Gå til innhold

Lavnivå/høynivå adapter spørsmål

Ranger emnet


mistercartman

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har kjøpt meg en adapter for lav-høynivå, dvs. en adapter som omgjør signaler fra høyttalerutgang til RCA. Problemet mitt er at rca signalet ikke blir sterkt nok. Lurer på om jeg skulle hatt en adapter som gikk på strøm hvis det finnes? Grunnen til at signalet blir for svakt er fordi den omgjør watt til volt i en ratio på 1:10 såvidt jeg har forstått. Og i tillegg til at forsterkeren er for svak, så har jeg også høyttalere på samme høyttalerugangen.

Noen tips fra forhandlere ønskes, evt. produkter som kan løse dette.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at signalet blir for svakt er fordi den omgjør watt til volt i en ratio på 1:10 såvidt jeg har forstått. Og i tillegg til at forsterkeren er for svak, så har jeg også høyttalere på samme høyttalerugangen.

 

Er ikke helt sikker på hvorfor dette blir svakt, men en ting vet jeg. Den gjør ikke om fra Watt til Volt. Watt = strøm * spenning. Altså et resultat av spenning og strøm. Watt blir også omtalt som effekt.

 

Men hva mener du med at du har høyttalere på samme høyttalerutgang?

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket original-anlegg er det som sitter i 9-5en? Det er jo mulig du allerede har Becker/Harman-forsterkere liggende i bilen. Isåfall er det bedre å koble seg inn der. Det finnes en overgang som er beregnet på linjeutgangen fra spilleren og videre til en forsterker, om bilen ble levert med forsterkere originalt.

 

Og hvorfor vil du forresten koble inn en forsterker i bilen? Hva er du ute etter lydmessig? Har du byttet ut originalhøyttalerne, og i såfall til hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har AS2 pr. dags dato, dvs. Pioneer komponenter. Originale høyttalere foran, som skal byttes ut så snart jeg får tid. Høyttalerne i bakdørene er byttet ut til noen gromme fra DLS som er koaksiale med skikkelig delefilter for å få mer diskant og effekttålighet bak. I bagasjerommet har jeg hatt en aktiv Pioneer sub, som nå er byttet ut med en DLS X-12 bass, og en middelmådig Legacy forsterker. Hadde egentlig en digital monoblokk fra DLS på 1000 watt som jeg skulle bruke, men fikk et godt bud, så da røk den.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hva mener du med at du har høyttalere på samme høyttalerutgang?

 

At signalet jeg har lagt frem til bagasjerommet egentlig er høyttalersignaler, og at de bare er videreført fra høyttalerne i bakdørene. Og siden adapteren gir sterkere signal jo mer effekt den får, er det ugunstig å ha høyttalere som stjeler effekt på samme utgang.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår