Gå til innhold

B230ET og Dumpventil

Ranger emnet


volvovassdal

Anbefalte innlegg

nå har vel locked l.h 2.4 på sin mens jeg og burnproof kjørte med motronic. Jeg hadde altså ingen problemer med å kjøre med dump bortsett fra litt ettertenning. den bilen gikk på 1.1l pr mil på blandet kjøring med litt oppskrudd trykk, chip, eksos og filter.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, gikk på en smell etter en veldig nær døden opplevelse i sommer og solgte bilen.. kvitta meg med 242 turboen og kjøpte meg ei stasjonsvogn med servo og automatgir. og cruice control'en din ;)

 

automatgir er egentlig litt kjedelig, men nå har jeg eid bilen min i 6 uker, og den har gått 9 000km på den tiden så greit å ha det litt komfortabelt når jeg skal kjøre så langt..

 

m'm Så du har ingen turbo-bil nå da..?

-Næi... stakk ut å begynte med rusta på understellet på 740'n jeg...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m'm Så du har ingen turbo-bil nå da..?

nei, savner egentlig bare to ting med turboen.. det jævlige draget som gjore forbikjøring til en lek, uansett tid og sted.. og ikke minst lyden! (eksos og dump) skal ha turbo igjen, men det blir ikke før den B230F'en jeg har nå har takka for seg. og siden den har gått 561 000km kan det bety at den dauer i dag.. eller når den har gått en halv million til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har STORE problemer med min B230et... og jeg har en turbosx dump..

 

Får sota plugger, bile går ugjenvnt.. Og den brukte 2,3 liter på mila når vi målte før sommeren...

hmmm.. lite hyggeli me forbruk av dette kalibret:)

Bruker vel 1,5 mila min, med litt spøling, skrensing å sånn :???:

merka faktisk at forbruket steig betraktelig når jeg gikk over fra helsyntetisk til halvsyntetisk olje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d e jo ingen ting da! min som bruke 2,8 liter på mila! me tung fot! prøv dumpen da vettu! så får du sjå kolles d bli! tøff bil anders har kjøpt sæ no ja!

 

 

du får 2,8 med TUNG fot ja.. jeg fikk 2,3 med normal kjøring her.. ikke gassing, rusing osv.. selvsagt litt, men ikke mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg monterte på en Åpen dumpventil fra JB Raceparts på min 93 mod 940 med FT motor, og den var den alt annet en gald i... lamdasond-lampa tentes, bilen gikk ujevnt på tomgang, litt smelling nå og da, og det røyk en del...

 

J ble advart på forhånd, men ville prøve for å se hvordan det ble, og ja, j prøvde og justere dumpen så nøyaktig som mulig, men til ingen nytte...

 

j ble lei hele dump jævelen, solgte den, og kjøpte meg et rep.sats hos volvo til Garrett turbo for 690,- (den inneholdt ny membran, ny fjær, ny pakning, nye skruere...)

etter montering av rep.satsen har bilen blitt en helt annen bil å kjøre... går jevnt på tomgang, ikke har j dump-lyd som høres ut som en hest som knegger, og bilen er mer reaksjons-villig ved girskifte enn den var med den defekte dumpen...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår