Gå til innhold

Et par spørsmål

Ranger emnet


selbekk

Anbefalte innlegg

Hva er et rs-utblås? Hva gjør det? Og hvor mye effekt vil jeg få ut av det?

 

Hvor mye koster og hvor får jeg tak i samco-slanger til g60 motoren? Og hvor burde jeg spørre etter slike rustfrie rør (jeje, hvis dere ikke skjønner det enda, likte jeg motoren til acoupe, og sikter på noe lignende)?

 

Og tenker på justerbart senkesett. Siden den bilen jeg ser på er senket 80mm foran, og jeg vil bruke den på vinteren, hadde det vært en fordel å kunne kjøre den litt høyere da. Jeg har sett på flere forskjellige kits i utlandet (bl.a. FK automotive settet), men er det lønnsomt å kjøpe det over internett? Og er det noen som har ett å anbefale? Evnt. et lite brukt ett til salgs?

 

Trenger dessuten et par vinterhjul. Er det noen som har noen originale felger (eller lettmetallfelger) liggende med noen gode piggfrie dekk på? PM meg hvis dere har noe av dette til salgs :o)

 

Går det ann å sette på større intercooler uten å slakte hele fronten? Hvor sitter intercooleren nå?

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å sette på større intercooler uten å slakte hele fronten? Hvor sitter intercooleren nå?

 

Den sitter vel nede til høyre, ved batteriet og der?

Er vel en del som bruker Rallye ic..hvordan tilpassing av den blir er det vel andre som vet bedre, du kan jo søke på forumet og se om du finner noe:)

 

Søkte litt og fant dette: "Rallye intercooler passer ikke direkte i Corrado, uten omsveising av endetanker."

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg maser, men er det noen som kunne ta seg 2 minutter? takk til Kmo forresten :)

 

Jeg tror det kan bli litt vrient å sette en stor IC. Vil jo ikke synes veldig bra uansett pga org. fangeren er ganske lukket.

 

Senkesett er vel helt greit å kjøpe over nettet, vet at eyecandyracing har et supersport senkesett som er ganske billig og helt greit. Om du skal ha bra saker har jo protrim et KW variant 3 senkesett.

 

RS utblås settes på laderen så vidt jeg vet. Erstatter en sort lyddemper boks tror jeg. Hvor mye hester det gir er vanskelig å si, 10-15? Men tror ikke det er så lurt å montere.

 

Samco silicon slanger kan kjøpes på http://www.protrim.no i forskjellige farger. Prisen må du spørre dem om.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS utblås settes på laderen så vidt jeg vet. Erstatter en sort lyddemper boks tror jeg. Hvor mye hester det gir er vanskelig å si, 10-15? Men tror ikke det er så lurt å montere.

 

RS-utblåset vil nok gi mere lyd enn HK når du kjører med standard lader, hvorfor mener du det ikke er så lurt å sette inn?

det eneste det gjør er som du selv sa, bare erstatter lyddemper-boksen som står der nå, og RS-utblåset vil ha potensialet til å flytte mere luft enn å kjøre med den sorteboksen, så hvis du evt skal bytte reim-hjul og/eller porte laderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et rs-utblås? Hva gjør det? Og hvor mye effekt vil jeg få ut av det?

 

Hvor mye koster og hvor får jeg tak i samco-slanger til g60 motoren? Og hvor burde jeg spørre etter slike rustfrie rør (jeje, hvis dere ikke skjønner det enda, likte jeg motoren til acoupe, og sikter på noe lignende)?

 

Og tenker på justerbart senkesett. Siden den bilen jeg ser på er senket 80mm foran, og jeg vil bruke den på vinteren, hadde det vært en fordel å kunne kjøre den litt høyere da. Jeg har sett på flere forskjellige kits i utlandet (bl.a. FK automotive settet), men er det lønnsomt å kjøpe det over internett? Og er det noen som har ett å anbefale? Evnt. et lite brukt ett til salgs?

 

Trenger dessuten et par vinterhjul. Er det noen som har noen originale felger (eller lettmetallfelger) liggende med noen gode piggfrie dekk på? PM meg hvis dere har noe av dette til salgs :o)

 

Går det ann å sette på større intercooler uten å slakte hele fronten? Hvor sitter intercooleren nå?

 

Kjøpte Samco slanger "lilla" hos Extreme i England, både for trykk og kjøling..Kostet 4500,- inkl frakt og moms.De lagerfører alle tenkelige farger utenom svarte.Rustfrie rør får du hos Bar-Tek i Tyskland, både for liten eller stor intercooler...Pris 300 euro + frakt og den hel****s momsen. Da får du også med blå Samco slanger....

- Volvo 854 T-5R

- Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 "Orvis Edition"

- Volvo 855 T-5R (x) [ Interiør & 17" Comet selges..PM]

www.blomsgaRage.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et rs-utblås? Hva gjør det? Og hvor mye effekt vil jeg få ut av det?

 

Hvor mye koster og hvor får jeg tak i samco-slanger til g60 motoren? Og hvor burde jeg spørre etter slike rustfrie rør (jeje, hvis dere ikke skjønner det enda, likte jeg motoren til acoupe, og sikter på noe lignende)?

 

Og tenker på justerbart senkesett. Siden den bilen jeg ser på er senket 80mm foran, og jeg vil bruke den på vinteren, hadde det vært en fordel å kunne kjøre den litt høyere da. Jeg har sett på flere forskjellige kits i utlandet (bl.a. FK automotive settet), men er det lønnsomt å kjøpe det over internett? Og er det noen som har ett å anbefale? Evnt. et lite brukt ett til salgs?

 

Trenger dessuten et par vinterhjul. Er det noen som har noen originale felger (eller lettmetallfelger) liggende med noen gode piggfrie dekk på? PM meg hvis dere har noe av dette til salgs :o)

 

Går det ann å sette på større intercooler uten å slakte hele fronten? Hvor sitter intercooleren nå?

RS-utblåset setter du på for å hindre motstand i luftstrømmen fra laderen... Det gir mindre motstand enn den sorte originale lyddemperen som sitter der...

 

Chromede rør kan du kjøpe fra bar-tek-tuning.de eller hva det heter i tyskland, mener det koster rudnt 2500 eller noe+frakt, var en norsk side som solgte det og, men husker ikke helt hvilken... Sjekk volksport.no eller noe...

 

IC'en sitter originalt nede foran venstre framhjul, kan jo alltids sette en liten cossiecooler nede der da, men ville heller satt på en annen fanger eller noe slik at du kan få plass til en større IC! Det lønner seg, bl.a pga den originale ikke tåler mer enn 1 bar eller noe sånt... Rett meg desom vet eksakt hvor mye!

 

Angående senkesett så ville jeg gått for et som er både høydejusterbart og trykkjusterbart! får satt opp bilen mye bedre! KW variant II er vel alles drøm;)

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt orginal ic holder til 1,5 bar og ned til 65mm ladehjul. plastikken på ic'n skal vist sprekke rundt det trykket

 

Og med holder mente jeg at den holdt sammen, endetankene spretter av rundt 1,5 bar, og den er forsåvidt ok å bruke ned til 68 hjul, 65 hjul er bortkastet med org intercooler

 

RS-utblåset gir ikke en hest ekstra, men den gir muligheten til å kunne porte opp diameteren på utblåset på selve laderen 10-15 mm ekstra avhenging av hvilket rs-utblås du velger. RS-utblåset gir ingen endring av levetiden på laderen, da hadde nok ikke Passat G60 hatt "samme" type fra fabrikk.

 

RS2-porting av utblåset på laderen med fjerning av 3 av stagene kan gi kortere levetid

 

Golf G60 intercooler (uten AC) er så å si bolt-on, Rallye krever moding av endetanker.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager ikke rs-utblåset en sånn poffventillyd? Og er det vits med en poffventil i tillegg da? Digger lyden slikt lager nemlig! Noen som har en til salgs?

 

Og ang. rustfrie rør i motorrommet, er det ikke billigere og like bra omtrent å få en rørlegger eller en eller annen plattenslager som har slikt, å kutte det til for deg? Og hvis du trenger en bøy (la oss si 45 grader), kan ikke de lage det pent? Eller kanskje det går ann å kjøpe noe på en bilrekv. butikk?

 

Finnes det andre type silikonslanger (les "billigere") enn samco? Noe generisk funker sikkert like bra, men jeg vil gjerne ha røde. En mulighet eller drøm?

 

Og var det noen som hadde noen originalfelger eller billigfelger med vinterdekk liggende? Eller vet noen om noen bra tilbud?

 

Luv

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår