør om det surkle i hver av sylinderne...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke forgasser nei,er nok insprøytning ja :P jaja, har større problemer med en bakaksling jeg. om noen har en sperr aksling liggandes så bare si i fra!

Er det b23 bakaksel du har så har jeg en godt sveisa klokke du kan få. tar omlag 20 min å bytte. Ellers så er det bare å ta frem sveiseapparatet.

Morro med sperre nå som høstmørket senker seg og det blitt rått på asfalten. Da spinner det bare, og en kommer seg bedre frem med ræva først... damndamn

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har en 1031 aksling med 75%, men tror den har røke,dvs, den er røke! jævlig usselt, ikke så lett å få tak i dei skjønnhetane der :(

1031 aksling. er det den som sitter på 760 orginalt med sperre?

Er din ombygget da ell? Tror sporvidden er forskjellig, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider